Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6136 až 6150 z cekového počtu: 8722.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3503 [Šport - Rally]

Dakar 2010 začína
32. ročník Dakaru je pre prvých pretekárov už realitou. Hlavne pre tých, ktorí už absolvovali technické prebierky. Po troch dňoch zhromažďovania a formalít sa jazdci a posádky vysporiadajú s prvou etapou práve na Nový rok.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2538 [Šport - Rally]

KTM-ky na Dakare pokračujú
Aj napriek absencii oficiálneho teamu KTM pre nedávne nejasnosti v pravidlách, bude značka KTM určite prítomná na Rely Dakar 2010. Faktom je, že viac ako polovica jazdcov zo štartovného poľa motoriek prenechala svoju dôveru inžinierstvu 'Ready to Race' motoriek od KTM.
31.12.2009 - superflanker Čitatelia: 11089 [Technika - Úpravy motocyklov]

Veľtrh obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009
V dňoch 5. až 7. mája sa v priestoroch brnianskeho výstaviska uskutočnil 10. ročník Veľtrhu obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009.
30.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 16321 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Do Orientu za stovkami Varader
Pozývam ťa na cestu do diaľav, zaprášenú a udupanú tisíckami rokov, na návštevu miest pýšiacich sa veľkoleposťou a vznikom pred Kristom, ale aj na stretnutie majiteľov jednej veľmi dobrej motorky menom Honda Varadero.
30.12.2009 - loobo Čitatelia: 16789 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Triumph Adventurer 900, Moderný klasik ako definitívne riešenie
Dlho som zápasil z myšlienkou predaja predchádzajúcej motorky, ktorou bol klasický naháč Kawasaki Zephyr 550. Túžba „posunúť sa ďaľej“ bola napokon silnejšia. Zephyr bola vynikajúca motorka a nájsť náhradu s víziou na „definitívne riešenie“ bolo pomerne tažkou úlohou. Opäť som vyberal v kategoriach naháč a chopper.
28.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4634 [História]

Rally Dakar ročník 1999 - Schlesser sa dočkal
Mesto Grenada, hlavné mesto Andalúzie, sa stalo tretí krát dejiskom štartu rally Dakar.
27.12.2009 - Mitja Čitatelia: 6547 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenná túlavá sólovka
„Pútnik, kam ideš? Pútnik, tvoje cesty sa drsne otáčajú. Pútnik, hľadanie je tvojím poslaním... Opony padajú…“ (Pain of Salvation) Neviditeľné šnúrky ma v tento jesenný deň ťahajú niekam mimo zhonu, užiť si Liptovskej samoty.
25.12.2009 - MajoKE Čitatelia: 20520 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Nafplio, Epidauros, Korinth, Atény, Delfy, Marathón, Olymp. 2. časť.
Celá produkcia motoriek Honda Innova končí v Aténach. Chlapec ju dostane od otca, keď sa prvýkrát oholí a vezmú mu ju, keď sa prestane holiť.
23.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 75489 [Novinky - O motoride.sk]

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2010!
Najkrajšie sviatky roka sú predo dvermi, motorky odpočívajú v garážach... Redakcia motoride.sk vám želá príjemné prežitie Vianoc a všetko dobré do roku 2010!
22.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5082 [Novinky - O motoride.sk]

LIVE: Losovanie výhercov súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne
Utorok 22. 12. 2009 13:30 - V priamom prenose vyžrebujeme výhercov súťaže o vstupenky na FMX v Košiciach. Ak to chceš vidieť tak si otvor tento článok.
21.12.2009 - nevo Čitatelia: 26082 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI BANDIT GSF 600 S - 360°
alebo pohraniční susedia počas roka.
21.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6139 [História]

Rally Dakar ročník 1998 - Prvý Slovák Jaro Katriňák - boj s dunami
Dakar oslavuje 20. výročie. Pretek bol odštartovaný z Versailles, prechádzal krížom cez Španielsko a končil v Dakare.
18.12.2009 - bubo008 Čitatelia: 15664 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Routes des Grandes Alpes 2009
Milujem dovolenky, kde veci robím inak ako po zvyšok roka. Spať na zemi, variť si na ohni, len sa tak túlať a neotravovať sa termínmi a nejakými cieľmi. Plán bol trochu hmlistý – nejako obísť okolo Álp, stihnúť to do 10 dní a použiť minimum diaľnic.
16.12.2009 - tref Čitatelia: 9904 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pár šedivých vláskov, GSX 550 ES
Často mylne zvaná „Katana”, je ich ako šafránu a o to menej v pôvodnom stave. Stará? Nie, len pani v rokoch. Priženila sa k nám do rodiny pred pár rokmi, odvtedy rozprúdila intrigy, rozviedla sa s bratom, aby si vzala otca, no aj my si zájdeme občas na kávičku.
16.12.2009 - Mitja Čitatelia: 10311 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bokovky od mlyna k mlynu alebo slovensko-moravská pohodovka II
Po roku sa zase prehŕňam na nete po zaujímavostiach Moravy a blíži sa čas odchodu. Chcem nadviazať na minuloročnú turistickú pohodovku, no hlavne sa čo najviac vyhnúť hlavným ťahom.
Predchádzajúce | 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!