Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7336 až 7350 z cekového počtu: 8722.
12.06.2007 - Vadim Čitatelia: 12694 [Novinky - Oznam]

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia, 3. časť
V prvej a druhej časti nášho smutného miniseriálu som sa pokúsil vysvetliť, aký jednoduchý a bezrizikový biznis je inkasovanie platieb Povinného zmluvného poistenia (PZP) a uviedol som zopár príkladov toho, ako poisťovne odmietajú preplácať vzniknuté škody
10.06.2007 - Jawka Čitatelia: 8566 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Na dolnej zemi alebo zraz Žitnoostrovských býkov v Gabčíkove 2007
Počasie sa naozaj vydarilo, nikde ani mráčika a teplé lúče slniečka pozlacovali široké lány polí a lúk, vinúcich sa popri ceste. Bol piatok popoludní a my sme si to šinuli smerom maďarská zem – konkrétne do mestečka Gabčíkovo, kde sa každoročne koná zraz Žitnoostrovských býkov.
08.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9817 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Jazda za zosnulých bude v sobotu 16. 6. 2007
Už čoskoro sa po tretíkrát stretneme vo Zvolene, aby sme si uctili našich kamarátov. Príď aj ty!
07.06.2007 - gilbert Čitatelia: 13549 [História]

Japonské vidlicové motory IV - Africa Twin
V predošlom článku som spomínal, že púštne špeciály XRV 750 boli familiárne označované aj ako AFRICA TWIN. Továreň Honda začala ťažiť z úspechu týchto špeciálov a ponúkla na trh veľké okapotované enduro rovnakého názvu už v roku 1988.
06.06.2007 - Brambo Čitatelia: 3806 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 6 – Taliansko – Mugello, 3.6.2007 V očakávanom Mugelle Rossi neporaziteľný
Valentino Rossi vyvrátil pochybnosti a zvíťazil na domácej veľkej cene v talianskom Mugelle. V kategórii 250ccm sa radoval Bautista a v 125ccm Faubel.
06.06.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 4228 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok bude štartovať na ME v Misane!
Brniansky Gold Fren Team Erinac, v ktorom štartuje náš 16-ročný Tomáš Svitok, sa rozhodol nasadiť práve nášho jazdca do pretekov majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 v talianskom Misane 16. júna.
06.06.2007 - wild Čitatelia: 19820 [Technika - Úpravy motocyklov]

Dracula od Midnight Custom Cycles
Rád by som vám predstavil našu ďalšiu prácu, ktorá trvala 7 mesiacov. Je to Yamaha Roadstar 1700, r. v. 2005, USA verzia so silou 85 koní. Jej názov je DRACULA a na jej dokončení sa podieľalo 11 zváračov, sústružníkov, klampiarov a lakírnikov.
06.06.2007 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 5851 [Šport - Enduro]

Cassovia Cup – dva úvodné preteky 2007
Začala sa motocyklová sezóna a s ňou miestne preteky – Cassovia cup . Aj keď pri pohľade do kalendára už ťažko hovoriť o miestnych pretekoch, keďže sa doň prihlásili usporiadatelia z celého východného Slovenska.
03.06.2007 - jozo13 Čitatelia: 14669 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Haličská motorkáreň - humus alebo dedinský majáles
Toto sú dva prívlastky, ktoré na vlaňajšiu Haličskú Motorkáreň použili dvaja členovia motorkárskych portálov, pretože akcia už skončila o 18.00 a pretože sa na námestí o 23.00 zabávali miestni Rómovia.
02.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10515 [Šport - Cestné Motocykle]

Pozvánka na cestné motocyklové preteky v Trenčíne 9. - 10. 6. 2007
V roku 2007 sa po štyroch rokoch stretneme na cestných motocyklových pretekoch na Slovensku! Poď pretekať aj ty!
01.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2422 [Šport - Motocross]

Countrycrossová premiéra s príchuťou Dakaru
Nadchádzajúci víkend (2. – 3. júna 2007) sa jazdci slovenského či českého endura a cross country stretnú po štvrtý raz v tomto roku na podujatí medzinárodných majstrovstiev Slovenska.
01.06.2007 - crosscountry Čitatelia: 3274 [Šport - Európa - Moto-akcia]

Prvý slovensko-český CC za nami
Československý cross country 2007 sme naštartovali v Šternberku na Morave. Druhý diel na nás čaká už 9. mája v Domaniži pri Považskej Bystrici.
01.06.2007 - kukolarik Čitatelia: 16978 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda PS125i – vzhľad starca, výkon mladíka
V tomto článku nechcem opísať len ako vyzerá, ale hlavne napísať, prečo práve tento a prečo nie iný. Snáď pomôže prečítanie každému, kto zvažuje kúpu skútra a nemá hlboko do vrecka...
31.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 39886 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda VT 750 Shadow Spirit - aj tiene majú svoju dušu
Asi žiadna kategória motocyklov tak nepodlieha módnym trendom ako čoper/kruizer.
31.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4480 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007
Počas uplynulého víkendu sa konal tretí závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Pannonia-ringu.
Predchádzajúce | 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!