Anketa:
Polícia apeluje na bezpečnosť motorkárov na začiatku sezóny
ZdieľaťPridané: 09.03.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Oznam]
Nakoľko zimné obdobie, resp. obdobie, kedy vozovku vplyvom poveternostných podmienok pokrývala vrstva snehu a ľadu končí, polícia chce apelovať na jedných z najzraniteľnejších motorových účastníkov cestnej premávky, motorkárov.
Seriál článkov - Bezpečnosť na cestách:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
![]() |
Chladné počasie deň za dňom ustupuje a mnohých vyznávačov jednej stopy to láka previesť sa po dlhej zimnej prestávke. Tu chce však polícia apelovať na bezpečnosť všetkých motorkárov, prihliadnuc na dlhú absenciu vo vedení motoriek, na pozostatky zimy na cestách ale i na všetky nástrahy, ktoré na jazdcov počas cesty čakajú.
Polícia má záujem na tom, aby sa zvýšila bezpečnosť na cestách, aby sa každý jeden účastník cestnej premávky, tak aj motorkár, dopravil do cieľa svojej cesty bez ujmy na zdraví či už svojom, ale i iných účastníkov cestnej premávky. Chceme apelovať na mladých, neskúsených jazdcov, aby nepreceňovali schopnosti svoje, ani svojich motoriek. Ich mladícka nerozvážnosť, málo skúseností, ale najmä túžba po adrenalínovej rýchlej jazde sú najčastejšou príčinou tragických dopravných nehôd s účasťou motorkárov.
Je v záujme každého z nás, aby nepribúdali kríže lemujúce naše cesty. Myslime hlavne na samých seba a svojich najbližších. Polícia preto vyzýva všetkých milovníkov motoriek, aby dbali na svoju bezpečnosť. Počas roku 2011 prišlo v Trnavskom kraji k 77. nehodám s účasťou motocyklov, z ktorých 74 zavinili vodiči motoriek. Počas týchto dopravných nehôd zahynuli až štyria vodiči motoriek, 28 sa ťažko zranilo.
Zároveň chceme dať do pozornosti vodičom motorových vozidiel či už osobných, ako aj nákladných aby mali na mysli, že sezóna jednej stopy je za dverami a aby dbali na zvýšenú opatrnosť na ľahko zraniteľných účastníkov cestnej premávky, motorkárov!
Autor: Mgr. Michal Hanus
Oddelenie komunikácie a prevencie KR PZ v Trnave
Pridané: 09.03.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bezpečnosť na cestách:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Dopravná nehoda motocyklistu 17.8.2012 - Sereď - Redakcia
- A už je to tu. Sezóna začína, dávajte si pozor! - cico322
- Veľa štastných kilometrov - Diger
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor - Awia
- Pozvánka na jubilejnú 10. jazdu za zosnulých motorkárov - Redakcia
- Preventívna akcia - Bezpečné letné prázdniny - Romoto
- Motoškola BASIC SuperDRIVE: vyraz do novej sezóny bezpečnejšie! - Redakcia
- Zo zákulisia cyklistických pretekov, alebo keď motorkári sprevádzajú cyklistov. - pito1145
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!