Anketa:
47. ročník Motokrosového šampionátu na Myjave - MM SR 2013
ZdieľaťPridané: 03.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5170 [Šport - Motocross]
V prvý májový deň na motokrosovej trati na Myjave uskutočnilo druhé podujatie seriálu MM SR v motokrose SLOVAKIA
MX CUP 2013
Tento rok to už bol 47.ročník motokrosu na Kamennom kopci. Organizátor Automotoklub Slovakia Motocross Aktion Myjava pripravil pre všetkých 113 štartujúcich jazdcov zo Slovenska, ČR, Maďarska a Poľska vynikajúcu podmienky i vďaka ktorým mohli diváci a priaznivci motokrosu vidieť podujatie na vysokej športovej úrovni.
![]() |
V triede MX85 tak bolo prvých päť jazdcov zo Slovenska. Víťazstvom v oboch finálových jazdách vyhral Pavol Repčák pred druhým Tomášom Kohútom (MX Slovakia team) a tretím Jaroslavom Antaličom (MX Slovakia team).
V triede MX junior zvíťazil Denis Poláš z domáceho Racing 99 tímu Tomáša Bučenca, na druhom mieste skončil Richard Šikyňa z MX Slovakia tímu a tretí Martin Krč z ČR.
Víťazstvo v triede MX2 zostáva taktiež doma a to zásluhou Tomáša Šimka ( Slovakia MX profi team). Druhé miesto v danej triede obsadil Balász Déczi z Maďarska a tretie Tomasz Wysocki z Poľska .
Najsilnejšiu triedu MX3open ovládli jazdci z ČR, keď zvíťazil Martin Žerava ( Suzuki HP racing team) pred druhým Marekom Sukupom ( Racing 99)a tretím Jiřím Čepelákom (Slovakia MX profi team). Všetci traja menovaní jazdia za slovenské tímy. Najlepším slovenským jazdcom bol v danej triede Štefan Svitko na 5.mieste.
Poslednou triedou, ktorá bojovala na trati na Kamennom kopci bola trieda MX4, v ktorej zvíťazil Jozef Marenčák (AMK Lovčica). Druhú priečku vybojoval Peter Pipich ( Motoklub Medzibrod) a tretiu Kvetoslav Lacko (AMK Tlmače)
Seriál MM SR v motokrose SLOVAKIA MX CUP 2013 pokračuje o mesiac 2.6.2013 vo Sverepci.
Zdroj: SMF
Ďalšie pódiové umiestnenia jazdcov tímu MX Slovakia
Včera v Myjave pokračoval druhým podujatím seriál Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v motokrose jednotlivcov. Za príjemného počasia a početnej diváckej kulisy jazdci z tímu MX Slovakia v zložení Michal Novocký, Richard Šikyňa, Jaroslav Antalič a Tomáš Kohút nenechali nikoho na pochybách, že vo svojich kategóriách patria medzi to najlepšie, čo na Slovensku máme.
V prvej jazde v triede MX Junior (KTM 125) sa Michalovi Novockému a ani Richardovi Šikyňovi vôbec nevydaril štart. V skrumáži v prvej zákrute po štarte si predsa len Michal našiel miesto, dostal sa dopredu a výbornú jazdu dotiahol do cieľa na druhom mieste. V druhej jazde sa držal od štartu v tesnom závese za vedúcim jazdcom Denisom Polášom, ktorého „okusoval“ zo všetkých strán. Pekný súboj nakoniec ukončil defekt na Michalovom motocykli. Vďaka svojej húževnatosti však aj napriek prázdnej prednej pneumatike dokázal dôjsť do cieľa na 7. mieste, čo mu nakoniec stačilo na celkové štvrté miesto.
Richard Šikyňa, aj keď ešte stále iba nováčik v triede MX Junior (KTM 125) v oboch jazdách bojoval od začiatku o medailové umiestnenie. Jeho najväčším súperom bol tentoraz skúsený Martin Krč (KTM 125). V prvej jazde nakoniec skončil za ním na štvrtom mieste, ale v druhej mu to dokonale vrátil. V posledných metroch pred cieľom sa dostal pred svojho českého rivala na druhé miesto, čo mu nakoniec stačilo aj na rovnaké umiestnenie na stupni víťazov.
![]() |
Víťazi MX Junior |
V triede MX 85 svoju chuť a schopnosť víťaziť znovu ukázali aj Jaroslav Antalič a Tomáš Kohút (obaja na KTM). Na stupni víťazov sa pred nich dostal iba Palo Repčák, ktorý vyhral obidve jazdy. Jaro Antalič v prvej jazde skončil druhý pred Tomášom Kohútom, ktorý nastúpil aj napriek bolestiam ľavého členka. Po druhej jazde sa nakoniec viacej usmieval Tomáš Kohút, ktorý skončil na treťom mieste pred Jarom Antaličom a čo mu vynieslo celkové druhé miesto. Jaroslav Antalič s rovnakým súčtom bodov (40) ako jeho tímový spolujazdec tak skončil celkovo na treťom mieste a tak si chalani zopakovali svoje postavenie na stupni víťazov z prvých pretekov v Šenkviciach.
![]() |
Víťazi MX85 |
Zdroj: MX Slovakia tím, mxslovakia.sk
Pridané: 03.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- Daždivé MM SR v Motokrose „SMX CUP 2014“ v Šenkviciach - Redakcia
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Pozvánka: Vyhodnotenie Sezóny 2013 šampionátu IMRC MMSR/SP CPM - Redakcia
- Ukončenie seriálu MM SR v motokrose – Slovakia MX cup 2013 - Redakcia
- Tomáš Kohút na stupni víťazov aj na pretekoch v Ledeči nad Sázavou - Redakcia
- MMSR v motokrose jednotlivcov „SMX CUP“ 2014 a MACEC CUP - Redakcia
- Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov - Redakcia
- Úvodné podujatie MM SR v motokrose – MYJAVA 2016 - Redakcia
- Majstri SMF 2014 dekorovaní v Púchove - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!