Anketa:
Slovenský jazdec na Sony Ericsson Freestyle Kings!
ZdieľaťPridané: 20.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5540 [Šport - Motocross]
Historický moment pre Slovensko! V Košiciach na akcii Sony Ericsson Freestyle Kings bude štartovať aj Slovák!
Je ním Branislav Nikš (alias nisto), 25 ročný slovenský freestylový jazdec. Freestylu sa venuje od roku 2006. Okrem jazdenia obľubuje BMX, MX, pitbike a rád snowboarduje. Tohto nekompromisného boja sa okrem Braňa zúčastní aj aktuálny majster sveta Francúz Remi Bizuar, trojnásobný vicemajster sveta Libor Podmol, Kota Kogimura z Japonska, Peter Pilát a ďalší jazdci z celého sveta.
![]() |
Branislav Nikš spoločne s organizátormi podrobne prerokovali jeho účasť v Košiciach a keďže Braňo na tak veľkej akcii ešte nesúťažil, organizátori mu umožnili trénovať o deň skôr, aby mal dostatok času zoznámiť sa s podmienkami v Steel aréne. Príďte ho povzbudiť, podporiť a zažiť elektrizujúci atmosféru plnú extrémnych výkonov.
![]() |
Už na tento týždeň v piatok a v sobotu (23. – 24. januára 2009) budete môcť byť svedkami momentu, keď si Slovák zmeria sily s najlepšími profesionálnymi jazdcami sveta.
Vstupenky si môžete zakúpiť v sieti Ticketportal. Viac info aj na www.fmx.sk.
Pozri naše reportáže aj video z minulého ročníka:
26.01.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11584 [Šport - Motocross]

25. - 26. 1. 2008 - „Night of the Jumps“ - motokrosové šialenstvo v Košiciach
Cez víkend Košická Steel aréna hostila preteky Free Style Motocross pod názvom Night Of The Jumps.
13.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6799 [Šport - Motocross]

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na MS - predstavenie jazdcov
Predstavujeme vám najlepších freestyle motcrossových pretekárov na svete, krorých budete môcť vidieť v Steel Aréne 26. januára 2008.
20.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14055 [Novinky - Pozvánka]

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne
A je to tu! Slovensko sa po prvý raz stáva ďalšou zastávkou Majstrovstiev sveta vo freestyle motocrosse!
Pridané: 20.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Kings! - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Kings znovu v Košickej Steel Aréne! - Redakcia
- Súťaž o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Redakcia
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- LIVE: Losovanie výhercov súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- Video: Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 - Beal
- Prvé LIVE vysielanie motoride.sk: Losovanie výhercov súťaže o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Awia
- Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu! - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!