Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 838 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31686
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18514)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13172)

Články - Novinky

Zobrazujem články 1651 až 1665 z cekového počtu: 1697.

05.05.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11372 [Novinky - Moto svadba]

-

"Fischer Reisen" rozširuje svoje rady

- Peter, sľúbil si mi, že sa v lete so mnou oženíš!
- To je pravda, ale povedz úprimne: bolo tohto roku vôbec nejaké leto?

 

22.04.2005 - TTom Čitatelia: 15392 [Novinky]

-

Z STK na odťahovke?

Na Slovensku už vychádzajú troje prvé SMN, ale ani v jedných sa nepíše o problémoch motorkárov. O „radostiach“ súvisiacich s novým zákonom ohľadne dovozov som už písal. Teraz ešte jedna zaujímavosť.

 

07.04.2005 - roentgen Čitatelia: 16164 [Novinky - Oznam]

-

Darovanie krvi – výročná správa

Nedávno uplynul rok, čo sme tu na motoride.sk založili, teraz už tradíciu, darovania krvi. Za ten čas sme sa na rôznych transfúznych staniciach postupne stretli 3 krát.

 

22.03.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 10972 [Novinky]

-

Poisťovne – Reklama a realita

Všade okolo nás, v televízii, v časopisoch, na internete ..., je plno reklamy na poisťovne. Presviedčajú nás, že poistia naozaj všetko, skoro zadarmo, v priebehu niekoľkých minút.
Ale je to naozaj tak?

 

21.03.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 34168 [Novinky - Súťaž]

-

MOTO MISS 2005

RED DEVILS MC SLOVAKIA v spolupráci s YUKI, časopisom Motomagazín, SMN internetovým portálom MOTORIDE (motoride.sk) vyhlasuje: 1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.

 

15.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 16682 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava Motocykel 2005, Bratislava

Dnes o 9:00 sa rozbehne ďalší ročník výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe. Niečo máme rozhodne lepšie než Česi. Počasie.

 

15.03.2005 - TTom Čitatelia: 15635 [Novinky - Oznam]

-

Už neni som motorkár!

Redakcia motoride.sk obdržala mail od Agentosovho suseda. Po zdĺhavom zasadnutí redakčnej rady sme sa rozhodli tento mail uverejniť...

 

14.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 17559 [Novinky]

-

Výstava Motocykl 2005, Praha

V nedeľu 13.3. sa skončila výstava Motocykl, ktorá je v Čechách považovaná za štart motorkárskej sezóny. Tohtoročné počasie to však zariadilo inak.

 

17.01.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11073 [Novinky]

-

Nové sadzby pokút platné od 01.03.2005

Prinášame Vám zmeny týkajúce sa premávky na pozemných komunikáciách v SR, platné od 1.3.2005.

 

31.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6148 [Novinky - Oznam]

-

Aký bol rok 2004?

Je tu záver roka, čas bilancovania, hodnotenia ale aj čas nových predsavzatí.Tak že, aký vlastne bol, rok 2004?

 

20.12.2004 - Vadim Čitatelia: 11712 [Novinky]

Slovenská motocyklová federácia a mototuristika

Každý z nás vlastní motocykel. Možno niekoľko motocyklov. Motorkármi sme sa stali z viacerých pohnútok. Niektorí máme motorku ako športové náradie, niektorí ju používame ako babolapač, ale drvivá väčšina z nás si zadovážila motocykel, ako prostriedok na krásny spôsob turistiky. Niektorí sa združujeme v športových kluboch, niektorí v motokluboch, drvivá väčšina z nás nie je organizovaná. Je to logické, veď motorka je výrazom slobody a nezávislosti.

 

20.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 11013 [Novinky]

Slovenská motocyklová federácia – čo to je?

Meno tejto organizácie bežnému motorkárovi asi veľa nehovorí. Aspoň dovtedy, kým sa nerozhodne profesionálne závodiť a je jedno, či na ceste, blate alebo plochej dráhe. Vtedy totiž začnú do neho pýtať peniaze...

 

19.11.2004 - roentgen Čitatelia: 19486 Strany: 2 [Novinky - Pozvánka]

-

Darujme krv!

Sú situácie, keď sa musíme spoľahnúť jeden na druhého. Tento rok bol nešťastný, stratili sme veľa kamarátov. A tí, ktorí, ktorí mali viac šťastia a utrpeli „len“ zranenia rôzneho druhu a potrebovali transfúzie krvi sa museli spoľahnúť na to, že niekto tú krv daroval. Ale vtedy asi na to nepomysleli...

 

05.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16569 Strany: 5 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie 2. kola fotosúťaže motoride.sk

Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.

Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.

 

29.10.2004 - Vadim Čitatelia: 8924 [Novinky]

QUO VADIS, MOTORIDE?

Po tri a pol ročnej existencii MOTORIDE položil jeden z členov MOTORIDE KLUBU Gaizka otázku, na ktorú som sa pokúsil nájsť odpoveď.

 

| 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »