Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5551 až 5565 z cekového počtu: 8722.
26.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4772 [Šport - Ostatné]

Skútristi odštartovali sezónu 2011
Cestní skútristi odštartovali tohtoročnú pretekársku sezónu exhibíciou na výstave Motocykel 2011 na bratislavskom výstavisku v Petržalke.
25.03.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4948 [Šport - Rally]

Dakar 2012 opäť v Južnej Amerike
Tentokrát však s niekoľkými zmenami. Tou najväčšou je zmena trasy, ktorá povedie aj cez Peru.
24.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9965 [Novinky - Oznam]

Výstava Motocykel 2011 je za nami
Jedenásty ročník výstavy motocyklov je za nami a ak ste na nej neboli, máme pre vás krátky report s fotogalériou toho, čo bolo k videniu.
24.03.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6601 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW Speedcruiser
Ako dopadla prerábka modelu BMW HP2 Sport v podaní firiem Wunderlich a Procar Motorrad?
24.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4117 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 4/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
22.03.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17527 [Testy a predstavenia - Test]

Legenda CBR600F je späť
Pred pár dňami sme vám priniesli bleskovku o prvom zvezení sa na troch novinkách roku 2011 radu CBR, ktoré sa konalo minulý víkend v okolí Sevilly v Španielsku a teraz nadišiel ten správny čas napísať trocha viac o legende CBR600F.
21.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5049 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoráj akcie pre rok 2011
Čert a Motoráj nikdy nespí, to je snad už každému jasné. A tak, abyste se měli na co těšit, připravili jsme pro vás, jezdce na endurech a čtyřkolkách, na rok 2011 opět tři závody.
19.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9979 [Novinky - Bike roka]

Víťazné cestopisy ankety Cestopis roka 2010 a vyžrebovaní šťastlivci
Kto si nebol pozrieť vyhlasovanie výsledkov ankety Cestopis roka 2010 naživo v našom stánku na výstave Motocykel 2011, môže si pozrieť výsledky v nasledujúcom článku.
19.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12908 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Bike roka 2011 a Motoshop roka 2010
Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, výsledky čitateľskej ankety, ktorá prebiehala na motoride.sk počas mesiaca február 2011.
17.03.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11242 [Bleskovky - Novinky]

Fotoreport: Výstava Motocykel 2011 v Bratislave vypukla
Dnes sa otvorili brány výstaviska pre všetkých fanúšikov jazdenia v jednej stope.
17.03.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5095 [Novinky - Bike roka]

Ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2010 a vyžrebovaných štastlivcov
Hlasovanie v anketách o bike, motoshop, test, video, foto a cestopis roka je už za nami. Je teda čas oznámiť, čo za vašu ochotu cestovať, písať a hlasovať môžete získať.
15.03.2011 - Redakcie Čitatelia: 5769 [Šport - Cestné Motocykle]

Jakub Jantulík a Tomáš Svitok sa predstavia na výstave Motocykel 2011
Obaja slovenský motocyklový jazdci sa ukážu na výstave Motocykel 2011 v Bratislave
15.03.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13146 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Predstavujeme Adventure oblečenie “Terra East “
Oblečenie TERRA EAST je novinka na trhu, ktorá určite zaujme mnoho "dobrodružstvom postihnutých" jedincov. My sme ju vyskúšali na výprave v Maroku.
15.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4857 [Šport - Cestné Motocykle]

Jazdci Bily Racing Tímu sa predstavia na výstave Motocykel 2011 v Bratislave
Štvrtok 17.3., piatok 18.3. a sobotu 19.3. strávia jazdci BRT Jaroslav Černý a Martin Durdík na výstave motocyklov a príslušenstva „ Motocykel 2011“.
14.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9026 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2011 s bohatým sprievodným programom
Radi by sme Vás pozvali na 11. ročník medzinárodnej výstavy motocyklov a príslušenstva MOTOCYKEL, ktorá sa uskutoční 17.3. – 20.3.2011 v priestoroch Incheba EXPO Bratislava.
Predchádzajúce | 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!