Anketa:
Grossglockner hochalpenstrasse, Rakúsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Azda najznámejší európsky horský priechod, veď pozri tento článok. Krásne zákruty, ešte krajšie výhľady, nekonečné možnosti ubytovania v okolí. Okruh Zell am See (760 m n. m.) - Edelweisspitze (2571 m n. m.) - Freiwandeck (2369 m n. m.) - Heiligenblut (1301 m n. m.) - Zell am See meria okolo 150 km, na ktorých môžete zabiť doslova celý deň, pretože výhľady sú neskutočné a fotiť sa dá stále. Mýtne je 17 eur pre motorku.
Video: Dunlop Moto Tour 2012 Grossglockner hochalpenstrasse za 3 a pol minúty
Video: GROSSGLOCKNER 15. júna 2021
Články:
- Alpovačka 2004
- GrossGlockner alebo ako som prišiel o Alpské panenstvo....11. – 13. 2005
- Honda Grossglockner tour 2004
- Dovolenka 2006
- Grossglockner - Korzika
- Naše prvé Alpy 29. 6. - 2. 7. 2005
- Alpy na druhý pokus - 14. - 17. 9. 2005
- Rakúske Alpy 2006 očami Atmana
- Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005
- Rakúsko a Taliansko za štyri dni
- Cez Grossglockner do Chorvátska 2006
- Hory a more
- Alpentour 2006
- Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
- Adventúra Alpy, jeseň 2007
- Májový víkend v Alpách - BMW Mountain Days 2008
- Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko
- Grossglockner a sto šturcov
- Zmoknuté prvé Alpy 2008
- Grossglockner a Hitlerovo „Orlie hniezdo“
- Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi
- Tri body Európy (Grossglockner, Bibione, Bohinj), alebo aj muži majú svoje dni
- Dunlop Moto Tour 2012 - s pneumatikami RoadSmart II v Alpách
- Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom
- Ako išli 2-valce na Vandrovku
- S "Jednohrbom" do Álp
- Ako som našla bod G a ako som prostredníctvom neho dosiahla vrchol dva krát po sebe
- Splnený sen Alpy - Dolomity 2013
- Ako sme sa s pérakmi vydali do sveta
- Talianske „dobrodošli“ 2014
- Dolomity cez Grossglockner
- Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Balkánsky okruh 2015
- Naša prvá Alpovačka, jún 2015
- Alpy 2015 - Ako vyliečiť ľadvinku z Hypsofóbie
- Lombardia a Dolomity 2015
- So Zuzankou na cestách – alebo ako som šiel kočku do Álp pozrieť
- Mototrip cez sedem štátov na Honde CBR 125
- Kawasaki ZZR1100C 1991
- BMW R 1250 GS, Môj prvý mototrip – Maďarsko – Chorvátsko - Slovinsko – Rakúsko August 2020
- Alpská blanka pretrhnutá - Kurvenorgie 2005
Fotogaléria:
24.10.2016 - 94mato
26.07.2015 - ulltraa
26.07.2015 - ulltraa
19.05.2015 - peter3401
19.05.2015 - peter3401
27.08.2012 - sibko
07.08.2012 - Awia
Pozri si video
30.03.2011 - mark
30.03.2011 - mark
31.08.2010 - zeze
31.08.2010 - zeze
31.08.2010 - zeze
04.05.2010 - kapor50
04.11.2009 - Paulie
04.11.2009 - Paulie
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
22.02.2009 - PalinoTDM
20.09.2004 - marekxxx
20.09.2004 - marekxxx
08.06.2004 - Herghott
08.06.2004 - bedo
08.06.2004 - bedo
08.06.2004 - bedo
08.06.2004 - bedo
08.06.2004 - bedo
08.06.2004 - Herghott
30.09.2003 - Herghott
10.10.2002 - Herghott
Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth| Krajina: | Rakúsko |
| Región: | Okolie Salzburgu |
| Typ: | Priesmyk |
| Pridal: | Herghott 24.07.2006 (08:30) |
| Poloha: | N 47.125 E 12.813 |
| Približná poloha: | nie |
| Čitatelia: | 48092 |
| Nadmorská výška: | 2369.0 m n.m. |
| Povrch: | asfalt |
| Dĺžka trasy: | 150.0 km |
Prístup:
Zo severu z mesta Zell am See, resp. Bruck an der Grossglocknerstrasse, z juhu z mesta Grosskirchheim.
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
| Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
|---|---|---|---|
| 1. | Kaprunské vodné nádrže, Rakúsko | Jazero | 10.9 km SZ |
| 2. | Kur und Ferien Hotel Helenenburg, Bad Gastein, Rakúsko | Hotel | 24.0 km V |
| 3. | Gasthof LUBLASS, Rakúsko | Penzión | 24.5 km JZ |
| 4. | Pension Embacher, Rakúsko | Penzión | 27.5 km S |
| 5. | Landhaus servus Viehhofen, Rakúsko | Penzión | 27.5 km S |
| 6. | Trasa Hochkonig, Rakúsko | Trasa | 28.1 km SV |
| 7. | Kúpele Tauernbad Mallnitz, Rakúsko | Pláž | 30.6 km JV |
| 8. | Pension Pichlerhof, Rakúsko | Penzión | 30.8 km JV |
| 9. | Dolomitenhütte, Rakúsko | Osada | 33.0 km J |
| 10. | Cesta z Bischofshofenu do Saalfeldenu am Steiermarkt, Rakúsko | Trasa | 33.8 km SV |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!









