Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6196 až 6210 z cekového počtu: 8722.
10.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14477 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

Novinky z EICMA 2009 v Miláne naživo!
Tradičná motocyklová výstava EICMA dnes otvorila svoje brány pre novinárov. Aj napriek skromnejšej ponuke ako sme zvyknutí z ostatných rokov sme tu nemohli chýbať.
DOPLNENÉ: ďalšie foto a značky KTM, Aprilia, Moto Guzzi, Suzuki, Can-am, Peugeot, Kymco...
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16246 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Ducati Multistrada 1200
Nová Multistrada je na svete!
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13139 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp
Tesne pred milánskou výstavou Honda uvoľnila informácie k dvom novým modelom a o zmenách farebných kombinácií na Transalpe, CBF125 a Innove.
08.11.2009 - motoracingsk Čitatelia: 6668 [Šport - MotoGP]

MotoGP - Valencia - 17.kolo
Španieli ovládli záverečné tohoročné preteky Majstrovstiev sveta cestných motocyklov: preteky 125 ccm vyhral Julian Simon, štvrťlitrom dominoval Hector Barbera, najrýchlejším jazdcom triedy MotoGP bol Dani Pedrosa. Posledným Majstrom sveta v histórii triedy 250 ccm sa stal Hiroshi Aoyama.
08.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15087 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro víkend v Rumunsku na štyroch kolesách „Can-am“
Záver sezóny, posledné teplé lúče slnka, rumunské hory a štvortkolky Can-Am. K tomu Jaro Katriňák ako sprievodca. No povedzte, odolali by ste takémuto pozvaniu?
06.11.2009 - Varan Čitatelia: 11716 [Bleskovky - Novinky]

Novinky v BMW na rok 2010
Z mníchovskej dielne prichádzajú informácie o modeloch R1200GS/Adventure a R1200RT na rok 2010. Značnou modernizáciou prešiel motor, odteraz s dvomi vačkovými hriadeľmi DOHC.
06.11.2009 - Paulie Čitatelia: 11951 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi
Hovorí sa, že kto nebol na Grossglockner Hochalpenstrasse, nie je motorkár. Síce jazdím na motorkách už od pätnástich rokov, ale motorkár potom ešte nie som. Tak som sa to rozhodol napraviť.
05.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8445 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati 848 na SlovakiaRingu
25.10.2009 som sa konečne dočkal. Vyskúšam ešte čerstvučký prvý slovenský okruh. Síce nedokončený, ale spôsobilý na jazdu. Chýbajúce obrubníky, číselné tabule pred zatáčkami, vysoké napätie nad dráhou. Ale ani to mi nepokazilo moju radosť. Tešil som sa o to viac, že ho budem jazdiť na Ducati 848, vďaka pozvaniu od importéra Ducati Slovensko.
04.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7881 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 11/2009
Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 11/2009?
04.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4248 [Šport - Cestné Motocykle]

Majstrovstvá Európy cestných pretekov motocyklov 2009 Španielsko, ALBACETE
V dňoch 30.10. - 01.11.2009 sa na rýchlostnom okruhu v ALBACETE uskutočnili tohtoročné Majstrovstvá Európy cestných pretekov motocyklov v triedach SUPERSTOCK 1000, 125GP a SUPERSPORT.
03.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5270 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 11/2009
Je tu kopec motoriek, o ktorých sa nám môže akurát tak snívať! Napríkla test úchvatnej Ducati Desmosedici, ktorá sa po prvý raz dostane do priameho súboju s bežnou Yamahou R1. Ďalej tu nájdete testy superšportov, jazdených superbikov, ale i klasiky Norton vs. Enfield. Položili sme si tiež niekoľko zaujímavých otázok, vrátane tej, či zabrzdí skôr auto alebo motorka.
02.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7465 [História]

Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou
Tohto roku rally zaznamenala obrovskú zmenu trasy. Miestom odjazdu sa stalo Chateau de Vincennes a Gilbert Sabine, ktorý chcel dať nový dych tomuto preteku, sa rozhodol zmeniť aj miesto cieľa rally.
31.10.2009 - Beal Čitatelia: 3505 [Šport - Šesťdňová]

Videá zo šesťdňovej
Dlžili sme vám ešte videá z piateho a šiesteho dňa ISDE v Portugalsku. Tu sú.
30.10.2009 - DOHC555 Čitatelia: 6498 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ
Už minulý rok sa nám behanie po meste a okreskách trochu zunovalo, a tak nám v hlavách vŕtalo dať nejaký spoločný výjazd, prípadne skočiť na motozraz.
29.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10646 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ducati Monster S2R, rande na celý život
Perfektný deň. Vonku hreje slniečko a práve dnes sa začína škola. Čo viac by si človek mohol priať? Pospím si doobeda a potom vyrazím von poobzerať si školopovinné dievčatá.
Predchádzajúce | 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!