Anketa:
Nový V4 Pan European už budúci rok?
ZdieľaťPridané: 17.07.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 9299 [Bleskovky - Novinky]
Anglickým kolegom z Motorcycle News sa zas raz podaril husársky kúsok. Potom, čo sa podarilo v USA odfotiť novú 1200 VFRku, tu pre zmenu máme teraz približnú podobu nového Pan Europeana.
Šikovnosti Angličanov pomohla hlavne počítačová grafika CGI, pomocou ktorej získali približnú podobu nového motocykla. Tieto tvary a farby treba však brať s rezervou, nakoľko nejde o oficiálne fotografie.
![]() |
Môžme predpokladať, že stroj poháňaný štvorvalcom do V bude patriť k svetovej špičke čo sa týka elektronického vybavenia a použitých technológií. Už v súčasnosti sa do viacerých strojov dostávajú prvky z MotoGP, akými sú trakčná kontrola, ride-by-wire a iné. Je možné, že tento model bude vybavený aj elektronicky nastaviteľným podvozkom. ABS a radiálne brzdy by mali byť pri tomto modeli samozrejmosťou.
![]() |
Pôvodné skice
![]() |
![]() |
![]() |
Pan European je konkurenciou predovšetkým Yamahy FJR, Kawasaki GTR a BMW rady RT. Som zvedavý, ako bude definitívne vyzerať predná vidlica, pretože z aktuálnych grafických náčrtov by sme mohli očakávať niečo podobné teleleveru, nakoľko trubky vidlice na obrázkoch nie sú nijak delené. Základom kvalitného turistu je kardan, ktorý tu nechýba. Škoda, že pekné letmo uchytené zadné koleso je zakryté opäť obrovskou koncovkou výfuku. Staré dobré časy VFR 750tky.
Odhadované farebné prevedenia
Farebné prevedenia na fotografiách sú len odhadom anglických grafikov, ale bordová alebo červená verzia je v Honde dosť pravdepodobná.
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 17.07.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!