Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5116 až 5130 z cekového počtu: 8722.
20.01.2012 - Marklar Čitatelia: 26575 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 125 prvé skúsenosti
Dni ubiehajú, roky pribúdajú, kríza sa prehlbuje a mne ku šťastiu chýbalo už iba jediné a to je motorka. Na zdesenie mojej najbližšej rodiny som nedal a šiel si tvrdohlavo za svojim cieľom.
18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6829 [Bleskovky - Šport]

Pozvánka: Štefan Svitko príde na Slovensko v piatok, príďte ho privítať
Po úspešnom absolvovaní tohtoročného Dakaru a po historickom úspechu Slováka na tomto podujatí máme možnosť Števa privítať doma.
18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19033 [Testy a predstavenia - Čižmy]

Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally
Čižmy na motokros, enduro ale ktoré zvládnu aj turistiku a môžete ich mať celý deň na nohách? Utópia? To som si myslel aj ja kým som neskúsil Sidi Crossfire SRS.
17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5082 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB
Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.
16.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12115 [Šport - Enduro]

5-násobný majster sveta v endure Mika Ahola už nie je medzi nami
V čase, keď sa tešíme z ukončeného a pre Slovensko úspešného Dakaru, preletela svetom správa o náhlej smrti 5-násobného majstra sveta v endure, Fína Mika Aholu.
16.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11342 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011
Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.
16.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9123 [Šport - Rally]

Sumár Dakar 2012 - 11. víťazstvo pre značku KTM, 4. víťazstvo pre Cyrila Despresa, historický úspech Štefana Svitka
Či už napínavý súboj dvojice Coma a Despres o prvé miesto, alebo úžasné výkony Štefana Svitka a bojovnosť Dušana Čipku, to všetko zabávalo všetkých fanúšikov diaľkových rally prvých 15 dní tohto roka. Ďakujeme!!!
15.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14165 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 14.etapa, Pisco - Lima - Štefan Svitko okorenil 5. miesto v celkovom poradí aj 3. miestom v poslednej etape Dakaru 2012
Dnes už o nič nejde. Coma musel v noci dostať penalizáciu a jeho strata na Despresa je takmer hodinová. Dnešná meraná časť má dĺžku len 27 kilometrov, ale je to už skôr len "šovka" pre obyvateľov a návštevníkov mesta Lima. O všetkom sa rozhodlo už včera. Pretekári dnes štartujú v obrátenom poradí od posledného po prvého.
14.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17377 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 13.etapa, Nasca - Pisco - Coma porazený Despresom, Števo Svitko zostáva v TOP5
100km presunu a potom 275 ostrých kilometrov. V podstate bude 13. etapa poslednou možnosťou zabojovať. A duny nebudú chýbať ani v tejto etape.
13.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7785 [Šport - Rally]

Ján Zaťko o štvrtej etape Dakaru 2012 a dôvode odstúpenia
Až dnes sa mi podarilo nakontaktovať na tím a ľudí okolo Ján Zaťka a Dušan Čipku, ktorý tohto roku vyrazili na ich prvý Dakar. Ján v štvrtej etape odstúpil a tu spi prečítate prečo.
13.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20313 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 12.etapa, Arequipa - Nasca - Marc Coma ide do vedenia, Štefan ôsmy v etape, piaty celkovo a Dušan Čipka penalizovaný
Druhý deň v Peru začínajú motorkári zo svojho oddeleného maratónskeho bivaku. Do Limy im zostávajú už len 3 súťažné dní, prvý z nich máme práve pred sebou. Dnes začíname trochu neskôr, jazdci štartujú do presunu až cca 13:30 nášho času.
12.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18278 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 11.etapa, Arica - Arequipa - Etapa pre Despresa, Števo Svitko napriek zraneniu udržal pozíciu v TOP5
Táto etapa je rôzna pre autá a motorky. Motorkári a štvorkolkári majú nielen dlhšiu trať ale aj špeciálny bivak, bez prístupu servismanov, kde si budú musieť vystačiť sami.
12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13202 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske
Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?
12.01.2012 - gilbert Čitatelia: 7717 [História]

História Pionier: Pionier v Škandinávii
Druhý slovenský fenomén Pionier sa cez Motokov vyvážal do väčšiny štátov sveta a prakticky do celej Európy. Vďaka predstaviteľom istého výrobcu s dvojitým W v názve a samozrejme s odobrením vtedajšej vlády bol prezentovaný ako český výrobok a dokonca továreň Manet musela platiť bratom Čechom na základe potupnej licenčnej zmluvy za používanie tohoto loga.
11.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16462 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 10.etapa, Iquique - Arica - Coma stiahol Despresa, Svitko šiesty v etape, piaty celkovo!
Štafan Svitko zvládol aj 10. etapu Dakaru 2012 a od pódia v Lime (Peru) ho delia už len štyri súťažné dni. Dnes si polepšil v celkovom poradí už na 5. priečku.
Predchádzajúce | 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!