Anketa:
Odvážna diablica z Hondy na rok 2010 - Fury
ZdieľaťPridané: 22.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 9062 [Bleskovky - Novinky]
Honda nie je práve značka, ktorá by sa mohla pýšiť bohatou modelovou radou cruiserov a chopperov, ale novinka predstavená v New Yorku patrí k veľmi zaujímavým kúskom.
V odvážnom pokuse, ktorý Honda predstavila na výstave v USA, bude tĺcť solidný hardware pochádzajúci z VTX 1300. Dvojvalcový motor do V s objemom 1312 ccm je vsadený do predĺženej stavby, na aké sme skôr zvyknutí pri tuningu. Rázvor 180,85 cm to len potvrdzuje.
![]() |
Pri pohľade z boku ani nie je vidieť, že ide o vodníka. Chladič sa dizajnérom podarilo vtesnať dopredu medzi trubky uzatvárajúce rám. O prenos výkonu na zadné koleso sa stará bezúdržbový kardan, mimochodom vzadu je Fury obutá do poctivej dvestovkovej pneu. Vpredu roluje klasické custom koleso s priemerom 21", ktoré je kryté štýlovým a na choppra negýčovým blatníkom.
![]() |
Názov Fury znamená v preklade niečo v zmysle zbesilý a na japonské pomery ide o veľmi odvážny počin. Čo sa mi veľmi páči na japonských motorkách a na tomto choppri to vyniká dvojnásobne, je fakt, že tu nenájdete rušivý prvok, ktorý by kazil celkový dojem. Nikde netrčí žiadna hadica z chladiča alebo z motora, línie sú čisté a jednoduché - nenačačkané.
![]() |
Musím sa priznať, že veľkým fanúšikom kategórie CCC nie som, ale tento stroj ma nadchol. Dupľovane to platí o tmavšom prevedení s čiernymi diskami, ktoré priam predpovedajú pôvod zo záhrobia.
![]() |
Video z predstavovania
Reklamy:
Honda vypustila už aj dvojicu vtipných reklám. Samotnú motorku v nich však neuvidíte :-)
Tu si môžeš pozrieť oficiálny web s videami a fotkami. Zdroj foto: American Honda Motor co.
Pridané: 22.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!