Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6916 až 6930 z cekového počtu: 8722.
24.04.2008 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9270 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako to vidím ja
Nemáme to ľahké dnes tuná žiť. Tváriť sa veselo a mať pritom holú riť. V garáži mať fantastické auto – motorku. Na Dakar ísť, mám chuť veľkú!
24.04.2008 - Vrlko Čitatelia: 3730 [Novinky - Pozvánka]

Nakopni svoj stroj a poď s nami
Nakopni svoj stroj a spoznaj s STClubom krásy Slovenska zo sedla motorky.
23.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7501 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 4. etapa - Na piesku kraľuje Despres, vo Veszpréme Katriňák!
Dva dlhé presuny, dve špeciálky. Zatiaľ najdlhšie na Rally Central Europe. Katroš zapisuje ďalšie víťazstvo v špeciálke a sťahuje náskok na prvého Davida Casteua.
23.04.2008 - JimRH Čitatelia: 3402 [Šport - SuperMoto]

První body "evropy" rozdány - Písek 19. - 20. 4. 2008
Minulý víkend po velkém očekávání konečně odstartoval prvním závodem v Písku letošní seriál Euro Supermoto Pitbike Cup 2008.
23.04.2008 - Diger Čitatelia: 13703 [Technika - Úpravy motocyklov]

Nový laďák? Tak potom Sharon
Pred časom som tu zazrel diskusiu k jednému staršiemu článku o nemenovaných ladených výfukoch za výhodnú cenu.
23.04.2008 - Tesouro Čitatelia: 15153 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Speed 150
Skúsenosti s nahou čínaňkou.
22.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10416 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha XT 660 R na Slovensku aj v 25 kW verzii
Obľúbený model XT 660 R bude k dispozícii aj pre tých jazdcov, ktorí ešte nemajú veľký vodičák.
22.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9380 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: 3. etapa - Jaro Katriňák vyhral prvú špeciálku!
Napriek tomu, že výsledky ešte nie sú oficiálne potvrdené, môžeme sa tešiť. Podľa predbežných výsledkov vyhral prvú dnešnú špeciálku Jaro Katriňák.
22.04.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 17689 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Skúsenosti s ukazovateľom zaradeného stupňa Starlane Engear
Malá vecička s veľkým prínosom - asi tak sa dá v jednoduchosti opísať tento pomocník, vhodný najmä pre športovcov a turistov.
21.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5736 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: Demolačná etapa v Rumunsku, Katroš štvrtý!
2. etapa - Rumunsko privítalo jazdcov demolačnou etapou, Katriňák však postupuje na štvrtú priečku.
Veľká neznáma v okolí Baia Mare dala jazdcom poriadne zabrať.
21.04.2008 - Beal Čitatelia: 8738 [Bleskovky - Novinky]

Prvá míľa Liptova
Po úspešnej akcii „Posledná míľa Liptova“ na sklonku sezóny 2007 organizuje Riders Club z Liptovského Mikuláša jarné vydanie. Prvá míľa Liptova.
20.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5957 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: Po prvej etape Jaro Katriňák šiesty!
Dnes ráno o 8:00 to vypuklo, na trate južne od Budapešti vyrazili najlepší svetoví jazdci aj s Jarom Katriňákom.
19.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6042 [Šport - Rally]

Rally Central Europe 2008: Budapešť privítala jazdcov dažďom
Dnešný deň boli na na pláne administratívne a technické prebierky strojov, ktoré úspešne absolvoval jediný slovenský zástupca v jednej stope, Jaro Katriňák.
18.04.2008 - MajoKE Čitatelia: 21284 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha MT 01 a pokazený chlapec!
„Tak to by už stačilo“: hovorí šéf a podáva mi obálku. Dodáva: “Škoda Ťa chlapče, veľa šťastia!!!“ Odpovedám: „Už nie som chlapec a ďakujem!“ Viem, čo tam je - výpoveď a odstupné, štedré. Na vstupnej bráne sa otočím k firme, ruka vystretá, v lakti ohnutá v pravom uhle „Astala Basta“ skomolený Terminátorov výrok. Prehodím kožák, zbohom blázinec...
18.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9724 [Bleskovky - Novinky]

Live: Redakcia Motoride na Rally Central Europe
Motoride Dakar Adventure pokračuje. Po tom, ako sme sa vydali na nešťastne zrušený Dakar, si nenecháme ujsť ani prvú z Dakarskej série Rally Central Europe.
Predchádzajúce | 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!