Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1393 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32169
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18759)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13410)

Články -

Zobrazujem články 3376 až 3390 z cekového počtu: 4041.

04.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9685 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Kawasaki zastúpenie v Košiciach a predvádzací deň

Značka Kawasaki má od tohto roku na Slovensku oficiálneho importéra a teraz už aj zastúpenie po Bratislave, Trnave a Partizánskom aj v Košiciach. Nový predajca vás navyše pozýva na testovacie jazdy 12.6.2009.

 

04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4618 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 6/2009

Od budúceho čísla meníme formát a aby lúčenie s tým starým bolo v našom štýle, natlačili sme doň, koľko sa len vošlo.

 

03.06.2009 - XXL-LM Čitatelia: 8686 [Bleskovky - Novinky]

-

Bohemia Custom Show 2009 - Slováci s titulom The Best of Bohemian Custom Show

Minulý týžden sa chalani z XXL-LM zúčastnili na pasohlávkach v Mušove, kde sa konala aj Bohemia Custom Show 2009.

 

02.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15553 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test okruhových pneumatík

V motoristickom športe sú pneumatiky alfou a omegou úspechu. Môžete mať výkonný motor, špičkové brzdy alebo ten najlepší podvozok, ale bez kvalitných pneumatík sa pôjdete akurát kĺzať. A to doslova.

 

02.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17019 [Novinky - PR článok]

-

Novinka od Blaty 125 Motard/Enduro

Český výrobca špičkových minibajkov sa pred nedávnom pustil aj do výroby motoriek pre začínajúcich motorkárov. Perfektný dizajn, kvalitné komponenty, vývoj a výroba v Čechách. Vybrať si môžete z dvoch verzií, Motard 125 alebo Enduro 125.

 

02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 22147 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400

V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.

 

31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5648 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži

Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.

 

29.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4709 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozor: Deň otvorených dverí v Trenčíne presunutý!!!

Vzhľadom k nepriaznivému počasiu bude Deň otvorených dverí v Trenčianskej Honde presunutý na 13.6.2009.

 

29.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13416 [Bleskovky - Novinky]

-

Kvalita za rozumnú cenu, to je prilba Vemar Jiano v Styxe

Aj takto nejako by sa dala nazvať ponuka Firmy roka 2008 z Vrábeľ. Viac info o prilbe s komunikačnou sadou nájdeš nižie.

 

27.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7579 [Novinky - PR článok]

-

Ochrana motocyklu pred laserovými meračmi

Na stránke www.antiradar.sk je prezentované nové technické zariadenie, ktoré chráni pred zmeraním rýchlosti motocyklov novými laserovými meračmi. Prezentovaný výrobok pod obchodným menom Vizalert Radar & Laser kompletne vyriešil dovtedy problematickú komunikáciu medzi ochranou motocykla - laserovým iniciátorom a samotnou prilbou jazdca.

 

27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19751 [Testy a predstavenia - Test]

-

Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda

Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?

 

26.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3762 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov – 06/2009

Už 10 rokov sa časopis Svet motocyklov dostáva s pravidelnou presnosťou do vašich rúk. Nebude to inak ani v tomto mesiaci. Nové júnové číslo, ktoré je v predaji od 26. mája Vás určite zaujme atraktívnymi článkami, reportážami či testami.

 

25.05.2009 - Cacao Čitatelia: 18500 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Všetky tri modely Kawasaki VN 1700 už v Motostore

Prednedávnom konečne dorazili už aj na Slovensko všetky tri nové modely rady VN1700 od Kawasaki – Voyager, Classic a Classic Tourer.

 

25.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8863 [Testy a predstavenia - Test]

-

Supermoto Honda deň v Brne alebo jazda v oblakoch so systémom C-ABS!

Minulý piatok sa na Masarykovom okruhu v Brne konal tradičný okruhový deň pre nadšencov asi najznámejšej značky vo svete vôbec.

 

25.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17713 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test piatich ostrých supermotardov

5 skvelých motoriek, 1 s láskou robená trať , 3 rýchli piloti nakazení syndrómom supermoto, medzi nimi Majster Slovenska a kopec gumy z pneumatík, ktoré nechali svoj skalp na trati. Nedá sa povedať, že by sme sa prvý májový víkend nebavili.

 

| 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 |

yamaha Tenere

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »