Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2026 až 2040 z cekového počtu: 3166.
01.03.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 4711 [Novinky - Pozvánka]

Junior Moto Academy – hľadáme talenty!
Nedávno sme vám predstavili Medzinárodné majstrovstvá Slovenska Mini Moto. Nielen pre tých, ktorých tento seriál zaujal, vznikla motoakadémia, ktorej cieľom je pripravovať najmenších adeptov pre motocyklový šport.
29.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13244 [Novinky - Oznam]

V Košiciach by mal vyrásť MIHYRING - nový motoristický areál, ktorý projektuje Franz Wurz
Myšlienka motoristického areálu v Košiciach, vznikla v roku 2004. Po štvorročných prípravách predstavil investor celú koncepciu areálu kde by mala byť škola šmyku ale aj 3,5km dlhý okruh.
29.02.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9253 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MV Agusta prehliadka továrne kde vznikajú skvosty a povozeníčko v sedle Brutale 1090 RR a F4-RR
Kto by odmietol ponuku inportéra ísť sa pozrieť do talianska, do továrne, do showroomu, odviesť sa na dvoch mašinkách a ešte k tomu keď sa jedná o MV Agustu? Asi nikto, kto má rád motorky nie preto že „módny doplnok“ ale preto, že „som motorkár“. To som nemohol odmietnuť ani ja!
28.02.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 3059 [Novinky - Pozvánka]

Zahájenie motocyklovej sezóny na Slovakia Ringu
Víkendové jazdy v dňoch 07. a 08.04.2012 na okruhu Slovakia Ring otvoria motocyklovú sezónu 2012. Nasledujúce informácie sú mimoriadne zaujímavé aj pre licenčných motorkárov, či pre tých, ktorí pretekársku licenciu kvôli účasti v Slovenskom pohári ešte len zvažujú.
27.02.2012 - Varan Čitatelia: 13856 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
Posledných pár rokov sa množia motorky s obsahom medzi 250 a 450 ccm. Na čo je to dobré, respektíve pre koho sú, sme chceli prísť prostredníctvom TEčky. Aká teda je?
27.02.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 2475 [Novinky - Pozvánka]

Slovenský pohár - príležitosť pre vás
Agentúra Slovakia Racing organizuje z poverenia Slovenskej motocyklovej federácie oficiálny seriál pretekov cestných motocyklov pod názvom „Slovenský pohár“, ktorý je vypísaný pre motocyklových pretekárov - amatérov, ktorí by radi kvalitatívne postúpili vyššie, či dokonca sa stali profesionálmi.
20.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23689 [Technika - Elektrika]

Honda predstavila nožné radenie na automatické dvojspojkové prevodovky DCT
Značka Honda má už nejaký ten rok na trhu model VFR 1200 DCT, ktorý ako prvý ponúkol zákazníkom možnosť automatickej dvojspojkovej prevodovky s možnosťou manuálneho radenia na ľavej rukoväti. Honda teraz predstavila nožné radenie ako doplnkové príslušenstvo.
16.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16981 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Ducati Monster S2R 800 – čisto čistá zábava
Keď lístie na stromoch malo rovnakú farbu ako slnko, dostal som možnosť popreháňať malú červenú príšerku. A že to veru stálo za to! Zima nezima, na výber ostalo iba jediné. Rvať za plyn a usmievať sa od ucha k uchu.
15.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4848 [Novinky - Oznam]

Najúspešnejší slovenský motocyklista Štefan Svitko odkazuje: „Keď jazdíte, nepite!“
Spoločnosť Pivovary Topvar dnes v spolupráci so Slovnaftom odštartovali kampaň zameranú na zvýšenie zodpovednosti vodičov pri konzumácii alkoholických nápojov. Sloganom kampane je výzva „Keď jazdíte, nepite!“
13.02.2012 - Vadim Čitatelia: 10175 [Novinky - PR článok]

BULDOG – 40% dole kopcom z blata do kaluže...
Na tomto našom Slovensku malom už ide všetko dole vodou. Prečo teda nie aj v predajni BULDOG?
13.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8125 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Predstavenie noviniek Harley-Davidson Sportster 72 a Softail Slim v Bratislave
Nemohli sme chýbať na predstavení dvojice noviniek z dielne Harleya. Novinky boli na Slovensku predstavené len s necelým dvojtýždňovým oneskorením oproti amerike a dokonca týždeň pred veľkými predstaveniami verejnosti v nemecku na IMOT-e a v amerike na Dealer Expo v Indianapolise.
13.02.2012 - jasterica Čitatelia: 9333 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jašterica JM- FM adventure komponenty - predstavenie
Moje predstavy o motorke boli vždy odlišné od sériového stavu. Toto ma držalo odveky. Tak som sa odhodlal a pustil sa do toho.
09.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13161 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavujeme: HARLEY-DAVIDSON® SOFTAIL® SLIM™ - čistý custom zo starej školy
Odstrojený, štíhly, minimum chrómu a s retro detailmi
08.02.2012 - Landal Čitatelia: 10064 [Technika - Úpravy motocyklov]

TrailTech Vector - palubný počítač
Ak potrebujete riešiť palubný počítač pre rally, možno Vám pomôžu tieto skúsenosti. TrailTechVector má výborný pomer cena-výkon!
06.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13659 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavujeme HARLEY-DAVIDSON® XL1200V Sportster SEVENTY TWO™ 2012 - v štíhlom štýle
Harley-Davidson 72 je stroj snov, Sportster na výlete do dôb, kedy chalani jazdili na bikoch typu Sting-Ray a veľkí frajeri parkovali choppery v rade na chodníku.
Predchádzajúce | 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!