ISSN 1336-6491 | Online: 2733 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30760
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18098)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12662)

Články - Bleskovky

Zobrazujem články 676 až 690 z cekového počtu: 1399.

12.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7117 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Jesenné upratovanie v Motoshop Žubor

Nastal ten správny čas na kúpu nového motocykla vybraných značiek: BMW, HONDA, YAMAHA, SUZUKI, KAWASAKI a KTM.

 

07.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3924 [Bleskovky - Novinky]

-

Honda RCV1000R MotoGP Production Racer 2014 realitou

Dnes vo Valencii Honda Racing Corporation predstavila model RCV1000R. Ide o motocykel, ktorý sa bude môcť použiť v triede MotoGP Open.

 

06.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5304 [Bleskovky - Novinky]

-

Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - Moto Guzzi, Aprilia, Peugeot, Kymco, SYM

V takmer záverečnom fotoreporte z tohtoročnej výstavy v Miláne sa pozrieme na stánky značiek Piaggio Group, Peugeot, Kymco a SYM + nejaké ďalšie firmy. V zálohe máme ešte fotoreport z EICMA Custom, ktorý zverejníme čoskoro.

 

06.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6620 [Bleskovky - Novinky]

-

EICMA 2013 Miláno - Brough Superior SS100 2014

V Miláne som natrafil aj na takúto chuťovku, znovuzrodenie legendárnej značky a stroja: Brough Superior model SS100. Nech sa páči pokochajte sa.

 

06.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5954 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Royal Enfield

V Miláne vystavoval aj talinasky distribútor legendárnych motoriek Royal Enfield. Klasický retro vzhľad s modernými komponentami, to je Royal Enfield.

 

06.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5723 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Touratech

Nemecký Touratech už v Miláne ukázal doplnky na nové GS Adventure, ktoré tu malo len premiéru a Touratech už ju stihol vybaviť doplnkami a otestovať v južnej Afrike. Okrem toho bola k zhliadnutiu pekná Rally úprava GS-a.

 

06.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4366 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Triumph

Triumph tohto roku v Miláne nemal žiadne veľké prekvapenia. Inovoval veľké cruisre, oznámil prípravu maloobjemoveho stroja a ukázal farebne zaujímavú edíciu malého Tigra.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6057 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Suzuki

Suzuki už svoje novinky predstavila počas roka. Na výstave EICMA 2013 sme mali možnosť pozrieť si nový V-Strom 1000 a inovované skútre Burgman 200 a 125.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4087 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - MV Agusta

Talianská značka sídliaca vo Varese svoje novinky predstavuje vždy priebežne počas roka. Tohto roku bol azda najviac očakávaný prvý cestovateľský model od MV Agusty, predstavený v predvečer výstavy EICMA 2013.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6840 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Yamaha

Yamaha už taktiež niekoľko svojich noviniek predstavila ešte pred výstavou EICMA 2013. Niekoľko nových motocyklov však predstavila aj v Miláne.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5784 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Harley Davidson Street 750 a 500 2014

Ulica je miesto kde žijem - týmto sloganom Harley predstavil úplne nové modely Street 750 a 500.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5042 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - KTM

KTM ukázalo svetu naživo očakávanú beštiu - Superduke 1290 - viac verzií, množstvo doplnkov. Beštiu si kaŽdú upraví podľa svojho gusta. Okrem toho sme si mohli pozrieť aj športovo zamerané malé biky RC 125, 200 a 390.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5350 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Piaggio Group - Vespa Primavera

Koncern Piaggio sa v Miláne zameral hlavne na novú Vespu. Vespa Primavera je posledným dizajnovým stelesnením legendárneho talianského skútra. Moderne, a klasicky zároveň. Okrem toho oznámili návrat Aprilie do MotoGP v roku 2016.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6075 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Kawasaki

Avizovaný upgrade naháča Kawasaki Z1000, prvý "zelený" skúter J300 a nami už otestovaná novinka Z1000 SX, tak to sú novinky predstavené v stánku Kawasaki.

 

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6711 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - BMW

Dve premiéry - naháč S1000R a nové RT s novým vodníkom. K tomu štýlový nineT k 90. výročiu značky a elektrický skúter. To bola prezentácia BMW v Miláne 2013.

 

| 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »