ISSN 1336-6491 | Online: 2198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nové stroje od Yamahy na rok 2009 1.

 Zdieľať

Pridané: 16.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 9984 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha predstavila svoje novinky na rok 2009. Potešia sa hlavne mladí nadšenci, čosi nové je aj medzi cruisermi a skútrami.

Yamaha Vmax

Najväčšou novinkou od Yamahy bol doteraz istotne nový Vmax. S novým V4 motorom s výkonom 200 koní, krútiakom 167Nm, vylepšený elektronikou bude určite písať nové dejiny tejto legendy.

 Yamaha Vmax
Yamaha Vmax

Yamaha XVS950A

V kategórii cruiserov yamaha vytvorila nový XVS950A Midnight Star. Stroj poháňaný novým 942kubíkovým vzduchom chladeným dvojvalcom dostal rám s nižšou a dlhšou konštrukciou. Ľahkú ovládateľnosť konštruktéri dosiahli dvojitým kolískovým rámom. Nová 950tka má najdlhľší rázvor vo svojej triede - 1685mm.

 Yamaha XVS950A Midnight Star
Yamaha XVS950A Midnight Star

Yamaha WR125X/R

Dve nové osminky sú alternatívou minuloročným WR250tkam. Oba modely majú prednú vidlicu s priemerom 41mm. WR125R dostala rovnaké ľahlké kolesá ako silnejšie enduro WR250F. Na brzdenie je u motardovej verzie použitý vpredu kotúč s priemerom 298mm a dvojpiestikový strmeň, enduro verzii stačí pri rovnakom strmeni wave kotúč s priemerom 240mm.

 Yamaha WR125R
Yamaha WR125R

 Yamaha WR125X
Yamaha WR125X

Yamaha Neo 50

 Nový skúter Neo 50
Nový skúter Neo 50

Pridané: 16.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »