Anketa:
Pozvánka: Žarnovická sezóna 2013 začne Jadranskou ligou
ZdieľaťPridané: 02.05.2013 Autor: Papliak
Čitatelia: 2888 [Šport - Plochá dráha]
Žarnovická sezóna 2013 mala pôvodne začať plochodrážnym víkendom v sobotu a nedeľu 11. a 12. mája. Nakoniec bol však Speedway Club Žarnovica prinútený skrátiť tento víkend iba na nedeľu. Sobotné preteky Slovensko vs. Rakúsko tak boli zrušené kvôli rakúskej strane.
Pôvodne bolo stretnutie Slovensko vs. Rakúsko plánované ako test match, čiže príprava oboch reprezentácií na sezónu. Nakoniec však tomu tak nebude, nakoľko rakúska plochá dráha sa dostala do jazdeckej krízy. Rakúska strana preto odstúpila zo spomínaného stretnutia. V súčasnosti totiž nie je k dispozícii ani päť licencovaných rakúskych pretekárov, ktorí by štartovali na žarnovických pretekoch.
Sezóna u nás teda začne o deň neskôr, v nedeľu 12. mája o 13.30 hod., kedy si sily zmerajú reprezentácie Slovenska, Slovinska, Maďarska a Českej republiky v prvom kole Jadranskej ligy.
Viac info: speedwayclub.sk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 02.05.2013 Autor: Papliak Zdieľať
Súvisiace články:
- Jadranská liga v Žarnovici - Slovensko si poradilo so Slovinskom - Redakcia
- Ťažké chvíle jedinej plochej dráhy na Slovensku - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- Pozvánka: 24.8.2014 - Medzinárodný pretek veteránov na plochej dráhe v Žarnovici - Redakcia
- Plochodrážny víkend v Žarnovici 26. - 27. 7. 2014 - Redakcia
- ME speedway v Žarnovici - dramatické preteky vyhral Jurica Pavlic - Redakcia
- Talianská diktatúra vo svetovom pohári flat track - Redakcia
- Všetci jazdci z tímu MX Slovakia na medailových pozíciách. - Redakcia
- 50. Zlatá prilba Žarnovica 2013 - zvíťazil Josef Franc, ČR - Redakcia
- Športová sezóna SMF 2018 začína už tradične country crossom v Borskom Mikuláši - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!