Anketa:
Konečne poriadny jednostopý Ural - model ST
ZdieľaťPridané: 20.10.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 9823 [Bleskovky - Novinky]
Že by sme sa konečne dočkali konkurencieschopného stroja aj z ruských rúk? Na scénu by sa mal začiatkom budúceho roka dostať nový model s označením ST. Prinášame zopár základných info.
Už po druhej svetovej vojne sa ruskí inžinieri v Urale snažili navrhnúť na tú dobu kvalitný motocykel oproti vtedajším sajdkám, ale hlas štátu a polície tieto snahy ukončil. Ako by to vyzeralo, keby mal proletariát rýchlejší stroj ako ruská polícia? Po 60 rokoch sa konečne na svetlo sveta dostáva model ST (solo T) odvodený od sajdkovej verzie T.
![]() |
Rusi ostali verní osvedčenej technike s drobnými vylepšeniami: ležatý boxer motor s valivými ložiskami, nízko položené ťažisko a poriadny tuhý rám. Zvyšok motorky bol prerobený tak, aby lepšie sedel jednostopej motorke a nie sajdke.
![]() |
Čo sa týka jazdných vlastností, tak najdôležitejšia zmena sa odohrala na poste prednej vidlice. Model ST je vybavený klasickou teleskopickou 41 mm vidlicou značky Marzocchi. Sklon prednej vidlice je 26°, čím sa oproti klasickej sajdke dostal stroj nižšie k asfaltu. O zastavenie 208 kg vážiaceho stroja (suchá hmotnosť ) sa vpredu stará osvedčený štvorpiestik s logom Brembo z modelu T, ktorého hmotnosť je o cca 110 kg vyššia. Už stačí doladiť len citlivosť. Bez sajdky je stroj relatívne hravý a konštruktéri sa rozhodli, že už nie je nutné použiť "tlmič riadenia".
![]() |
Vymenený bol aj zadný pružiaci komponent. Ural dostal mäkší tlmič Sachs (na fotkách nie je), zadná brzda pochádza už zo zaniknutého modelu Wolf. Vizuálne zmeny sú len kozmetické a týkajú sa blatníkov, odstránené boli doplnky nutné k sajdke. Padáky sú samozrejmosťou
![]() |
Motor s objemom 750 kubíkov má maximálny výkon 40 koní pri 5600 otáčkach a krútiaci moment 51 Nm a je umiestnený v strede rámu (sajdková verzia ho mala mierne vysunutý do pravej strany kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti). Samozrejmosťou je aj nižšia spotreba eSTéčka vďaka striekačkám, ktoré by mali natlačiť cca 5,9 litra paliva na stovku. Prevodovka má stále len 4 kvalty avšak už bez spiatočky.
![]() |
Od takto vybaveného stroja očakávajú v Urale dobré jazdné vlastnosti. Najmä kvôli krátkemu rázvoru - 1470mm by mal byť stroj hravý a dobre ovládateľný s maximálkou približne 160 km/h.
Okrem nepresvedčivého Wolfa v štýle HD a sólo verzií sajdkových modelov je toto prvý motocykel z dielne Uralu, ktorý má byť predovšetkým jednostopým vozidlom. Uvidíme, ako sa mu bude dariť. Na fotkách môžeš vidieť prototyp nového modelu, takže očakávame ešte menšie zmeny oproti finálnej verzii, ktorá by mala zasiahnuť do konkurenčného boja už v budúcom roku s cenou okolo 5.500,- Eur, čo nie je až tak veľa za kultovú záležitosť.
Video Ural ST
Video Ural T
Pridané: 20.10.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!