Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3376 až 3390 z cekového počtu: 4035.
31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5497 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži
Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.
29.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4629 [Bleskovky - Novinky]

Pozor: Deň otvorených dverí v Trenčíne presunutý!!!
Vzhľadom k nepriaznivému počasiu bude Deň otvorených dverí v Trenčianskej Honde presunutý na 13.6.2009.
29.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13378 [Bleskovky - Novinky]

Kvalita za rozumnú cenu, to je prilba Vemar Jiano v Styxe
Aj takto nejako by sa dala nazvať ponuka Firmy roka 2008 z Vrábeľ. Viac info o prilbe s komunikačnou sadou nájdeš nižie.
27.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7522 [Novinky - PR článok]

Ochrana motocyklu pred laserovými meračmi
Na stránke www.antiradar.sk je prezentované nové technické zariadenie, ktoré chráni pred zmeraním rýchlosti motocyklov novými laserovými meračmi. Prezentovaný výrobok pod obchodným menom Vizalert Radar & Laser kompletne vyriešil dovtedy problematickú komunikáciu medzi ochranou motocykla - laserovým iniciátorom a samotnou prilbou jazdca.
27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19527 [Testy a predstavenia - Test]

Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda
Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?
26.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3727 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 06/2009
Už 10 rokov sa časopis Svet motocyklov dostáva s pravidelnou presnosťou do vašich rúk. Nebude to inak ani v tomto mesiaci. Nové júnové číslo, ktoré je v predaji od 26. mája Vás určite zaujme atraktívnymi článkami, reportážami či testami.
25.05.2009 - Cacao Čitatelia: 18257 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Všetky tri modely Kawasaki VN 1700 už v Motostore
Prednedávnom konečne dorazili už aj na Slovensko všetky tri nové modely rady VN1700 od Kawasaki – Voyager, Classic a Classic Tourer.
25.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8769 [Testy a predstavenia - Test]

Supermoto Honda deň v Brne alebo jazda v oblakoch so systémom C-ABS!
Minulý piatok sa na Masarykovom okruhu v Brne konal tradičný okruhový deň pre nadšencov asi najznámejšej značky vo svete vôbec.
25.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17551 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test piatich ostrých supermotardov
5 skvelých motoriek, 1 s láskou robená trať , 3 rýchli piloti nakazení syndrómom supermoto, medzi nimi Majster Slovenska a kopec gumy z pneumatík, ktoré nechali svoj skalp na trati. Nedá sa povedať, že by sme sa prvý májový víkend nebavili.
23.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5774 [Bleskovky - Novinky]

Štvrtá Haličská Motorkáreň vypukla
V Haliči pri Lučenci to už žije. Pokiaľ ešte stále nevieš kam vyraziť v tento slnečný deň tak sa príď pozrieť na 4. Motorkáreň.
21.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4063 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Medzinárodné preteky TRIAL 2009 v Nitre
Týmto vás pozývame na prvé trialové preteky tejto sezóny – Medzinárodné majstrovstvá Slovenska, Maďarska a Rakúska
TRIAL NITRA, konané pod záštitou primátora mesta Nitry na území – [waypoint KALVÁRIA].
20.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11926 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
Testovačka, ktorú sme avizovali aj pre verejnosť bola v pondelok vyhradená novinárom, žiaľ rovnako to neplatilo aj pre počasie. Suchou nohou sme veru v ten deň domov neprišli.
19.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5676 [Bleskovky - Predstavujeme]

Pozvánka: KTM TEST DAY - Street 30. 5. 2009
Firma MENTOR ride & fly s.r.o. Vás pozýva na KTM TEST DAY - Street 2009.
17.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5328 [Bleskovky - Šport]

KTM - Majstrovská edícia modelov EXC
Pri príležitosti 35 výročia športových úspechov KTM, počas ktorých značka získala 160 majstrovských titulov, pripravila rakúska továreň špeciálnu limitovanú Majstrovskú edíciu modelov EXC.
15.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6325 [Bleskovky - Novinky]

Juicebar - Prvá pomoc pre vybitý mobil
Ešte sa ti nikdy nestalo, že sa ti vybil mobil v tej najnevhodnejšej chvíli?
V tom prípade je pravdepodobné, že sa ti to čoskoro prihodí.
Predchádzajúce | 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!