ISSN 1336-6491 | Online: 1431 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31240
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18338)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12902)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 511 až 525 z cekového počtu: 8719.

28.12.2021 - trucktor Čitatelia: 4882 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Španielsko - druhá dávka leta

Isto som nebol sám, čo hneď po uvoľnení zákazov začiatkom leta vystrelil ako odtrhnutý z reťaze na rýchlu dovču. Ako rýchlo ubehla, tak isto aj uspokojenie z nej. Permoník v lebke klopal čoraz častejšie: vrrr - kam ešte na konci leta?

 

24.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4326 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Vianočný darček pre kroskárov - elektrická Stark Varg

Úplne nová značka a úplne nový stroj, navyše elektrický! A z fotiek je zrejmé, že aj schopný. Varg má aj dobré komponenty. Na takúto „elektrinu“ by sme sa naozaj mohli tešiť!

 

22.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3596 [Šport - MotoGP]

-

Pozri si V21L, elektrický špeciál Ducati pre triedu MotoE

Ducati už skôr oznámila, že od roku 2023 bude dodávateľom špeciálov pre triedu MotoE, ktorá sa jazdí popri MotoGP. Teraz môžeme vidieť finálny stroj, ktorý je takmer na nerozoznanie od spaľovacieho.

 

17.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6200 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

So Zarcom v Jereze na ďalšej generácii superbajkovej kráľovnej Ducati Panigale V4 S (2022)

Takto uprostred zimy - slnko, Zarco, Jerez a 215 rozzúrených koní v inovovanej Panigale V4 S. V ostrom móde Race A Evo. Na slickoch. Ak by som šiel darovať krv, zo žily by mi tiekol čistý adrenalín.

 

17.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4380 [Šport - Cestné Motocykle]

-

John McGuinness bude na Isle of Man TT 2022 štartovať opäť na Honde

Po hrôzostrašnej nehode a nečakanom vyhadzove z fabrického tímu Honda si rýchlostný kráľ ostrova Man odkrútil dve road-racingové sezóny na Nortone, ale budúci rok odštartuje opäť na Honde, a to s pekne okrúhlymi číslami.

 

12.12.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7297 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku

Tiger Sport 660 na Portugalských okreskách - Tiger Sport 660 Je malá kompaktná motorečka veľmi dobre padne do ruky má však široké riadidlá ako na cestovnom endure a vďaka tomu sa veľmi dobré ovláda. Samotný prejazd mestom je veľmi komfortný aj vďaka vyšším zdvihom a tomu podvozku a ľahkej ovládateľnosti na 17 palcových kolesách. Video: Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku #shorts Motor má veľmi lineárny...

 

10.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6297 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX

Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.

 

08.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7717 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test svižného a moderného scramblera CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Rodina stredných retromoderných scramblerov je opäť o niečo širšia, a to o úplne čerstvú novinku z východu, CFMOTO 700CL-X Heritage. Heritage znamená dedičstvo, čo je na tomto modeli jediný odkaz smerom do minulosti - všetko ostatné vrátane motora je úplne nové.

 

07.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8486 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Triumph riadne inovoval Tiger 1200 - bude v piatich verziách, aj s 30-litrovou nádržou

Už to bolo na spadnutie, ale Triumph nás aj tak držal v napätí, pretože nového veľkého „Tajgra“ ukázal až po výstave Eicma. Lepšie povedané, na výstave bol iba polepený predprodukčný model, ale k nemu ani písmenko. Tiger 1200 prichádza v piatich verziách, z ktorých dve majú 30-litrovú nádrž a ani jedna nemá 17-palcové zadné koleso.

 

07.12.2021 - Ales Misura - Cfmoto650 Čitatelia: 7449 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

CFMOTO 650 TK/NK 2011-2015 - riešenie problému s riadiacou jednotkou Ducati

Prvá generácia motocyklov CFMOTO 650NK/TK trpela množstvom drobných porúch. Predovšetkým v oblasti elektroniky. Odstránením niektorých sa následne CFMOTO odvážilo s týmito dvoma strojmi vstúpiť na trh EÚ. Jedna vec však ostala nezmenená, a tá predznamenala aj rýchly koniec NK/TK generácie 2011 - 2015 a prechod od nestabilnej a zjavne nekvalitnej riadiacej jednotky DUCATI na jednotku BOSCH.

 

06.12.2021 - gilbert Čitatelia: 5758 [Novinky - In Memoriam]

-

In memoriam Kamil Somorovský

Príbeh kolegu a kamaráta Kamila začnem spomienkou na moje prvé stretnutie s ním. Bol som čerstvo po maturite a natrvalo som spočinul v Šenkviciach. Pri jednej debate so susedom som dostal informáciu, že práve Kamil bol jedným z funkcionárov miestneho motocrossového klubu, ktorý bol vtedy na vrchole svojej aktivity.

 

03.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3518 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

V Jereze testujeme novú Ducati Panigale V4 2022

Jazdy na slickoch - Tak máme za sebou aj jazdy na slickoch, vačšinou v móde Race B EVO, ale jedna v "áčku", čo už je dosť šleha. Panigale na Jereze krásne vynikla; jazdili s nami aj Johann Zarco a Alessandro Valia, testovací jazdec Ducati. Ducati preladila novú Panigale tak, aby bola menej namáhavejšia, a teda môžem potvrdiť, že ide o najpriateľskejšiu okruhovú Ducati. Zároveň však platí, že...

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10478 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Benelli dopĺňa rad TRK o nové TRK 800

Priaznivci Adventure sa dočkali ďalšej chuťovky, už dlhšie očakávané cestovné enduro od Benelli rozšíri rad TRK 502 o model s motorom 754 kubíkov.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4922 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Bimota s retro superbikom KB4 a úplne novým KB4 RC (RaceCafe’)

Minuloročný koncept superbiku s retro dizajnom a top komponentami Kb4 ide do sériovej výroby, okrem toho ho doplní nový naháč.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5241 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Kawasaki Ninja H2 SX s dvoma radarmi a inovovaný Versys 650 2022

Kawasaki v Miláne predstavila Ninja H2 SX vybavený nie jedným ale dvoma radarmi. Sport-tourer tak dostal nie len adaptívny tempomat ale aj sytém na varovanie pred nehodou a detekciu mŕtveho uhla. Zmenami prešiel aj obľubený Versys 650.

 

| 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »