Anketa:
Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2010 na Záhorí
ZdieľaťPridané: 01.03.2010 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 22019 [Novinky - Pozvánka]
Na jeseň 2009 pri pive na MotoRaj Rally v Česku sme s Awiom zistili, že sa zaoberáme rovnakou myšlienkou. Usporiadať Country Cross Rally pre ťažké endurá, najlepšie na piesku. Samozrejme na Záhorí, ktoré je celé o piesku a o „kyseuom“ víne.
Seriál článkov - Motoride XL Sand Rally:
| Seriál článkov: Motoride XL Sand Rally | Nasledujúci
Naše predstavy spĺňa ochotne Vlado Ružička, neúnavný organizátor pretekov z EnduroKlubu Malacky. Preto druhý októbrový víkend vyrážame s Adamom na test okruhu, Tomáš Hajduch - Awia ide oproti z Moravy z KTM dňa. So synom prichádzame ešte za svetla, vybaľujeme stroje a stíhame niekoľko výživných okruhov. V noci po príchode Awiu dávame nočnú hororovú jazdu, Awia na počudovanie po celodennom jazdení vládze. Pri ohni, opekačke a víne dolaďujeme predstavu.
Ráno po výdatnom nočnom daždi je trať iba vlhká a na mnohých miestach sa práši. Jazdíme od rána, pridáva sa Hofík a onedlho nám tečie pot po chrbtoch. Nepadá iba Adam, ostatní sa pravidelne váľame v piesku, dvíhame mašiny, fotíme, filmujeme a špekulujeme. Výsledkom je približná predstava trate a obraz organizácie preteku.
CC Trať Malacky |
Trať
Okruh v CC Malacky je namotaný na 6 hektárovom pozemku, prevažne v lese. Pieskový podklad miestami striedajú hlinité úseky, ale je ich pomenej. Rozjazdený piesčitý povrch, korene stromov, úzke úseky s vyjazdenou drážkou nás prinútili zrevidovať smelé plány. Okruh dlhý asi 3,5 km dá zabrať už pri prvom opakovaní. Vedie po rovine, ale jarky, jamy, umelé kopy a zabudované brvná robia z neho zaujímavé bojisko pre mastodonty. Miesta na predbiehanie sú v hlavne v pasážach bez stromov, ale aj inde je dostatok miesta na obiehanie širokobokých mašín. Okruh sme dokázali zajazdiť za cca 7 minút bez pádu v oboch smeroch. Realita v závode, počas obiehania, padania a stresu bude pre dobrých jazdcov pod 10 minút.
CC Trať Malacky |
Druhá lokalita, bývalá baňa na piesok je miestom špeciálneho testu. Vzala dych aj mne. Nielen veľkosťou, ale hlavne skladbou piesku. Ja hlboký, borí sa za mokra aj sucha a výborne sa doň padá, horšie vstáva a ešte horšie rozbieha. Ale aj Tomáš Hajduch - Awia po zapadnutí a vysvetlení metodiky vykopania hrocha z piesku (vedomosti zo Sahary) pochopil a záverečný výjazd zvládol perfektne. Podklad mierne uprednostňuje kategóriu ľahších strojov. Ťažké mašiny prejdú všetky, určité úseky sadnú viac LC8, iné GS-ám. Treba rátať, že trojku asi zaradíte skôr omylom ako plánovane. A dobré obutie určite pomôže, s cestovným vzorom veľmi neuspejete.
Video:
Video je zostrih momentov z CC trate v Malackách. Z druhej lokality máme len fotky.
Pretek
Tréning ako nevyhnutný predpoklad úspechu je nutný aj pre pretekárov na 6-dňovej, preto sa tu pripravovali a rozryli trať ako divé svine. Aspoň bude väčšia zábava. To sa prejavuje hlavne v nesúdržných pieskových koľajach a na nepríjemných bubnoch.
Deň pred pretekom (piatok 16.4. 2010) bude vyhradený na krúženie po okruhu v oboch smeroch. Tréning je dobrovoľný, nie je podmienkou k preteku ale odporúčame ho... Jazdci bez skúseností so sypkým pieskom sa budú čudovať. Pre očakávané tunenie mašín sú merané úseky povolené jazdiť bez späťákov a blinkrov. Treba klaksóny na upozorňovanie pri predchádzaní.
Pieskovňa |
Štart bude priamo v areáli v sobotu 17.4. o 9:30 v minútových intervaloch. Jazdec vyfasuje lístok, zaznačí sa čas štartu a kilometre. Odjazdí 3 okruhy a so zaznačeným časom a kilometrážou v cieli vyrazí do nemeraného presunu. Ten sa pôjde podľa itíku, na GPS súradnice, prípadne podľa prehľadnej mapy obdržanej pred štartom.
Po 23 km sa ocitne v pieskovni so špeciálnym testom. Tam znovu písanie času a km a štart k výrazne označenému bodu, viditeľnému z miesta štartu. Vzdialenosť cca 1 km. Po zdolaní nástrah na kontrolnom bode jazdec predpísaným spôsobom označí lístok a vyrazí späť. Zaujímavosťou testu je vyhradenie koridoru výjazdu a zjazdu pri štarte, inak je na pretekárovi kadiaľ sa ku kontrolnému bodu dostane. Musí trať zvládnuť na motorke a nie po spevnených úsekoch. Iba po bezodnom piesku. Kto zvládne záverečný výjazd, môže po zaznačení prkotín v cieli špeciálu pokračovať naspäť na CC trať do Malaciek.
Pieskový výjazd |
V Mauackách znovu absolvuje 3 okruhy v opačnom smere ako ráno, odovzdá lístok s poslednými údajmi a hotovo. Na celý pretek s meranými úsekmi a presunom bude určený celkový časový limit 4 hodiny. Po jeho prekročení nasleduje diskvalifikácia.
Bonusový vyradzovací pretek - Šprint:
Silné nátury a jedinci, ktorí sa deň pred pretekom nezoťali na šrot môžu poobede dokázať svoje umenie a silu v šprinte bez kategórií. Podmienkou je úspešné dokončenie ranného preteku v časovom limite.
Štartuje sa priamo v areáli na krátky úsek s najhlbším pieskom a najväčšími bubnami. Dĺžka 1.000m, trať celá viditeľná z jedného miesta. Proste veselá bodka za pretekmi. Na štart sa najprv postavia štvorice podľa štartovných čísel a do ďalšieho kola postupujú dvaja najrýchlejší. Keď zostane 8 najlepších jazdcov budú štartovať už len dvojice a ďalej postúpi len víťaz.
Večer absolvujeme vyhlásenie výsledkov, nejaké sprievodné akcie a mulatovanie. V nedeľu doobeda ukončenie a odchod.
Ostatné oné
Ubytko bude vo vlastných stanoch a dodávkach na lúke s piesčitým podkladom. Preto blato nebude ani za dažďa. Usporiadateľ prisľúbil veľký vojenský stan na záverečné mecheche a druženie sa. V prípade zúrivej nepohody sa dá spať v ňom. Na posilnenie poslúži stánok s klobáskami a podobne, tekuté halucinogény zabezpečí tiež. WC chemické, umývanie vo vlastnej réžii (možno voda v cisterne).
Chalani s ľadvinkami sú vítaní, treba zapisovačky času a okrasu pretekov. Nábor uskutočníme priamo v depe, ale prípadné oznámenie ochoty pomôcť mailom poteší. Samozrejme pomocníčky nemusia platiť poplatok za stan a majú guláš zadarmo. Inak klasika, malé dobrodružstvo pre veľkých chlapcov.
Štartovné za preteky a stanovanie je jednotné 15€ / závodník, doprovod zaplatí symbolických 5€ / osoba (stanovanie, použitie WC atď.). Diváci, ktorý nebudú ubytovaný v priestore depa majú vstup na divácke miesta grátis. Platba priamo na mieste pri registrácii. Motorky prejdú technickou prebierkou, musia mať platnú STK, jazdec príslušný vodičák a plnohodnotnú krosovú výstroj - pádov bude veľa.
Bezodný piesok |
Motoride XL Sand Rally 2010:
Závod prebehne v sobotu 17. 4. 2010, štart aj cieľ je na trati CC Malacky. Organizátorom závodu je redakcia Motoride.sk v úzkej spolupráci s Enduro Klubom Malacky. Pozostáva z troch špeciálnych meraných sekcií a dvoch nemeraných presunov po asfalte.
Etapa | Popis | km | Predpokladaný čas |
---|---|---|---|
SS1 | 3 kolá na trati Malacky | cca 11 km | 30 - 60 min |
Presun | Do pieskovne | 25 km | max 45 min. |
SS2 | Sand ride :-) | cca 3 km | 30 min |
Presun | Na CC trať | 25 km | max 45 min. |
SS3 | 3 kolá na trati Malacky v opačnom smere | cca 11 km | 30 - 60 min |
Spolu: | cca 75 km | max 4 hod |
Kategórie:
- Cestovné endurá jednovalce nad 600 ccm
- Cestovné endurá dvojvalce od 600 ccm do 800 ccm
- Cestovné endurá dvojvalce nad 800 ccm
Závodu sa môžu zúčastniť amatérski jazdci bez licencie, ale aj jazdci so závodnou licenciou. Vstup motocyklov do závodu mimo uvedených kategórii (hlavne malé objemy, začínajúci jazdci 125cc a podobne) je možný len po predchádzajúcej dohode s organizátorom závodu a to za podmienky splnenia všetkých technických a administratívnych požiadaviek, zaplatenia plného štartovného a bez nároku na umiestnenie a výhru. Uprednostňovaní budú jazdci vo vyhlásených kategóriách a počet jazdcov je limitovaný číslom 100! Ostré stroje typu Enduro a Motocross na štart vpustené nebudú.
Štartovné:
Štartovné pre jazdca na jeden závod je 15 Eur a zahŕňa:
- parkovanie auta i motocykla v areáli kempu,
- nocľah vo vlastnom stane,
- mapa, gps súradnice alebo roadbook na presun,
- príprava trate,
- účasť v závode,
- účasť v bonusovom vyradzovacom závode (Šprint),
Úhrada štartovného bude priamo na mieste počas administratívnej prebierky.
Štartovné je nevratné (s výnimkou situácie, ak dôjde k zrušeniu závodu zo strany usporiadateľa).
Tréning bude možný len na trati v Malackách v piatok počas dňa pre jazdcov po prebierkach a po pridelení štartovného čísla.
Počet závodníkov je limitovaný počtom 100. Na závod je možné sa vopred registrovať a zabezpečiť si tak miesto. Zaregistrovať sa do závodu bude možné aj priamo na mieste akcie, ale len za predpokladu, že bude voľné miesto. Pokiaľ sa nebudete môcť zúčastniť závodu a máte registráciu informujte o tom neodkladne organizátora - Redakciu Motoride.sk. Redakcia si vyhradzuje právo odmietnuť účasť akéhokoľvek prihláseného jazdca, ktorý sa na štart nedostaví zo všetkých podobných akcií, ktoré bude organizovať v budúcnosti!!!
Registrácia:
Tešíme sa na tvoju účasť!
Motoride Sand Rally 2010 Oficiálna štartovná listina:
Toť všetko, uvidíme sa v Malackách!!!
Tomáš Hajduch - Awia, Peter Haršáni - Haro a Vlado Ružička
Mapa:
Pridané: 01.03.2010 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Seriál článkov - Motoride XL Sand Rally:
| Seriál článkov: Motoride XL Sand Rally | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pripravujeme: Motoride XL Sand Rally 2012 - haro007
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2012 - tentoraz dvojdňovka! - Awia
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2011 na Záhorí - Awia
- Motoride XL Sand Rally 2010 alebo ako blbla stovka bláznov na piesku... - Awia
- Pozvánka: Sprievodný program na Sand Rally - Motoride Sand RUN 2012 - Awia
- Motoride XL Sand Rally 2011 alebo nekonečná piesková zábava - zeON
- SAND BAJA 2013 - REGISTRÁCIA - haro007
- Editorial Motoride.sk 05/2010 - Cacao
- Bude Motoride XL Sand Rally 2011? BUDE!!! - haro007
- DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora