Anketa:
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem
ZdieľaťPridané: 25.04.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4613 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Po krátkej zimnej prestávke som opäť v stúpačkách a potreboval som zistiť, kam som sa dokázal posunúť a k čomu mi dopomohla aj suchá príprava vo fitku.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Na začiatku, ešte vlani, keď som sa objavil prvý krát na trati, musel som si zmerať čas na kolo. Síce bola trať znova v prerábke, teda sa jazdila kratšia verzia, ale prirátaním času ktorý mi teraz trvá prejsť dorobený úsek, zastaneme na krásnej hodnote. A tá je cca 2:50...Smutné, až odrádzajúce, keď tu sú maníci, ktorí ju robia za 1:50. A to nespomínam Osičkovcov, či iných borcov, čo sem chodia ladiť podvozky.
Takže ako vidíte, motiváciu som mal a to veľkú. Nemôžem sa predsa voziť na konci a zavadzať tam, ale úplne že všetkým. Začal som teda trénovať skoro každý deň. Potom prišlo bábätko, času bolo menej, ale aspoň som sa nepretrénoval.
![]() |
Môj prvý cieľ bol jasný. Dobehnúť stratu na najpomalších. Tí robia časy niekde okolo 2:30. To sa mi podarilo, nechcem povedať že rýchlo, ale behom dvoch mesiacov som bol nalepený na ich zadných blatníkoch. Potom prišlo horšie počasie, a to som chodil trénovať len sám. V blate, maraste, po kalužiach. Nezajazdil som si, ale dalo mi to veľa. Zistil som, že na takomto povrchu je lepšie stáť čo najčastejšie. Pracovať čo najviac s ťažiskom - presúvaním svojej hmotnosti. Vtedy motorku dokážem lepšie ovládať a krotiť. A to som si priniesol aj do tejto sezóny.
![]() |
Počas prestávky mierne posilňovanie, nech si telo nielenže neodvykne, ale nech sa aj trochu zocelí. O tréningu napíšem v ďalšej časti, teraz už len krátke zhrnutie a nejaké video.
Túto sezónu som začal o niečo neskôr ako by sa dalo. Už som písal, že motorka mala povinnosti a potom bola aj na preventívnej prehliadke. Tri tréningy som si dal také na uvedenie do sezóny, no v štvrtom som dal kameru na prsia a po zostrihaní videa som to zmeral. Sám som prekvapený z toho, aký čas mi ukazujú stopky. Vôbec mi to podľa záberov nekorešponduje. Na videu sa mi to zdá strašne pomalé. Dokonca tam ani neskáčem všetko tak ako bežne skáčem. Každopádne mi z toho vychádza, že za necelých 40mth, som môj čas skresal z pôvodných 2:50 na 2:07.
![]() |
Nie je to nejaké prevratné, určite to málokoho osloví, ale mne to robí radosť. A keď vidím niektorých, ktorí tam chodia skoro ako z povinnosti, niekoľko rokov, stále dokola, jazdia si svoje tempo ako na začiatku a vlastne viac rozprávajú a rozumujú ako jazdia, mňa aj tento môj minipokrok teší.
![]() |
Snažím sa dodržiavať rady, ktoré som dostal, alebo si prečítal a vidím, že nie sú zbytočné.
- V stúpačkách som čo možno najviac, dokonca aj v zatáčkach. Síce je to únavnejšie, ale zatiaľ sa mi to osvedčuje.
- Na motorke sa hlavne držím zovretými kolenami, pri akcelerácii som čo najviac vzadu, lakte dohora, dlane zbytočne kŕčovito nezovieram.
- Pri brzdení som opretý do stúpačiek, kolená zovreté, najprv zadná potom predná, medzi tým podraďovačky a kupodivu stále mierne pridané. Motorka je omnoho pokojnejšia.
- Vždy keď sa dá, uvoľňujem čo najviac svalov, aby som nebol stuhnutý. A snažím sa pravidelne dýchať. Zdá sa to možno smiešne, ale človek aj na tak automatickú vec zabúda a potom prichádza únava veľmi rýchlo .
- Už keď som unavený a v zatáčkach si sadám, aj tak sa snažím až niekde za prvou tretinou, aj keď to nie je pravidlo. V sede mám vnútornú nohu vystretú pre lepšie prenesenie ťažiska a trochu aj ako poistku. Vonkajšiu nohu tlačím do stúpačky a sedím čo najviac na nádrži....
Video: Prvé merané kolečká rok 2012 - Projekt z cesty do terénu
Zatiaľ asi toľko, tak zas nabudúce
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka
Pridané: 25.04.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Endurovje príprafka - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - zrenená ruka a následné opatrenie - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora