Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1891 až 1905 z cekového počtu: 3158.
13.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4773 [Technika - Úpravy motocyklov]

Moto Morini 3 1/2 od Emporio Elaborazioni
Taliansky úpravca Emporio Elaborazioni predstavil svoje najnovšie dielo a to prestavbu Moto Morini 3 1/2.
09.08.2012 - gilbert Čitatelia: 12565 [História]

Prototyp českej Jawy 50 motocykel
Slovenský Pionier bol fenoménom svojej doby a okolo neho sa vždy čosi dialo. Bratia Česi spolu so značkou Jawa tvrdili a vo svete prezentovali, že to je Pionýr a že je to jawácky výrobok.
08.08.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 17821 [Testy a predstavenia - Test]

KTM SMT 990 ABS – Čertovsky zábavné cestovanie
Pri preberaní rakušáckeho fun bajku som oznámil technikovi: "idem prevetrať motarda, čo sa hrá na turistu", na čo mi on s kamennou tvárou oznámil, že on sa nehrá, on cesťák je! Vtipálek, pomyslel som si vtedy. Teraz viem, že nekecal, aj keď pravda je niekde uprostred.
07.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5006 [Technika - Úpravy motocyklov]

Radical Ducati RAD 02 Imola
Úpravca motocyklov Radical Ducati so sídlom v Madride prestaval už nejeden stroj talianskej značky Ducati. Tento krát sa pozrieme bližšie na stroj s názvom RAD 02 Imola.
06.08.2012 - 15101955 Čitatelia: 12326 [Novinky - Oznam]

Problém - parkovanie motocyklov v centre Bratislavy
Juraj Chrenka (15101955) zaslal podnet starostke Mestskej časti Staré Mesto Bratislava, v probléme parkovania motocyklov a skútrov v meste a požiadal nás o zverejnenie tejto správy.
06.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4556 [Technika - Úpravy motocyklov]

Vilner Ducati Monster Bulgari
Ďalšia úprava motorky v podaní firmy Vilner uzrela svetlo sveta. Po dosť odvážnej prestavbe BMW F800 R Predator prichádza bulharská firma s úpravou Ducati Monster 1100 EVO.
03.08.2012 - jozo13 Čitatelia: 4315 [Novinky - Oznam]

Pomôžte vylepšiť Halíč
Milí priaznivci Haličskej Motorkárne. Nadácia SPP vytvorila grantový program SPPolocne zlepšime Slovensko. Zapojila sa aj naša obec so zámerom na vytvorenie oddychovej zóny pre rodiny s deťmi na námestí v priestore za katolíckym kostolom, ktorej súčasťou bude i detské ihrisko.
01.08.2012 - Varan Čitatelia: 21282 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
Je druhá polovica júna, vonku udierajú ukrutné horúčavy a nám sa dostala do rúk deväťkilová VéeNka. A nie hocijaká, ale ,,spešl edišn“. Aký ten týždeň s ňou teda bol?
30.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16339 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Duke 690 – scivilizovaný radikál
Vždy, keď som niečo počul o „ďjukovi“, tak to boli samé presne vyhranené vyjadrenia. Samé superlatívy na to, aký je športovo založený, aký je nepraktický na bežné jazdenie, aký to je radikál a ako si založil svoju vlastnú triedu.
27.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17253 [Novinky - In Memoriam]

Odpočívaj v pokoji, Martiner!
V deň, keď vypukne 30. letná olympiáda, sme sa zobudili do pekného dňa, no zaskočila nás nemilá správa. V skorých ranných hodinách tento svet opustil skvelý človek, náš kamarát, motorkár - MartineR. Requiescat in pace.
27.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8401 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Kafka ma opúšťa...
Nie že by sa zišiel rok s rokom a na Lomikara prišiel boží súd, ale v Kawasaki.sk už majú nové modely KX pre rok 2013 a tak prišiel čas rozlúčiť sa s Kafkou. Čo a ako bude s projektom ďalej? Nechajme sa prekvapiť.
26.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18280 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 11. stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2012 (10. - 12. 8., Jelka)
Pozor ZMENA miesta akcie!!!
Už na konci minuloročného stretka sa ponúkol Panter, že pomôže s tým nadchádzajúcim, s poradovým číslom 11. Panter nás pozýva do lužných lesov a na výjazd za historickými mlynmi na Malom Dunaji. Ako bonus sme pripravili jedinečnú spoločnú jazdu na okruhu Slovakiaring ako aj voľnú ostrú jazdu zadarmo.
25.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11345 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna NUDA 900 – ideál na každý deň?
Hneď ako som dojazdil na eRkovej NUDE, dostala sa mi do rúk a pod zadok „holá“, čierna NUDA. V podstate sa jedná o totožnú motorku, až na pár maličkostí.
24.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16441 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Testujeme pre vás – letné vzdušné oblečenie Dane Strandby
Značka Dane je na Slovensku novinkou a preto nieje asi veľmi známa. Predstavíme si ponuku tohto holandského výrobcu a tiež jeden zaujímavý textilný model, ktorý sme zobrali na testovanie.
23.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18968 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...!
Valím si to aj s Co-pilotom za chrbtom, keďže je to Varan a jeho 50 kíl, ani neviem že tam niekto je, motorka si so mnou robí tak povediac čo len chce a ja sa nebránim! Trochu ponáhľame k vlaku, ja som pod tlakom, aj na Varánka treba spraviť dojem, tak točím červeno-čiernym gripom s nápisom Husqvarna a zrazu sa mi zdá, že idem tak, ako keby som išiel sám. Nie nestratil som ho, ale motorka sa ovláda tak bravúrne, až mi to pripadá, že ideme pomaly.
Predchádzajúce | 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!