Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3286 až 3300 z cekového počtu: 4035.
07.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11995 [Novinky - Pozvánka]

DUCATI SLOVAKIA a ERES – RACING vás pozývajú na SLOVAKIARING!
Máš chuť si vyskúšať prvý slovenský okruh na vlastnej koži medzi prvými? Tak neváhaj.
07.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11574 [Bleskovky - Novinky]

Givi ponúka výmenu chybných kufrov V46
Aj u nás v diskusii sa preberala téma, kedy počas jazdy odpadol z motorky kufor renomovanej talianskej značky Givi, konkrétne model V46.
07.10.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 20164 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test kamery GoPro Hero Wide
Nejaké testy kamier tu už boli, ale táto vyhráva na plnej čiare. Širokouhlým objektívom, funkciami, kvalitou fotiek, spracovaním a univerzálnosťou.
05.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12341 [Bleskovky - Novinky]

Nové Kawasaki 2010 - modely Z1000 a Versys
Do budúceho roku sa "zelení" chcú pochváliť novým veľkým Zedom a dizajnovo zvláštnym, ale univerzálnym šesťkilom s názvom Versys. Tu sú prvé info... Aktualizované - doplnené fotky
02.10.2009 - Cacao Čitatelia: 13465 [Testy a predstavenia - Test]

Každodenný spoločník do času aj nečasu - Kawasaki Versys
Kam zaradiť čudo s názvom Versys? Tento stroj nie je čistokrvný naháč, rovnako však nepatrí k extrémne pohodlným turistom. To, čo tento pracant dokáže, si môžeš prečítať ďalej...
01.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28405 [Novinky - Oznam]

Slovakiaring dnes slávnostne otvorený!
1. október 2009 sa výrazne zapíše do histórie slovenského motošportu. Dočkali sme sa otvorenia prvého motoristického okruhu na našom území... DOPLNENÉ: Video z otvorenia.
01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21346 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnavací test - 1. časť - Úvod a naháče
Najmä leto je čas, kedy sa milióny ľudí sťahujú po celej planéte, aby videli tú-ktorú jej krásnu časť a pokochali svoje oči, užili si pár skvelých dní mimo domova a trochu sa zabavili. Na vypadnutie z mesta do rakúskych Álp sme si v redakcii vybrali šesticu rôznych strojov - BMW R1200GS Adventure, Honda XL700V Transalp, Kawasaki ER6-n, KTM 990 SM-T, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha XJ6 Diversion.
01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6853 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov - 10/2009
Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 10/2009?
28.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17927 [Bleskovky - Predstavujeme]

Tréning jazdy na vlastnej koži s inštruktorom v pätách!
So značkou SuperDRIVE ste sa na motoride určite už viackrát stretli, či už v článkoch o prvej motoškole alebo v našich fórach. Čo sa však za touto jazdou s inštruktorom skrýva, sme chceli zažiť na vlastnej koži.
26.09.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9553 [Bleskovky - Novinky]

Ducati Hypermotard 796, tak sa dočkali aj menej odvážni...
Tri roky po tom, čo sa na svetlo sveta dostala prvá „100%“ informácia, že Ducati sa vybrala aj cestou prerastených motardov, tu máme ďalšiu takú správičku.
25.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4653 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 10/2009
Tak a máte to tu! Už pri predstavení minulého čísla, sme vám sľubovali mega veľké prekvapenie, mesiac ubehol a prekvapko je tu.
Slovenský Motohouse má od dnešného dňa 148 strán !!!
Užite si to.
25.09.2009 - Varan Čitatelia: 8885 [Bleskovky - Novinky]

2010 Aprilia RSV4 R - s lacnejším podvozkom a cenou Japonca
Nikdy nebolo tajomstvom, že Aprilia bude ponúkať 2 verzie modelu RSV4. Čakanie na lacnejšiu verziu modelu RSV4 Factory už definitívne skončilo. Prichádza RSV4 R. Je potešujúce, že RSV4 R nestráca ohromujúci dizajn a predovšetkým výkon drahšej verzie RSV4 Factory.
24.09.2009 - Cacao Čitatelia: 8835 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki vstupuje do triedy 125 cm3
Kawasaki predstavuje dva úplne nové modely: endurko KLX125 a motardovo stavaný D-TRACKER 125. Zatiaľ sú k dispozícii len základné informácie, viac sa pravdepodobne dozvieme na jednej z jesenných výstav.
24.09.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 10875 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna 2010 test day Sverepec
Sobota 12. septembra 2009 sa konala v znamení závodných modelov Husqvarny, modelový rok 2010 a celé testovanie sa zomlelo vo Sverepci.
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11504 [Bleskovky - Novinky]

Novinka - Kevlarové oblečenie Bulletproof
Určite to poznáš... Vonku je krásne počasie a ty by si na dohodnutú schôdzku najradšej išiel na svojej láske, ktorá už netrpezlivo čaká v garáži. Do kože sa ti na taký kúsok trepať nechce a kvôli pocitu, že nie si dostatočne chránený berieš "plechovku" ako bezpečnejší spôsob dopravy. Zabudni na to!
Predchádzajúce | 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!