ISSN 1336-6491 | Online: 1907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Žarnovická sezóna 2013 začne Jadranskou ligou

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2013 Autor: Papliak
Čitatelia: 2888 [Šport - Plochá dráha]

Žarnovická sezóna 2013 mala pôvodne začať plochodrážnym víkendom v sobotu a nedeľu 11. a 12. mája. Nakoniec bol však Speedway Club Žarnovica prinútený skrátiť tento víkend iba na nedeľu. Sobotné preteky Slovensko vs. Rakúsko tak boli zrušené kvôli rakúskej strane.

Pôvodne bolo stretnutie Slovensko vs. Rakúsko plánované ako test match, čiže príprava oboch reprezentácií na sezónu. Nakoniec však tomu tak nebude, nakoľko rakúska plochá dráha sa dostala do jazdeckej krízy. Rakúska strana preto odstúpila zo spomínaného stretnutia. V súčasnosti totiž nie je k dispozícii ani päť licencovaných rakúskych pretekárov, ktorí by štartovali na žarnovických pretekoch.

Sezóna u nás teda začne o deň neskôr, v nedeľu 12. mája o 13.30 hod., kedy si sily zmerajú reprezentácie Slovenska, Slovinska, Maďarska a Českej republiky v prvom kole Jadranskej ligy.

Viac info: speedwayclub.sk

Pridané: 02.05.2013 Autor: Papliak Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »