Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3481 až 3495 z cekového počtu: 4035.
17.11.2008 - Cacao Čitatelia: 13571 [Bleskovky - Novinky]

Nový patent na pohon predného kolesa od KTM
Prednedávnom prišla KTM s prototypom endura poháňaného elektromotorom a jej predstavovanie inovatívnych technológií pokračuje. Tentokrát tu máme podaný patent na pohon oboch kolies motocykla elektromotorom v ich nábojoch.
13.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5613 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž: EICMA Miláno 2008
Výstavisko v Miláne uzavrelo svoje brány len pred niekoľkými dňami. Ak ste tam neboli, prinášame krátky zostrih niektorých predstavovačiek a zábery noviniek 2009.
10.11.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7239 [Bleskovky - Novinky]

MENTOR ride & fly na novej adrese!
Od 10. 11. 2008 je pre vás pripravená nová predajňa MENTOR ride & fly na novej adrese.
10.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23135 [Testy a predstavenia - Test]

KTM 690 SMC, ďalší level
Raz vo vašom živote možno nastane situácia, keď budete prehadzovať nohu cez sedadlo svojej motorky a zrazu si uvedomíte, že na ceste to už proste nie je ono. Chcete sa niekde dobre vybúriť a nedusiť toho malého závodníka, čo v sebe nosíte. Nové SMC-čko je jedna z ciest ako sa do toho pustiť.
07.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6290 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 11/2008
Končiacu sa sezónu 08 (ale lepšie to znie „blížiacu sa ďalšiu sezónu) naznačuje okrem počasia aj to, že už tu máme novembrový Svet motocyklov.
04.11.2008 - agressor Čitatelia: 11080 Strany: 6 [Bleskovky - Novinky]

Live: Novinky z EICMA 2008 v Miláne naživo!
Práve dnes prebieha v Miláne novinársky deň najvačšej motovýstavy tejto jesene EICMA 2008. Samozrejme sme tam a budeme vám celý deň prinášať horúce informácie!
Update - nové modely Gilera, Piaggio, Vespa, Moto Guzzi a Suzuki a veľa veľa fotiek v galérii!
28.10.2008 - Cacao Čitatelia: 7094 [Bleskovky - Novinky]

Nové: Ducati Streetfigher už dnes večer
Talianskemu výrobcovi sa opäť nepodarilo udržať fotky svojho stroja v tajnosti a tak máme možnosť vidieť model Streetfighter a 1198 o pár hodín skorej ako by sme mali.
27.10.2008 - AMIS Čitatelia: 9358 [Bleskovky - Novinky]

ICE - In Case of Emergency - Telefónne číslo pre prípad núdze
Záchranári a zdravotníci si všimli, že pri dopravných a iných nehodách majú zranení pri sebe zvyčajne mobilný telefón. Pri záchranných akciách však cudzie osoby nevedia, koho z dlhého telefónneho zoznamu majú kontaktovať.
23.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8143 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 11/2008
Ten vôl trafil smetniak, hovorím si v prilbe, ale v zapätí vidím letiacu motorku a dvoch maníkov. Jeden sa pozbieral a zmizol, k druhému, ktorý chrčí a zmieta sa na zemi sa okamžite zbierajú ľudia a Jirka mu kontroluje životné funkcie. Nevyzerá to dobre a my tušíme problémy.
22.10.2008 - Cacao Čitatelia: 4730 [Bleskovky - Novinky]

Fazer oslavuje 10 rokov
V tomto roku oslavuje svoje desiate výročie jeden z najúspešnejších modelov od Yamahy - Fazer.
21.10.2008 - Cacao Čitatelia: 4492 [Bleskovky - Novinky]

Prvé športové elektroenduro od KTM!
Rakúsky výrobca dnes predstavil svoje prvé športové enduro poháňané elektromotorom.
17.10.2008 - Cacao Čitatelia: 7816 [Novinky - Pozvánka]

4.Ukončenie BMW moto sezóny Štúrovo 24 - 26.10.2008
Nemáš ešte plány na posledný októbrový víkend? Poď s nami ukončiť sezónu!
15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40714 [Testy a predstavenia - Test]

Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika
Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.
15.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8226 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 10/2008
Októbrový Svet motocyklov opäť prináša kopec testov tohtoročných modelov, ale vyskúšali sme si aj niekoľko horúcich noviniek pre budúci rok.
15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 9697 [Novinky - Pozvánka]

14. Motodarovačka krvi pre Kristiána
Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!
Predchádzajúce | 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!