ISSN 1336-6491 | Online: 3353 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Drevená Vespa z Portugalska

 Zdieľať

Pridané: 16.02.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 10201 [Bleskovky - Novinky]

To, že aj z dreva sa dá vytvoriť bike, nám tentoraz dokázal tesár z Portugalska s fajnovým zmyslom pre detail.

Vo svete bolo už nemalé množstvo motoriek vyrobených z dreva, bohužiaľ drvivá väčšina z nich slúžila skôr ako výstavné modely a nie funkčné „vozítka“ s klasickým motorom. Ak sa pýtate ako sa dá k niečomu takému menej zmyselnému dostať, dajte do hrnca trochu fantázie, staručkú pokazenú dolámanú Vespu, ktorú nájdete na najbližšom vrakovisku, prípadne vo vlastnom dvore, a poriadne to zamiešajte.

Ako základ svojej roboty použil portugalský tesár spomínanú pokazenú Vespu, z ktorej vyslobodil potrebné funkčné časti. Z kovu zostal v ponuke motor spolu so základnými časťami, odpruženie a kolesá s brzdami. Na ostatné časti skútra použil Carlos Alberto vrstvené tvrdé drevo, z ktorého je vyrobený rám, sedlo a všetky ostatné časti.

Skútrik vyzerá z fotiek majstrovsky spracovaný, ktovie, či sa to bude dať povedať o jazdných vlastnostiach. Aj kovová konštrukcia rámu skútra vo všeobecnosti nedisponuje perfektnými jazdnými vlastnosťami, takže zázraky netreba očakávať. Na druhej strane používať takéto približovadlo na večernú jazdičku mestom alebo niekde pri pláži môže byť úplná pohodička.

Drevený taliansky skúter nie je prvým motorkovým dielom portugalského majstra. Už pred časom sa podieľal na výrobe iného dvojkolesového Pinocchia spolu s dvomi parťákmi. Z fotky však ťažko posúdiť, či išlo o pojazdnú verziu alebo len o model. V každom prípade ide o zaujímavú hardtail stavbu.

Pridané: 16.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »