Anketa:
Novinky 2009 u KTM (Doplnené info)
ZdieľaťPridané: 17.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 4660 [Bleskovky - Novinky]
KTM do budúceho roka tiež omladzuje starší model. Aj veľké Supermoto R dostalo nový motor LC8 a modely EXC už preverila šesťdňová.
KTM 990 Supermoto R
Modernizovaný model 990 Supermoto R, ako už meno napovedá, dostal tiež novšiu LC8čku. Cieľom konštruktérov však bolo hlavne ešte viac dať do popredia športové vlastnosti stroja. Pod heslom Ready-to-Race je stroj radikálnejší, puristickejší a športovejší. Nová 990tka by mala rezať zákruty rýchlejšie a ľahšie ako predchodca, taktiež konštrukcia motora dovoľuje viac vytáčania. O brzdenie sa vpredu budú starať nové monobloky od Bremba. Celková hmotnosť motorky sa aj vďaka menšej nádrži dostala pod 190kg. V týchto nových farbách budeme môcť mašinku vidieť na vlastné oči na výstave EICMA v Miláne (február 2009)
![]() |
KTM 990 Supermoto R |
![]() |
KTM 990 Supermoto R |
![]() |
KTM 990 Supermoto R |
KTM EXC SixDays 2009
Modelová rada EXC pôvodne plánovaná na jazdenie až budúci rok bola riadne otestovaná v drsných gréckych podmienkach už začiatkom septembra na šesťdňovej. KTM tu predstavila tieto modely: 125EXC, 250EXC, 300EXC, 250EXC-F, 450EXC a 530EXC. Oproti starším verziám bolo vylepšených viacero detailov: masívnejšia predná USD vidlica s priemerom trubiek 48mm, pevnejšie okuliare, PHDS progresívny tlmič na riadidlách, nové brzdy Brembo a kopec ďalších detailov.
Pozri: Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!.
![]() |
KTM 690 Enduro R
Športovejšiu verziu klasickej 690tky Endura pustila fabrika v bojovejších farbách. Okrem toho sa od pôvodnej verzie líši dlhšími zdvihmi a inou prednou maskou. Motor má výkon 62 koní a terénejšej prevádzke zodpovedajú aj pneu - Pirelli MT21.
![]() |
KTM 690 Enduro R |
Pridané: 17.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!