Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6796 až 6810 z cekového počtu: 8722.
25.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7597 [Šport - Motocross]

Motokrosové divadlo vo Sverepci MX3 a EMX2 2008 za nami
Veľká cena časopisu Svet motocyklov – majstrovstvá sveta v triede MX3 a majstrovstvá Európy MX2 v motokrose 2008 vo Sverepci sú už minulosťou.
24.07.2008 - Beal Čitatelia: 32991 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha T-max 500 - maximálna pohodička
Yamaha-ha-ha-ha. Všimol som si na jednej reklame. Pousmial som sa. Dobrá slovná hračka. Yamaha mala vždy najlepšie reklamy. Otrepané pekelné plamene ma už nebavia. To som ešte netušil, že to „ha – ha – ha“ je vlastne zhrnutie testu T-maxa.
23.07.2008 - kusajisko Čitatelia: 7535 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dratie gúm na juho europskych cestách
Naše putovanie sktratkou z Británie cez Franzúcsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko a Rakúsko domov, alebo 7200 kilometrov cez horúčavy juhozápadnej Európy.
21.07.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28213 [Testy a predstavenia - Test]

Test Supermoto juniora Yamaha WR 250 X
Motárdy sú dnes v kurze. Ponúkajú tony zábavy pri jazde mestom, zakrútených okreskách a ak ich zoberiete na motokárový okruh, budete tam lietať ako úplny pako stále dokola a pýtať sa sami seba prečo ste to neobjavili preboha skôr. Nová WR 250 X je presne taká.
21.07.2008 - Cacao Čitatelia: 3373 [Šport - SuperBike]

WSBK - 9 - Brno
Víkendové Brno sa nieslo v duchu značky Ducati. Bayliss vyhral Pole a nasledovne si vybojoval double.
18.07.2008 - MajoKE Čitatelia: 13917 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Fazerom po Balkáne, alebo Neprodaji svojeg oca kamen, cuvaj svoj pravi dom
Sú okamžiky, ktoré v Alpách jednoducho nezažiješ. Posledná moja návšteva Balkánu bola v marci 2007, neverili by ste, koľko sa tam toho zmenilo.
17.07.2008 - Zeno Čitatelia: 4965 [Šport - Cestné Motocykle]

Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
Tak prvýkrát v tomto roku smeroval kolotoč CEC na Automotodrom v Brne. Pre nás to bola možnosť vyskúšať nový koberec a spraviť si naň vlastný názor, po rôznych rozporuplných informáciách z webu.
17.07.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10075 [Šport - Motocross]

Svetový motokros opäť na Slovensku!
Areál svetoznámeho Národného kroscentra vo Sverepci sa už o niekoľko dní, cez víkend 19. a 20. júla 2008 stane dejiskom nezabudnuteľného motokrosového divadla.
15.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10633 [Testy a predstavenia - Test]

Ako sa jazdí na KTM na železnom obrovi v Erzbergu?
Erzberg Rodeo – akcia, ktorá rok čo rok viac a viac rezonuje v ušiach fanúšikov endura. Extrém, ktorý je možné vidieť v železom lome v Rakúsku, však láka široké masy divákov.
15.07.2008 - dzuri510 Čitatelia: 6734 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako sme sa vybrali do Michalian za Devildriverom
Dlho očakávaný výlet na ktorý sa tešilo viacero z nás, bol konečne tu. Škoda, že sa niektorým nepodarilo zúčastniť.
14.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11727 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Čermeľský Kvet 2008
Už druhý ročník zrazu v Košiciach pod označením Čermeľský Kvet sa pekne rozvíja.
14.07.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27631 [Testy a predstavenia - Test]

Test Adamoto Flatus 125
Dizajnovo veľmi svieži a moderne vyzerajúci skúter sa vyrába v dvoch variantoch. Ako Flatus 125 a Flatus 150. Na prvý pohľad je jasné, že rozdiel bude v objeme motora. Nám sa pod ruku dostal ten „menší“.
11.07.2008 - TomasM Čitatelia: 21530 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj prvý riadny blatostroj - Honda XL 600 R Paris-Dakar
Už som mal dosť nekonečného čakania na riadnu mašinu s papiermi. Rozhodol som sa, že kúpim tohto populárneho Japonca s dlhou životnosťou.
10.07.2008 - cmcindians Čitatelia: 7512 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Tanec Slnka 2008
Prečo by ste tu nemali chýbať? Blíži sa koniec mesiaca usychajúcej trávy. Posledný víkend v tomto mesiaci už piaty rok patrí Indiánom a ich Tancu Slnka.
09.07.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 20685 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransOrientale na vlastnej koži, alebo Harov denník z Ruska
Tak sme sa vybrali do Ruska. Vidieť a zažiť slávny pretek z Petrohradu do Pekingu naživo. Awia, Dušan a ja – Haro.
Predchádzajúce | 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!