Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1771 až 1785 z cekového počtu: 3166.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9971 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012
Opäť sme o rok starší a teraz navyše aj múdrejší, keďže sme dostali čerstvé trhové dáta. Hneď sme ich aj rozpitvali.
16.01.2013 - Varan Čitatelia: 15108 [Testy a predstavenia - Test]

Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
Aj keď sa už posledné slnečné lúče oteplujúce naše cesty definitívne schovali za oblaky, nič to neubralo na mojom potešení z jazdy na tejto športovej španielke.
14.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7997 [Novinky - Predstavujeme]

Nový Triumph Tiger Sport 1050 2013
Triumph pre rok 2013 vylepšil Tigra tak komplexne, že sa už nejedná iba o športový design, ale že mu museli dať aj nové meno: Tiger Sport.
14.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8498 [Testy a predstavenia - Čižmy]

Projekt z cesty do terénu – Čižmy Forma Dominator Comp po roku
Je čas trochu zosumarizovať odolnosť a vlastnosti výstroje. Ako prvé prišli na rad čižmy Forma Dominator Comp.
09.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25373 [Novinky - Predstavujeme]

Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125
Spoločnosť Honda predstavuje model s označením MSX125 – úplne nový motocykel pre voľný čas určený predovšetkým mladým jazdcom
09.01.2013 - Romoto Čitatelia: 8386 [Technika - Úpravy motocyklov]

Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov
Cestou na výstavu CUSTOMBIKE 2012 som si na nemeckej pumpe kúpil nemecký časopis FIGHTERS. Nie som veľkým priaznivcom týchto strojov, ale majú inšpiratívne nápady a riešenia. Časopis som zbežne prelistoval a až doma, po príchode som si ho prezrel pozornejšie.
08.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11470 [Novinky - O motoride.sk]

Nová funkcia: Motoride Video Galéria
S príchodom nového roka sme pripravili novú funkciu a celkom novú rubriku na motoride.sk. Ide o Video galériu, kde nájdete nielen naše Redakčné videá, ale aj Oficiálne videá výrobcov motocyklov, môžete svetu ukázať aj vaše videá alebo aj videá, ktoré ste našli na internete.
03.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6499 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha XJR 1300 Monkeefist od Wrenchmonkees
Yamaha oslovila staviteľov po celom svete, aby skúsili upraviť moderné stroje tejto značky v "súťaži" nazvanej Yard Built a získali tak možnosť vytvoriť pre Yamahu súbor značkových doplnkov. Ako prvý svoje dielo predviedli majstri z garáže Wrenchmonkees.
01.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6762 [Novinky - O motoride.sk]

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11874 [História]

História Pionier: Reklamné skúšky Jednohrbov Pionier 550
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
23.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5606 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show 2012 - PainTTless
Ako to všetko začalo:
keď sa nemeckí majstri rozhodli postaviť bike pre AMD World Championship Of Custombike, bolo jasné, že to musí byť to najlepšie, čo bolo kedy postavené.
21.12.2012 - ChesterTT Čitatelia: 4304 [Novinky - Predstavujeme]

„Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
V utorok osemnásteho decembra som bol na posedení, ktoré usporiadali páni z Motocorse a pri tejto príležitosti predstavili prvýkrát na slovensku novú krásnu Guzzinku Californiu 1400.
21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18616 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa
Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.
19.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8042 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Rozdiely medzi Kafkou a Huskou
Presadnutie zo štvortaktnej dvaapolky na dvojtaktnú stopjetadvácu mi ukázalo veľa z toho, o čom som doteraz len teoretizoval.
18.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5567 [Novinky - Oznam]

MV AGUSTA RIVALE 800 - Najkrajší motocykel na show
Ešte raz sa vrátime na sedemdesiaty ročník výstavy EICMA v Miláne, ktorá je najdôležitejšou motocyklovou udalosťou každého roku. MV Agusta 800 Rivale tu získala titul najkrajšieho motocykla na výstave.
Predchádzajúce | 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!