Anketa:
Projekt z cesty do terénu – Prvý pretek, Beckov
ZdieľaťPridané: 24.09.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5067 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konečne som sa zúčastnil preteku a mohol som tak reálne otestovať to, čo som sa zhruba za rok naučil. Ako to dopadlo a aké mám z toho pocity?
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Predpríprava
V rámci bežného tréningu ideme do Dubňan a tam som sa už pevne rozhodol, že vyskúšam závod. SG Fix Cup má ísť posledný závod o dva týždne práve tu, takže by sa dalo. Trať je piesková, skôr na malú motorku, takže by to nemuselo byť zlé.
Lenže nechcem ísť hneď prvý a posledný závod v sezóne len tak „naostro“. Takže som zhodnotil, že ako oťukávací, zoznamovací závod, absolvujem pretek v Beckove.
Som strašný trémista, takže už večer po mojom pevnom rozhodnutí, mám trému. Pozerám si video s „Nojgecom“ na slovenskom majstráku, a prežívam to tak, ako by som išiel ja sám. Zaujímavé ale je, že to po skončení videa zo mňa opadlo a ani v sobotu ráno o 5:00, keď stávam, nemám žiadne divné pocity. Tak to je ale ozaj divné...
Ráno v Beckove
Registrujem sa, platím, beriem transponder, pozerám na trať, tá sa mi páči, chystám motorečku. Zabudol som napísať, že som mal prasknutý chladič, ktorý som musel v piatok po obede lepiť a motorku som skladal ešte o 22:00, keďže som bol medzičasom preč.
Takže na trati nalievam chladiacu, dúfam, že nepotečie. Vyzerá to OK, idem na zoznamovací tréning. Vyrážame na trať, pomaly sa snažím všímať si ideálne stopy, snažím sa zapamätať si trať. Som tu prvý krát, tak je to pre mňa dosť dôležité. Nemyslím si, že by som išiel ako „neznaboh“, ktorý križuje cestu lepším, preto nechápem niektorých, ktorí majú potrebu v zákrutách narážať do mojej Cérenky a snažia sa ma zostreliť. Keď je niekto rýchlejší, tak ma musí vedieť predbehnúť aj v tej najneideálnejšej stope, alebo sa mýlim? Na okruhu to tak aspoň bolo, keď som mal pred sebou o nejakú tú úroveň slabšieho jazdca, ktorý išiel moju ideálnu stopu, predbehol som ho aj inokade.
A teraz ide len o zoznamovací tréning, nie je to ani závod, ani kvalifikačný tréning, tak to nechápem a som mierne znechutený z niektorých jazdcov. Ale možno to je v motokrose normálne.
Pätnásť minútová zoznamovačka za nami, trať je v poho, dokonca aj obávaný dvojskok dávam až na dopad, aj keď radšej ho skáčem neskôr len na vrch.
Pred kvalifikačkou dostávam pár rád od Martina, vyrážam na trať, prvé kolo pomaly, púšťam pred seba viacerých jazdcov, nech mám pred sebou voľnejšiu trať, no a v druhom kole mám nakoniec svoj najlepší čas. Z päťdesiatich jazdcov, mám dvadsiaty deviaty čas. 2:14:788, podľa mňa nič moc.
Finálové jazdy
Kedže nás je viac ako 40, rozdelili nás nakoniec do dvoch skupín. Štartujem z dvanástej pozície, kupodivu nemám stále trému, nie som nervózny, netrasiem sa ani nič podobné. Cítim sa úplne fajn.
Zelená vlajka, 15tka, o chvíľku cvaknem do dva, 5-ka, plyn, oči na rampe, rampa padá, podarilo sa mi to ustáť a valíme vpred. Rád by som došiel, tak idem do prvej točky s rozvahou, nechávam tam veľa jazdcov vpáliť a ja sa len veziem a dávam pozor aby som nepadol. Prvé kolá idem voľnejšie, až neskôr ťahám viac za plyn a snažím sa predbehnúť pár jazdcov. Dosť som získaval na rovinkách a na brzdách. To bolo viditeľné. Škoda len toho, že som si zle rozložil sily. 12 min. + 2 kolá je, ako som zistil, krátka doba. Kľudne som mohol ťahať za plyn hneď od začiatku. Fyzicky by som to určite dal. Pretože som videl ako ich s blížiacim sa záverom doháňam viacerých.
Nakoniec som dokončil ako deviaty, čo nie je možno až tak zlé.
Druhá runda podobne, až na zlý štart. Dlhá prestávka medzi jazdami sa podpísala trošku na rozjazdenosti a cítim, že idem pomalšie. Síce sa mi ide lepšie, už viem stopy, viem kde odpočívať, viem kde ťahať, ale neviem normálne rozhýbať svoje telo. Ku koncu síce znova doťahujem jazdcov predo mnou, ale stačí to len na desiate miesto.
Zhodnotenie finálových jázd
Na jednej strane som spokojný skoro so všetkým. Trať pripravená, nakropená, nerozbitá. Rozdelenie našej 50-člennej grupy do dvoch skupín tiež fajn, aj celá organizácia okolo. Trochu som rozčarovaný z prvých jazdcov v našej skupine, ktorí majú čas na kolo od 2:05 do 2:08 a tak podobne. Nejdem tu vyplakávať, alebo sa sťažovať, že sú o ligu lepší. Nejdem tu ani určovať, kto je začiatočník a kto nie, to nechám na organizátoroch a samotných jazdcoch.
Alebo je originál definícia na to, kto je začiatočník...? (básnická otázka)
Záver
Z mojej strany nakoniec spokojnosť s komplet celým dňom. Ďakujem organizátorom a môjmu „zázemiu“ (Martin a Bohumil), ako aj fanúšikom z konkurenčného týmu (motoexcite).
Na pretek som išiel s úmyslom hlavne sa zúčastniť, vyskúšať si atmosféru, reálne zhodnotiť svoje možnosti a oťukať sa pred ďalším pretekom. Svoje očakávania som splnil nad plán. Ale keď som sa na to pozrel po odmávaní šachovnice, tak mi bolo trochu aj ľúto, že som nedopadol lepšie. Ale tu je hlavné to, že som došiel celý a zdravý. Dovolím si požičať tento status s jedného profilu:
--Pretek nie je len o tom vyhrať ,ale dôjsť do cieľa celý a povedať si ZVLÁDOL SOM TO !!!
Video 1. Finálová jazda
Video: SG FIX Cup Beckov, 1. jazda - Projekt z cesty do terénu
Video 2. Finálová jazda:
Video: SG FIX Cup Beckov, 2. jazda - Projekt z cesty do terénu
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a nohy obúva Forma Dominator Comp.
Pridané: 24.09.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Projekt z cesty do terénu - pretek číslo tri, Gbely - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Pretek druhý, Dubňany - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Fyzická príprava - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – Novinka v projekte a 1. tréning - mikulec
- Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora