Anketa:
Enduro Africa - dobrodružná cesta scenériou Južnej Afriky s charitatívnym cieľom
ZdieľaťPridané: 17.05.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 4510 [Novinky]
Koncom novembra tohto roku 100 motorkárov – začiatočníkov aj skúsených jazdcov – opustí svoj „normálny život“ a vydá sa na podujatie Enduro Afrika, aby počas 14 dní prešli krásnou scenériou Južnej Afriky a pomohli tak zdravotníkom zachrániť životy ľudí v núdzi.
Takto nejako sa začína príhovor na stránke kde sa to všetko organizuje. Skupina 100 motorkárov má za úlohu doručiť 100 motocyklov
![]() |
CTX200 (Honda) zdravotníckemu personálu v Zimbabwe a zároveň ich aj otestovať a presvedčiť sa, že sú na prácu v takýchto podmienkach ako stvorené. Stavbou aj údržbou jednoduchý motocykel sa stal neoddeliteľnou súčasťou zdravotníkov či už pri pomoci alebo aj samotnom prevoze chorých či zranených. Po ukončení tejto akcie budú teda motocykle odovzdané tým, ktorí ich najviac potrebujú.
Pridané: 17.05.2006 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
- Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi - lure
- Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia) - Awia
- Beta Alp 200 - Preč s predsudkami - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!