Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3316 až 3330 z cekového počtu: 4035.
31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5138 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 9/2009
Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.
29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16195 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka na Kentiho
Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.
28.08.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9848 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Porovnávací test exotov Ducati, Voxan a Buell
Takéto testy sa nerobia na Slovensku každý deň. Zišiel sa nám tu francúzsky extrovert Voxan Café Racer 1000, americký buldog Buell XB9SX Lightning a talianska diva Ducati 1100 Monster.
28.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8961 [Novinky - Pozvánka]

HONDA – Deň otvorených dverí
Motor-Car Bratislava, Honda - Lamač a Honda – Zlaté Piesky, Vás pozývajú na Deň otvorených dverí.
27.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13000 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test helmet kamery TachyonXC
Do našich redakčných pazúrov sa dostáva nová malá a odolná kamera vhodná na upevnenie aj na prilbu, TachyonXC. Poďme sa pozrieť na to, čo dokáže.
25.08.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 3602 [Bleskovky - Šport]

Jorge Lorenzo v tíme Fiat Yamaha MotoGP aj v roku 2010
Jorge Lorenzo a Yamaha Motor Company podpísali predĺženie kontraktu pre tím Yamaha MotoGP aj na rok 2010.
21.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10118 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test komunikačného systému Hello Biker 2.0
Komunikačný systém talianského výrobcu ponúka Bluetooth spojenie s mobilom alebo navigáciou a hromadnú komunikáciu až medzi šiestimi jednotkami na vlastnom komunikačnom kanáli.
20.08.2009 - Cacao Čitatelia: 4436 [Bleskovky - Novinky]

Streetfightrovská cesta od V2 k V4 alebo nové Tuono na obzore
Písal sa rok 2002, keď talianska Aprilia vyzliekla vtedy čerstvo faceliftovanú RSVčku a poslala do pouličných bitiek jeden z najzaujímavejších streetfightrov vôbec - litrové Tuono.
13.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13458 [Novinky - Pozvánka]

Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR
Slovensko má od leta 2009 prvý komplexný výukový systém školy bezpečnej jazdy pre najrizikovejších a najzraniteľnejších účastníkov premávky, pre motorkárov.
07.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3334 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie súťaže dovolenka s Paolom
Spoločnosť PAOLO SLOVAKIA pripravila pre svojich zákazníkov veľkú letnú súťaž o týždňový pobyt pre dve osoby na Chorvátskom ostrove UGLJAN. Máme tu výsledky.
05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7331 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Podjavorinský okruh 8. - 9. augusta 2009
V Novom Meste nad Váhom sa znova usporiada podujatie seriálu majstrovstiev Európy historických motocyklov a sajdkár v jazde pravidelnosti - O cenu Jána Horvátha, ktoré sa uskutoční na obnovenom Podjavorinskom okruhu v Novom Meste nad Váhom 8.-9. augusta 2009.
05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5549 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 08-09/2009
Slnko, motorka a letné dvojčíslo Sveta motocyklov – skvelá trojkombinácia na tú pravú letnú náladu. Už koncom júla hľadajte v stánkoch, na čerpacích staniciach a u vybraných predajcov Svet motocyklov 8-9/2009.
05.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 43315 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko
Honda VTR 250 sa mi dostáva do rúk po nie zrovna málo kilometroch strávených v sedle CBF 125-ky. Obe sú to Hondy, objemovo je to takmer presná polovica (veď 1 ccm je vážne iba o chlp), bude skutočne aj faktor jazdeckého zážitku "krát dva"?
05.08.2009 - DuriGiba Čitatelia: 5725 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: ATV EXTREME CUP - Veľké Ozorovce 29.08.2009
1. ročník amatérskeho preteku štvorkoliek
30.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21326 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň
Sú to dva roky, čo sme mali RR-kové šesťkilo naposledy na test a sú to dva mesiace, čo som novú RR-ku preháňal v daždi na okruhu v Brne. Teraz ju mám však úplne pre seba, žeby cesta do minulosti?
Predchádzajúce | 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!