Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8326 až 8340 z cekového počtu: 8726.
12.11.2003 - pistik Čitatelia: 31746 [Vaše stroje - Moja motorka]

Krásna Beštia - Yamaha YZF-R1
Chcel by som Vám všetkým ukázať a zároveň sa popýšiť svojou "Beštiou".
11.11.2003 - roentgen Čitatelia: 15168 [Testy a predstavenia - Test]

Test PMR-ka po 1600 km.
Pred časom Harly uverejnil svoje skúsenosti s Interkomom. S priateľkou sme cez leto jazdili po Nemecku a tam sme, z podobných pohnútok ako vyššie spomínaný, kúpili PMR (Public Mobile Radio) vysielačky s príslušenstvom pre motorkárov (Maycom EH-446 motorrad set). Hneď sme ich aj vyskúšali a tak môžem ponúknuť zopár poznámok. Od 24.10.2003 je totiž používanie PMRiek legálne aj na Slovensku.
11.11.2003 - sita Čitatelia: 6904 [Šport - MotoGP]

Rossi v roku 2004 v Yamahe
Taliansky majster sveta v pretekoch cestných motocyklov Valentino Rossi podpísal dvojročnú zmluvu s tímom Yamaha
07.11.2003 - Andre Čitatelia: 22197 [Technika - Úpravy motocyklov]

Hliníkové kufre
Návod na výrobu kufrov (možno len pre náročných).
27.10.2003 - gajo Čitatelia: 18341 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750
Moja nová Suzuki GSX 750
27.10.2003 - Francuz Čitatelia: 25662 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2003
Keď som v zime narazil na nete na článok jedného Pražáka o jeho cestách po Rumunsku, bolo rozhodnuté. Letná dovolenka na motorke bude do Rumunska.
23.10.2003 - TTom Čitatelia: 26931 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST BMW R 1100 S
Vďaka redakcii SMC (ktorá mi cenzuruje články) som mal možnosť na chvíľu osedlať bavoráka. A tak aj sem uvádzam zopár dojmov, ktoré prináša najvýkonnejší boxer: R 1100 S
22.10.2003 - rootan Čitatelia: 5775 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Bagrovisko a Kojšovka
Pár foto z našich výletov na bagrovisku a na kojšovej holi zo septembra 2003.
20.10.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32716 [Technika - Úpravy motocyklov]

48 valcový motocyklový motor
Simon Whitlock vytvoril tento nevídaný 48 valcový motor so zdvihovým objemom 4200ccm z valcov z Kawasaki S1/KH250.
20.10.2003 - sita Čitatelia: 4712 [Novinky]
Rozkol vo vedení SMF, nedôverujú Neumairovi
B. Neumair: "Vyslovenie nedôvery a vôbec už pozastavenie činnosti prezidentovi SMF riadiacou radou stanovy a rokovací poriadok SMF neriešia"
20.10.2003 - Patrik Čitatelia: 19245 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 900 RR
Pomoc pre každého !!! Keď potrebuješ pomôcť
20.10.2003 - sita Čitatelia: 8212 [Šport - MotoGP]

Absolútny taliansky triumf na VC Austrálie
Na VC Austrálie cestných motocyklov triumfovali vo všetkých troch kategóriách Taliani
20.10.2003 - sita Čitatelia: 7225 [Šport - GP 125]

Majster sveta Pedrosa si zlomil oba členky
Čerstvý majster sveta v cestných motocykloch v kubatúre do 125 ccm Daniel Pedrosa zo Španielska havaroval počas piatkového tréningu pred VC Austrálie
16.10.2003 - Piti Čitatelia: 24639 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA VT 600 C Shadow
HONDA VT 600 C Shadow
Predchádzajúce | 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!