Anketa:
Prípravy na akciu Sony Eriscsson Freestyle Kings - Do Steel arény naviezli 700 ton hliny!
ZdieľaťPridané: 22.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7756 [Bleskovky - Šport]
V Košiciach už vrcholia prípravy na víkendovú veľkolepú akciu Sony Eriscsson Freestyle Kings.
trhujúcu atmosféru plnú extrémnych výkonov, doplnenú svetelnou show za účasti najlepších pretekárov z celého sveta – toto všetko zažijú fanúšikovia freestyle motocrossu už tento víkend v košickej Steel aréne.
Steel aréna sa zmenila na nepoznanie. Organizátori na ľadovú plochu naviezli 700 ton hliny. Trať bude pozostávať zo štyroch odskokových rámp, z dvoch dopadov, jedného fun boxu a jedného wall rideu. Program bude pozostávať nielen zo samotnej kvalifikácie na majstrovská sveta, ale aj z trojhodinovej veľkolepej šou, v ktorej okrem najlepších freestylových jazdcov na svete budete môcť vidieť exhibíciu na malých pitbike motorkách a Freestyle BMX show.
![]() |
Už tento víkend, 23.-24. januára, môžete vidieť excelentné jazdy aktuálneho majstra sveta Remi Bizuarda, trojnásobného vicemajstra sveta Libora Podmola. Historicky prvý krát sa na kvalifikácii zúčastní aj Slovák – Braňo Nikš. Na akcii sa zúčastní 12 jazdcov.
Organizátori pre vás pripravili aj podpisovú akciu a fotenie s pretekármi! Všetci, ktorí máte záujem stretnúť sa a odfotiť s pretekármi, príďte 22. januára (štvrtok) o 19. hodine do obchodného centra Cassovia v Košiciach.
Vstupenky na ktorýkoľvek deň si ešte môžete zakúpiť v sieti Ticketportal, alebo priamo na mieste. Viac informácií nájdete aj na www.fmx.sk.
Pridané: 22.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Súťaž o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Redakcia
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- LIVE: Losovanie výhercov súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- Prvé LIVE vysielanie motoride.sk: Losovanie výhercov súťaže o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Awia
- Sony Ericsson Freestyle Kings znovu v Košickej Steel Aréne! - Redakcia
- Slovenský jazdec na Sony Ericsson Freestyle Kings! - Redakcia
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Kings! - Redakcia
- Predstavujeme pretekárov zo Sony Eriscsson Freestyle Motocross 2010 - 1. časť - Redakcia
- Večer šialencov za nami - Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 - Ifk0
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!