Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1906 až 1920 z cekového počtu: 3158.
20.07.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9279 [Testy a predstavenia - Prilby]

Skúsenosti s prilbou Shark Vision-R
Integrálna prilba, ktorá mnohých zaujme hlavne svojím rozšíreným plexisklom, ktorým sa najviac odlišuje od iných prilieb, neponúka iba lepší výhľad na okolie.
18.07.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4941 [Novinky - Oznam]

Nová motocyklová kniha: Rudolf Mladý: FRANTIŠKOVIA
František Srna & František Kročka – život venovaný okruhom
17.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 8376 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR - Bunda Racing Maniac Red
Letný “upgrejd“ moto oblečenia som doplnil zatiaľ posledným kúskom – ktorým je, citujem 4SR: “Najšportovejšia bunda v kolekcii”. Konkrétne je to minuloročný model koženej bundy Racing Maniac v červeno-bielom prevedení. Beriem ju ako kompromis, keď si chcem ísť zajazdiť, ale na kombinézu je príliš teplo, respektíve, keď potrebujem v cieli normálne fungovať bez moto oblečenia.
16.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19190 [Testy a predstavenia - Test]

KTM 690 ENDURO R - fakt potrebujem niečo viac?
Keď som sadol na eRkové Enduro od oranžových šňiclákov, fakt ma iné ani nenapadlo. "Hnet jak sem tam kopeu jedňičku, vistreliua na zadné a já sem uš vjedzeu, že toto scem!" Aj keď je to klamárka na pohľadanie. Zavádza výzorom, že je nepohodlná a určená viac do terénu a možno tým, že na svoju hmotnosť sa bude v teréne horšie ovládať.
14.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5844 [Novinky - Predstavujeme]

Nové modely od Husqvarny - TR650 Strada a TR650 Terra
Továreň Husqvarna rozširuje svoju ponuku o ďalší on-off road stroj. Jedná sa vlastne o dva samostatné motocykle, vychádzajúce z jedného základu.
13.07.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2530 [Novinky - Pozvánka]

Slovenský Pohár CPM 2012
Vážení priaznivci motošportu,
srdečne Vás pozývame na seriál pretekov:
Slovenský Pohár CPM 2012.
12.07.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7192 [Technika - Úpravy motocyklov]

Harley Davidson F1-XLR od Shaw Speed & Custom
Na základe Harley Davidson XL 1200N Sportster vytvorili v Anglicku jeho pretekársku verziu nazvanú F1-XLR.
11.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10046 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Griso 8V S. E. – asi dozrievam...
Je to mu niečo cez rok, čo som mal možnosť prevetrať nové Griso a popri tom aj jeho predchodcu. Do plusu som vtedy napísal, že VŠETKO a do mínusu takúto vetu: „ešte som asi nedozrel úplne na jeho úroveň“. Dnes rekapitulujem a musím konštatovať... asi dozrievam.
10.07.2012 - kolaso Čitatelia: 12040 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: B-akar Rally 17-18. august 2012
Druhý ročník vytrvalostnej trojhodinovky je pripravený.
09.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 22503 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki ER-6f – Keď vyrastiem, budem Ninja!
Na úvod sa bez mučenia priznám, že k podobným “entry level – dobrým na všetko” motorkám som pristupoval s určitým dešpektom. O to viac ma prekvapila, koľko zábavy a praktickosti vie táto “malá” Kawa poskytnúť a to všetko odeté do sviežeho, originálneho, až agresívneho dizajnu a navyše za tak dobré peniaze, vysolené či už pri kúpe, alebo pri benzínovej pumpe.
06.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27954 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma
Mal som jedinečnú možnosť vyskúšať nové trojventilové motory 125 a 150 kubíkov v uliciach hlavnej talianskej metropoly.
05.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 9102 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR - rifle Street Denim Black
Moto rifle, ako alternatívu ku sparnej koženej kombinéze, alebo menej sparným, ale stále dosť “potivým” textilným nohaviciam, som chcel mať už dávno. Nikdy som sa však nedokopal ku kúpe a ani som o nich na 100% nebol presvedčený. Kombinácia tohtoročného horúceho leta a spolupráce s motoridom moje rozhodnutie uľahčila a ja som si rifličky zadovážil.
05.07.2012 - gilbert Čitatelia: 11710 [História]

Malé české skútre JAWA
Pioniere sa vyrábali na Slovensku, ale Jawa, ako výrobca prototypu s pedálmi sa bránil tomu, aby slovenský Pionier nemal pedále. Pedálový prototyp českí konštruktéri nazvali Jawa 359 model 550.
05.07.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3300 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Majstrovstvá Európy Speedway v Žarnovici 8.7.2012
Najbližšie preteky čakajú na Žarnovicu už v nedeľu 8.júla 2012, kedy sem zavítajú kvalitní európski jazdci bojujúci v semifinále majstrovstiev Európy seniorov.
03.07.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20213 [Novinky - Oznam]

Pomôžme nášmu kamarátovi Martinerovi
My motorkári dobre vieme, že nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch. Občas si zaň môžeme sami, inokedy nám vyletí z bočnej cesty. Niekedy však príde aj ako zákerná choroba...
Predchádzajúce | 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!