Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1315 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31351
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18377)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12974)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1771 až 1785 z cekového počtu: 3158.

01.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6688 [Novinky - O motoride.sk]

-

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012

 

31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11694 [História]

-

História Pionier: Reklamné skúšky Jednohrbov Pionier 550

Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".

 

23.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5574 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show 2012 - PainTTless

Ako to všetko začalo:
keď sa nemeckí majstri rozhodli postaviť bike pre AMD World Championship Of Custombike, bolo jasné, že to musí byť to najlepšie, čo bolo kedy postavené.

 

21.12.2012 - ChesterTT Čitatelia: 4179 [Novinky - Predstavujeme]

-

„Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude

V utorok osemnásteho decembra som bol na posedení, ktoré usporiadali páni z Motocorse a pri tejto príležitosti predstavili prvýkrát na slovensku novú krásnu Guzzinku Californiu 1400.

 

21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18413 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa

Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.

 

19.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7900 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu – Rozdiely medzi Kafkou a Huskou

Presadnutie zo štvortaktnej dvaapolky na dvojtaktnú stopjetadvácu mi ukázalo veľa z toho, o čom som doteraz len teoretizoval.

 

18.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5519 [Novinky - Oznam]

-

MV AGUSTA RIVALE 800 - Najkrajší motocykel na show

Ešte raz sa vrátime na sedemdesiaty ročník výstavy EICMA v Miláne, ktorá je najdôležitejšou motocyklovou udalosťou každého roku. MV Agusta 800 Rivale tu získala titul najkrajšieho motocykla na výstave.

 

17.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9009 [Novinky - O motoride.sk]

-

Nástenný Kalendár MOTORIDE.SK 2013

Pripravili sme nástenný kalendár z tých najlepších fotiek, ktoré vznikli najmä tohto roku v našej redakcii. S touto myšlienkou sme sa pohrávali už niekoľko rokov, no tu je naša prvotina. Ak sa ti bude páčiť môže "ozdobiť" aj tvoju stenu.
Druhá séria kalendárov v predaji a po novom už aj na pultoch vo vybraných moto predajniach.

 

17.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26572 [Novinky - Predstavujeme]

-

Mecatecno - španielsky výrobca minibike ponúka detské elektro trial motocykle

Mecatecno, španielsky výrobca minibike-ov, prešiel nedávno na zelenú technológiu a v spolupráci s GasGas-om rieši detské trial motocykle.

 

14.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4991 [Novinky - Oznam]

-

Juniorské pretekárske programy Honda 2013

Spoločnosť Honda potvrdila svoju účasť v značkových pretekárskych šampionátoch pre rok 2013. Cieľom tohto kroku je pripraviť budúcich šampiónov značky Honda na okruhoch aj na motokrosových tratiach.

 

13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 14381 [História]

-

História Pionier: Malý motocykel Pionier 550

Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.

 

12.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3999 [Novinky - Pozvánka]

-

Festa di natale Moto Guzzi

Slovenský preklad znie: Vianočný večierok Moto Guzzi, ale v našom prípade znie preklad: Kapustnica Guzzi u Deda.

 

12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5022 [Novinky - Oznam]

-

DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené

DVD je skompletizované už istý čas a každý z účastníkov jarnej Motoride XL Sand Rally 2012 o tom bol informovaný prostredníctvom mailu. Aby sa ale nikto nesťažoval, že mail prehliadol, púšťame túto informáciu von aj takouto formou. A možno bude mať o DVD záujem aj niekto z divákov.

 

12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9155 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Posezónne zhodnotenie redakčného oblečenia od 4SR

Posvietili sme si na všetky nové kúsky oblečenia, ktoré sme používali túto sezónu a prinášame vám krátke zhodnotenie.

 

12.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5027 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 3

Ďalšie pokračovanie komentovanej fotogalérie z nemeckého Bad Salzuflenu.

 

| 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 |

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »