ISSN 1336-6491 | Online: 1295 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32161
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18756)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13405)

Články -

Zobrazujem články 2731 až 2745 z cekového počtu: 4041.

21.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 9653 [Novinky - Reportáž]

-

Ako sme privítali Štefana Svitka po príchode z Dakaru

Dnes navečer priletel náš úspešný dakarský reprezentant Pišto Svitko na viedenské letisko. Nemohli sme porušiť tradíciu motorkárskeho uvítacieho výboru, ktorú sme založili pri Katrošových úspechoch, a tak sme sa na letisko vydali pekne na motorkách.

 

18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6878 [Bleskovky - Šport]

-

Pozvánka: Štefan Svitko príde na Slovensko v piatok, príďte ho privítať

Po úspešnom absolvovaní tohtoročného Dakaru a po historickom úspechu Slováka na tomto podujatí máme možnosť Števa privítať doma.

 

18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19344 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally

Čižmy na motokros, enduro ale ktoré zvládnu aj turistiku a môžete ich mať celý deň na nohách? Utópia? To som si myslel aj ja kým som neskúsil Sidi Crossfire SRS.

 

17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5138 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB

Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.

 

16.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11451 [Novinky - Oznam]

-

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011

Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.

 

12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13273 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske

Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?

 

10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10674 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012

Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.

 

09.01.2012 - keduska Čitatelia: 5482 [Bleskovky - Šport]

-

Video: B-akaR 2011 - vytrvalostná trojhodinovka dvojíc na XL endurách

Netradičná akcia prebehla ešte v lete, v horúcom počasí dala prašná trať v kombinácií s hlbokým brodom zabrať nejednému jazdcovi. Všetko to sledoval a natočil Marek Ferančík - marek1976 a zostrihala keduska.

 

09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5189 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil

Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.

 

04.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5098 [Novinky - Oznam]

-

Na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách pribudla nová povinnosť

dovoľujeme si vás upozorniť na novú povinnosť, ktorá sa od 01.01.2012 zavádza na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách (t.j. cestách s dvoma a viacerými jazdnými pruhmi).

 

02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5969 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk

V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.

 

25.12.2011 - Cacao Čitatelia: 9876 [Novinky - PR článok]

-

Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO

Čo môžu mať spoločné jazdci svetových superbikov a my, "bežní" smrteľníci? Vymontovaný pud sebazáchovy to nebude, pretekárska moto-technika za niekoľko stoviek tisíc eur taktiež nie a v niektorých prípadoch ani kvalitné pretekárske oblečko. To však nie je prípad českého výrobcu "for street racing".

 

23.12.2011 - Beal Čitatelia: 5940 [Novinky - Oznam]

-

Vianočné fotenie od motoproject.sk

Počas celého roka vás v spolupráci s motoride.sk zásobujeme kopu videí z motocyklového diania. Rozmýšľali sme, čím by sme vás potešili na Vianoce. Tento krát to budú fotky, rozhodli sme sa, a tu je výsledok.

 

23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32194 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie

Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.

 

22.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9762 [Bleskovky - Novinky]

-

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2012!

Šťastné a veselé vianoce a v roku 2012 veľa zdravia, večne plnú nádrž, nad hlavou slnko a pred sebou nikdy nekončiace nádherné cesty... Toto všetko Vám želá redakcia motoride.sk.

 

| 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 |

yamaha Tenere

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »