Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1314 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18448)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13100)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6661 až 6675 z cekového počtu: 8722.

18.11.2008 - COUNTRY Čitatelia: 11093 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

-

Malý výlet po USA

Nebude to cestopis v pravom slova zmysle, chcem sa len podeliť o radosť ktorú som zažil na svojej dovolenke.

 

18.11.2008 - Pepone Čitatelia: 16292 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kymco Agility 50

Skúsenosti s týmto malým poldecovým skútrikom.

 

17.11.2008 - Cacao Čitatelia: 13596 [Bleskovky - Novinky]

-

Nový patent na pohon predného kolesa od KTM

Prednedávnom prišla KTM s prototypom endura poháňaného elektromotorom a jej predstavovanie inovatívnych technológií pokračuje. Tentokrát tu máme podaný patent na pohon oboch kolies motocykla elektromotorom v ich nábojoch.

 

17.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8430 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Spoločný Slovensko - Maďarský výjazd - Motorkári bez hraníc

Napriek tomu, že vzťahy medzi Slovákmi a Maďarmi sa v poslednej dobe priostrujú, vieme dobre že to tak zďaleka nevníma väčšina ľudí. No a Slovenskí a Maďarskí motorkári sa rozhodli spoločnou jazdou ukázať ako to je.

 

17.11.2008 - Sektor Čitatelia: 25827 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki V-Strom 650

Čaute!
Nie je to dávno, čo som tu písal o svojej prvej motorke SV-čku 650-tke. Na konci článku som písal aj to, že som ju vymenil za stroma. Takže prihodím aj pár mojich postrehov s touto mašinou. Hurá do toho.

 

13.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5636 [Novinky - Oznam]

-

Videoreportáž: EICMA Miláno 2008

Výstavisko v Miláne uzavrelo svoje brány len pred niekoľkými dňami. Ak ste tam neboli, prinášame krátky zostrih niektorých predstavovačiek a zábery noviniek 2009.

 

12.11.2008 - sibko Čitatelia: 10801 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

CHORVÁTSKO 8/2008

O tom ako sme vymenili tátoša a urobili prvý zárez na mape Európy.

 

12.11.2008 - Lorenzo Čitatelia: 6800 [Šport - Cestné Motocykle]

-

JLT Pro racing Team od začiatkov po rok 2008

Šahy, pohraničie južného Slovenska, cca. 8000 obyvateľov. Na tak malé mesto jeden pretekársky team cestných rýchlostných motocyklov s obsadením štyroch aktívnych pretekárov. Po troch rokoch pretekania je asi najvyšší čas ho predstaviť.

 

10.11.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7264 [Bleskovky - Novinky]

-

MENTOR ride & fly na novej adrese!

Od 10. 11. 2008 je pre vás pripravená nová predajňa MENTOR ride & fly na novej adrese.

 

10.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23192 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 690 SMC, ďalší level

Raz vo vašom živote možno nastane situácia, keď budete prehadzovať nohu cez sedadlo svojej motorky a zrazu si uvedomíte, že na ceste to už proste nie je ono. Chcete sa niekde dobre vybúriť a nedusiť toho malého závodníka, čo v sebe nosíte. Nové SMC-čko je jedna z ciest ako sa do toho pustiť.

 

10.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10060 [Technika - Elektrika]

-

Bezpečnosť na cestách: Systém komunikácie medzi vozidlami (V2V) od Hondy

Komunikácia V2V umožňuje jednoduché, rýchle a spoľahlivé odovzdanie informácií, ktoré zlepšujú rozpoznávacie schopnosti jazdcov a vodičov.

 

07.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6301 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 11/2008

Končiacu sa sezónu 08 (ale lepšie to znie „blížiacu sa ďalšiu sezónu) naznačuje okrem počasia aj to, že už tu máme novembrový Svet motocyklov.

 

07.11.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8142 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

PEREŠ – nová trať alebo ako to vlastne je, offrouďáci?

Kupujeme si motorky, na ktorých niet kde jazdiť. Paradoxne sa dá na nich jazdiť kdekoľvek. Áno, reč je o endurách, kroskách, štvorkolkách a o inej milovanej hávedi. Patria naši miláčikovia do terénu, alebo do garáže? Je terénom príroda, alebo uzavreté oficiálne trate?

 

04.11.2008 - agressor Čitatelia: 11173 Strany: 6 [Bleskovky - Novinky]

-

Live: Novinky z EICMA 2008 v Miláne naživo!

Práve dnes prebieha v Miláne novinársky deň najvačšej motovýstavy tejto jesene EICMA 2008. Samozrejme sme tam a budeme vám celý deň prinášať horúce informácie!
Update - nové modely Gilera, Piaggio, Vespa, Moto Guzzi a Suzuki a veľa veľa fotiek v galérii!

 

02.11.2008 - THeBaNDiT Čitatelia: 15632 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia Atlantic 250 - skúter nielen do mesta

Tento maxiskúter mi prirástol k srdcu. Veľa informácií však o ňom na internete nenájdete, tak snáď sa niekomu hodí "zopár" postrehov odo mňa ako majiteľa.

 

| 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »