ISSN 1336-6491 | Online: 1544 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Spy fotky Benelli Due 756

 Zdieľať

Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 4357 [Bleskovky - Novinky]

Bystrím fotografom v Taliansku neunikla ďalšia skrývaná motorka, tentokrát od značky Benelli.

Po dlhšej dobe chystajú talianski konštruktéri nového naháča. Podľa doteraz známych informácií by mal mať stroj označenie Due 756. Poháňať ho bude paralelný dvojvalec s objemom 756 kubíkov, o čom hovorí aj samotný názov. Takýto objem dostali Taliani „odrezaním“ jedného valca z fabrického motora s objemom 1134 ccm, ktorý bol použitý v predchádzajúcich modeloch. Výkonovo by sa mal pohybovať na úrovni sto konských síl a konkurovať by mal modelom ako Kawasaki Z 750 alebo Hornetu.


Som veľmi zvedavý ako to dopadne s celkovým dizajnom novej južanky a dúfam, že toto nie je posledná verzia, ktorú oficiálne ukáže fabrika verejnosti. Oficiálneho predstavenia by sa motorkári mohli dočkať snáď na jednej z výstav na jeseň tohto roku, skôr sa však prikláňam k názoru, že model sa dostane na predajne až koncom budúceho roka. V tejto fáze sa môžeme nechať len prekvapiť.

Zdroj: internet.

Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »