Anketa:
MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
ZdieľaťPridané: 08.06.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 3758 [Šport - MotoGP]
Na domácej veľkej cene zvíťazil v najsilnejšej kubatúre suverénne Dani Pedrosa, v 250ccm Marco Simoncelli a v 125-kách Mike DiMeglio.
MotoGP
Šancu na víťazstvo nedal súperom bezchybne jazdiaci Dani Pedrosa na Honde. Počas preteku si vytvoril sedemsekundový náskok a s prehľadom prešiel prvý popri šachovnicovej vlajke. Efektnú stíhaciu jazdu predviedol Valentino Rossi na Yamahe, ktorý štartoval až z deviatej pozície. Postupne porážal jedného jazdca za druhým, na chvíľu sa zastavil pri Casey Stonerovi na Ducati, až kým sa pred neho nedostal, čím si zabezpečil druhé miesto. Ostatné miesto na stupňoch víťazov zaplnil spomínaný Stoner.
![]() |
Dnes suverénny Dani Pedrosa |
Prvá päťka MotoGP celkovo:
Miesto | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Valentino ROSSI | 142 |
2. | Dani PEDROSA | 135 |
3. | Jorge LORENZO | 94 |
4. | Casey STONER | 92 |
5. | Colin EDWARDS | 69 |
250ccm
V kubatúre 250ccm vybojoval zlato Marco Simoncelli na Gilere, striebro po svojej chybe ostalo Alvarovi Bautistovi na Aprilii a bronz získal Hector Barbera taktiež na Aprilii. Lukáš Pešek dokončil desiaty, Karel Abrahám havaroval a pretek už nedokončil.
Prvá päťka 250ccm celkovo:
Miesto | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Mika KALLIO | 106 |
2. | Julian SIMON | 103 |
3. | Mattia PASINI | 98 |
4. | Alex DEBON | 92 |
5. | Hiroshi AOYAMA | 70 |
125ccm
V triede 125 kubíkov zvíťazil Mike DiMeglio na Derbi pred Pol Espargarom taktiež na Derbi a Gáborom Talmácsim jazdiacim na Aprilii.
Prvá päťka 125ccm celkovo:
Miesto | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Mike DiMEGLIO | 112 |
2. | Simone CORSI | 98 |
3. | Stefan BRADL | 77 |
4. | Nicolas TEROL | 75 |
5. | Pol ESPARGARO | 75 |
Foto: Honda Racing
Pridané: 08.06.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- WSBK 2008 – 3 – Valencia
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!