Anketa:
Nové stroje od Yamahy na rok 2009 2.
ZdieľaťPridané: 17.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 6329 [Bleskovky - Novinky]
Yamaha taktiež predstavila novú R1tku a pre bežné použitie omladila radu XJ
Yamaha R1 2009
S motorom "Big-Bang" Yamaha dosiahla nekonvenčné odpaľovanie v jednotlivých valcoch, to jej prinieslo viac krútiaceho momentu a je prvým sériovo vyrábaným motocyklom s touto technológiou. Výkon 182 koní pri 12 500 ot/min, krútiaci moment 115,5 Nm pri 10 000 ot/min. Variabilná dĺžka sania YCC-I, elektronický plyn YCC-T a nastavovanie palivových máp z riadidiel sú na novej R1 samozrejmosťou. Nová verzia dostala aj úplne nový Deltabox rám, o ktorom japonci tvrdia, že je odlišný od všetkých predchodcov. Pre ovládateľnosť hrá o 12mm nižšie uložený motor a ľahšia kývačka. Jednou z najinovátorskejších častí motorky sú svetlá, ktoré pôsobia ako očné viečka. Zaujímavé jsú hlavne konštrukciou. Pri stretávačkách sa zatiahne kryt hlavnej šošovky a pri diaľkových kryt odhalí celé svetlo.
![]() |
Yamaha R1 |
![]() |
Yamaha R1 |
![]() |
Yamaha R1 |
Yamaha XJ6 Diversion
Nové sily posiela Yamaha do boja aj v sektore najmierumilovnejších "veľlkých" motoriek. S výkonom 78 koní pri 10000ot. a 59,7 Nm pri 8500ot sa motor odvodený od modelovej rady FZ púšťa medzi konkurenciu akou sú CBFky či Bandity. Rám z pevných oceľových trubiek spolu s nízkym sedlom dodávajú motocyklu vlastnosti vhodné na každý deň. Celý motocykel bol navrhnutý s tromi cieľmi: priateľský motor a podvozok, výkon využiteľný v reálnom svete a nestárnuci a dynamický design. Palubovka novej XJčky je osadená digitálnym tachometrom, analógovým otáčkomerom, denným počítadlom, celkovým počítadlom, ukazovateľom teploty a paliva.
![]() |
Yamaha XJ6 Diversion |
![]() |
Yamaha XJ6 Diversion |
Pridané: 17.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!