ISSN 1336-6491 | Online: 1653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Hojdací koník tak trochu inak

 Zdieľať

Pridané: 27.07.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 13665 [Bleskovky - Novinky]

Správne vedenie svojich detí je dôležité už v útlom veku. To si uvedomuje aj chlapík, ktorý postavil takúto alternatívu svojmu synátorovi.

Chceš si byť istý, že z tvojich deciek nevyrastú nejaké kancelárske krysy alebo iné indivíduá? Tzv. "rocking motorcycle" od Nemca Felixa Götzeho by mal byť tým správnym návodom ako na vec.

Pre svojho trojročného potomka vyrobil špeciálnu verziu hojdacieho bajku. Motor na fotkách pochádza z nejakej dvojtaktnej stopade a stavbe dodáva potrebnú vzdušnosť a dizajnérsku ľahkosť. Mlaďas to určite ocení hlavne pri prvých pokusoch o wheelie a pri prvých náklonoch.


Ostatné diely použité na výrobu pochádzajú zo starej nemeckej dielne, na Slovensku by sme to kľudne mohli označiť "co týden dal". Na fotkách zhora si môžeš všimnúť aj jemný airbrush na prednom svetlomete, nádrži a "laufoch", autorom bol lokálny umelec Thomas Weber. Z môjho pohľadu ide o skvelý nápad a vynikajúcu realizáciu v štýle retro. V každom prípade mi takéto riešenie pripadá podstatne lepšie ako nejaká plastová sranda plná toxínov od našich ázijskych veľkoproducentov.



Pridané: 27.07.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »