Anketa:
Konečne poriadny jednostopý Ural - model ST
ZdieľaťPridané: 20.10.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 9732 [Bleskovky - Novinky]
Že by sme sa konečne dočkali konkurencieschopného stroja aj z ruských rúk? Na scénu by sa mal začiatkom budúceho roka dostať nový model s označením ST. Prinášame zopár základných info.
Už po druhej svetovej vojne sa ruskí inžinieri v Urale snažili navrhnúť na tú dobu kvalitný motocykel oproti vtedajším sajdkám, ale hlas štátu a polície tieto snahy ukončil. Ako by to vyzeralo, keby mal proletariát rýchlejší stroj ako ruská polícia? Po 60 rokoch sa konečne na svetlo sveta dostáva model ST (solo T) odvodený od sajdkovej verzie T.
Rusi ostali verní osvedčenej technike s drobnými vylepšeniami: ležatý boxer motor s valivými ložiskami, nízko položené ťažisko a poriadny tuhý rám. Zvyšok motorky bol prerobený tak, aby lepšie sedel jednostopej motorke a nie sajdke.
Čo sa týka jazdných vlastností, tak najdôležitejšia zmena sa odohrala na poste prednej vidlice. Model ST je vybavený klasickou teleskopickou 41 mm vidlicou značky Marzocchi. Sklon prednej vidlice je 26°, čím sa oproti klasickej sajdke dostal stroj nižšie k asfaltu. O zastavenie 208 kg vážiaceho stroja (suchá hmotnosť ) sa vpredu stará osvedčený štvorpiestik s logom Brembo z modelu T, ktorého hmotnosť je o cca 110 kg vyššia. Už stačí doladiť len citlivosť. Bez sajdky je stroj relatívne hravý a konštruktéri sa rozhodli, že už nie je nutné použiť "tlmič riadenia".
Vymenený bol aj zadný pružiaci komponent. Ural dostal mäkší tlmič Sachs (na fotkách nie je), zadná brzda pochádza už zo zaniknutého modelu Wolf. Vizuálne zmeny sú len kozmetické a týkajú sa blatníkov, odstránené boli doplnky nutné k sajdke. Padáky sú samozrejmosťou
Motor s objemom 750 kubíkov má maximálny výkon 40 koní pri 5600 otáčkach a krútiaci moment 51 Nm a je umiestnený v strede rámu (sajdková verzia ho mala mierne vysunutý do pravej strany kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti). Samozrejmosťou je aj nižšia spotreba eSTéčka vďaka striekačkám, ktoré by mali natlačiť cca 5,9 litra paliva na stovku. Prevodovka má stále len 4 kvalty avšak už bez spiatočky.
Od takto vybaveného stroja očakávajú v Urale dobré jazdné vlastnosti. Najmä kvôli krátkemu rázvoru - 1470mm by mal byť stroj hravý a dobre ovládateľný s maximálkou približne 160 km/h.
Okrem nepresvedčivého Wolfa v štýle HD a sólo verzií sajdkových modelov je toto prvý motocykel z dielne Uralu, ktorý má byť predovšetkým jednostopým vozidlom. Uvidíme, ako sa mu bude dariť. Na fotkách môžeš vidieť prototyp nového modelu, takže očakávame ešte menšie zmeny oproti finálnej verzii, ktorá by mala zasiahnuť do konkurenčného boja už v budúcom roku s cenou okolo 5.500,- Eur, čo nie je až tak veľa za kultovú záležitosť.
Video Ural ST
Video Ural T
Pridané: 20.10.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!