Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2159 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12186)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Kings!

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11059 [Šport - Motocross]

Fanúšikovia freestyle motocrossu sa majú naozaj na čo tešiť. Trojnásobný vicemajster sveta vo freestyle motocrosse Libor Podmol potvrdil svoju účasť na Sony Ericsson Freestyle Kings v Košiciach.

Minulý rok musel svoju účasť v Košiciach odvolať pre zranenie, ale tentoraz je vo výbornej forme a odkazuje svojim fanúšikom na Slovensku, že do Košíc sa už veľmi teší. Tu si zmeria sily aj s tohtoročným majstrom sveta Remim Bizouardom.

Českú republiku budú okrem Libora Podmola zastupovať Petr Pilát a Martin Koreň. Petr Pilát je známy ako najmladší jazdec na svete, ktorý skočil backflip (salto vzad). Vidieť tohto elitného českého pretekára naživo, bude určite obrovským zážitkom. Martin Koreň patrí medzi najlepších FMX jazdcov v Čechách. Po ťažkom zranení tvrdo trénoval a výsledkom sú backflipové kombinácie s ďalšími trikmi. Martin je ďalší z radu jazdcov, ktorí sa ukážu v Steel Aréne prvýkrát.

 Libor Podmol
Libor Podmol

Premiéru v Košickej Steel aréne bude mať Švajčiar Vivian Gantner, ktorého triky vrátane backflipov budú patriť k tým najkrajším. Ďalšími, ktorí sa po prvýkrát predstavia slovenskému publiku, budú Belgičan William Van den Putte, ktorý ako prvý Belgičan skočil backflip - salto vzad na motorke a Holanďan Norman Veerbeek. Obaja patria medzi mladých pretekárov, ktorí jazdia na hranici možného. Možno práve Veerbeek ako prvý roztočí backflipové šialenstvo v Steel aréne!

Lukas Weis z Nemecka a Bart Oglaza z Poľska sa po roku vracajú na miesto činu, aby sa pobili o lepšie umiestnenie než vlani. Aktuálna forma a výsledky týchto dvoch pretekárov zaručujú, že nám ukážu ďalšie nové triky, ktoré trénovali počas roka 2008. Lukas Weis sa minulý rok umiestnil na výbornom 7. mieste v celosvetovej sérii Suzuki Night Of The Jumps a Bart Oglaza sa zúčastnil finále akcie Red Bull X-Fighters.

V trojhodinovej veľkolepej šou okrem najlepších freestylových jazdcov na svete budete môcť vidieť exhibíciu na malých pitbike motorkách a Freestyle BMX show. Veľkolepá FMX súťaž, ktorá je kvalifikáciou na Majstrovská sveta vo freestyle motocrosse v Liberci – Sony Ericsson Freestyle Kings, bude pre obrovský minuloročný záujem a skvelé ohlasy publika v piatok aj v sobotu – 23. - 24. januára 2009 v košickej Steel Aréne.

Vstupenky na ktorýkoľvek deň si môžete zakúpiť v sieti Ticketportal. Viac informácií nájdete aj na www.fmx.sk.

 Steel Aréna
Steel Aréna

Pozri naše reportáže aj video z minulého ročníka:

26.01.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11588 [Šport - Motocross]

-

25. - 26. 1. 2008 - „Night of the Jumps“ - motokrosové šialenstvo v Košiciach

Cez víkend Košická Steel aréna hostila preteky Free Style Motocross pod názvom Night Of The Jumps.

 

13.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6801 [Šport - Motocross]

-

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na MS - predstavenie jazdcov

Predstavujeme vám najlepších freestyle motcrossových pretekárov na svete, krorých budete môcť vidieť v Steel Aréne 26. januára 2008.

 

20.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14064 [Novinky - Pozvánka]

-

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne

A je to tu! Slovensko sa po prvý raz stáva ďalšou zastávkou Majstrovstiev sveta vo freestyle motocrosse!

 

Pridané: 15.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »