ISSN 1336-6491 | Online: 735 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32544
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18951)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13593)

Články - Bleskovky

Zobrazujem články 961 až 975 z cekového počtu: 1403.

14.03.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5786 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Špionážne fotografie novinky KTM RC4

Na holandskej stránke Oliepeil.nl sa objavila séria fotografií zobrazujúcich nový bike z dielne KTM.

 

06.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3075 [Bleskovky - Novinky]

-

Indická firma Hero chce kúpiť Ducati

Šéf najväčšiej indickej firmy vyrábajúcej motocykle Hero MotoCorp potvrdil, že jeho spoločnosť rokovala o možnosti nákupu Ducati. Informovala o tom tlačová agentúra Bloomberg.

 

06.03.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4653 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Yamaha Vmax Hyper Modified od Abnormal Cycles

Táto Yamaha je štvrtou v rade „Vmax Hyper Modified“ a nadväzuje na tri predchádzajúce motocykle z dielní Američana Rolanda Sandsa, Nemca Marcusa Walza a Francúza Ludovica Lazaretha.

 

05.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2815 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Paolo sa v Bratislave presťahovalo ku Harleju

Bratislavská predajňa Paolo má od prvého marca novú adresu. Predajňu nájdete na Rebarborovej ulici vedľa Harleja.

 

01.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4554 [Bleskovky - Novinky]

-

MV Agusta s nárastom predaja, akciová ponuka modelov 2011 a ponuka práce

MV Agusta napriek ťažkej situácii na svetových trhoch, a  v motocyklovom sektore zvlášť, zaznamenala úspešný rok, s 12% nárastom predaja v roku 2011 v porovnaní s rokom 2010.

 

29.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13672 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Honda spustí predaj CRF250L aj v Európe

Každodenná praktickosť kombinovaná s terénnymi schopnosťami. Kto už dlhší čas sledoval "suchoty" Hondy v segmente malých, spoľahlivých, praktických endúr na každodenné využitie či už v meste alebo v teréne, ten sa dočká.

 

29.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1813 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Snowcross na Králikoch

V sobotu 3. marca organizuje Motoshop Žubor preteky snežných skútrov na Králikoch.

 

28.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9905 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Otvorenie Showroomu HONDA v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici

Včera prebehlo v Banskej Bystrici otvorenie nového showroomu značky Honda v známom Motoshope Žubor, ktorý tak znovu rozšíril svoju ponuku.

 

27.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4819 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Pozvánka: Otvorenie Showroomu HONDA v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici

Odteraz budú motocyklo Honda opäť dostupné aj v Banskej Bystrici a to na pôde Motoshopu Žubor.

 

24.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6540 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Ako vzniká Ducati 1199 Panigale

Revolučný superbike Ducati 1199 Panigale je už v sériovej výrobe a prinášame video z toho ako táto talianská kráska vzniká.

 

23.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7422 [Bleskovky - Novinky]

-

KTM bilancuje rok 2011 - má nárast predaja aj ziskov

Značka KTM má dôvod na radosť, napriek poklesu celého motocyklového trhu v Európe aj USA (o cca 5%) si medziročne rakúska značka polepšila. Predaj stúpol o 22.4% a zisky o 13.4%.

 

22.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5962 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Špionážne fotografie: Triumph Street Triple 2013

Na internete sa objavili špionážne fotografie novo pripravovaného biku z dielne Triumphu.

 

20.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16798 [Bleskovky - Novinky]

-

Prvé dojmy - Honda Crosstourer 1200 v Katalánsku

V čase, keď na Slovensku zúri krutá zima (dojem sa môže meniť podľa regiónu), Honda v Španielsku pripravila testovačku nového Crosstourera. Jedna z pozvánok sa ušla aj našej redakcii, a tak už zajtra ráno osedlám novú 1200 s V4 motorom na pokrútených španielských cestách v okolí Barcelony.
DOPLNENÉ: Prvé dojmy z jazdy, foto a video

 

16.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4279 [Bleskovky - Novinky]

-

Videotest oblečenia Touratech Compañero z diele Motoride.sk ide do sveta

Pred rokom sme boli jednou z prvých redakcií, ktoré mali možnosť vyskúšať oblečenie Compañero, vďaka našej výprave do Maroka. Náš videotest doplnený o anglické titulky už dávno prekročil hranice Čiech či Slovenska.

 

14.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8051 [Bleskovky - Novinky]

-

Veselá Valentínska pusa od Rok Bagorosa

Mladý slovinský kaskadér zasiela motorkárske priane...

 

| 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »