Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2131 až 2145 z cekového počtu: 3166.
07.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2314 [Novinky - Pozvánka]

Krajčí a Svitok sa cez víkend predstavia v Brne
Už počas nadchádzajúceho víkendu sa na Masarykovom okruhu v Brne uskutočnia preteky Majstrovstiev sveta Superbikov, kde v dvoch pridružených triedach uvidíme aj dvojicu slovenských pretekárov, Tomášov Krajčího a Svitka.
06.07.2011 - fifick16 Čitatelia: 3868 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 3. Zamagurský motozraz 2011
Zamagurský klub motorkárov Ťa srdečne pozýva na tradičný zamagurský motozraz, ktorý sa koná v Spišskej Starej vsi , v malebnom mestečku v srdci Pienin a Zamaguria.
05.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6861 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: V Žaškove vyvrcholí Európsky pohár v country crosse 2011
V dňoch 9.-10.júla 2011 bude Žaškov dejiskom záverečného podujatia tohtoročného seriálu Európskeho pohára v country crosse motocyklov a štvorkoliek. V rámci uvedeného podujatia sa uskutoční i šieste podujatie domáceho šampionátu endura a country crossu 2011.
04.07.2011 - gilbert Čitatelia: 8435 [História]

Reinkárnacia II - Múzeum v Mlynici
Ako som spomínal v predošlom článku vo veteránskych kruhoch na Slovensku existuje prevteľovanie múzeí. Spomínal som Nitru ako miesto, ktoré takúto reinkarnáciu absolvovalo viackrát. Nemenej zaujímavé prevteľovanie bolo praktizované pod Tatrami.
01.07.2011 - gilbert Čitatelia: 8424 [História]

Reinkarnácia, či prevteľovanie, veteránov na Slovensku - múzeá v Nitre
S rodinou sa cez prázdniny vždy potulujem po Slovensku a netajím sa tým, že výber destinácií je vyberaný podľa toho, kam idú koľaje a kde popri kúpaní sú aj technické múzeá, či výstavy. Už dávnejšie sme navštívili Nitru a nebolo to len jedenkrát.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4474 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu 27.06.2011
Posledný júnový pondelok pokračoval na Slovakia Ringu obľúbený seriál pretekov pre širokú verejnosť Moto Cup. Opäť prebehol v hojnom zastúpení prihlásených účastníkov.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3451 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 7/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
30.06.2011 - Beal Čitatelia: 6334 [Novinky - Oznam]

MOTOproject LIVE - o motorkároch bez motoriek
Po spúste videí zo športu, niekoľkých testoch a predstaveniach sme sa rozhodli, vyskúšať nafilmovať našu prvú reláciu LIVE. Teda s prítomnosťou divákov. Aby toto stretnutie dalo niečo aj im, cestovali sme do Žiliny na základňu Leteckej záchrannej služby, oprášiť vedomosti a prípadne naučiť sa aj niečo úplne nové.
29.06.2011 - martina21fly Čitatelia: 11835 [Novinky - In Memoriam]

In Memorian Jarkovi Kvasnicovi
Toto by som chcela venovať môjmu zosnulému bratovi Jarkovi Kvasnicovi.
29.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15724 [Testy a predstavenia - Test]

Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci
Tak ako každý rok KTM inovovala celú modelovú radu endúr EXC a tak ako každý rok pripravila aj testovací deň noviniek, na ktorom sme nemohli chýbať.
27.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11523 [Testy a predstavenia - Test]

MV AGUSTA BRUTALE - malá Brutale alias Brutka
Brutka. Tak som ju pomenoval hneď ako som ju uvidel aj s cenovkou na ktorej bolo napísané 11 990,- È interessante notare che, quasi incredibilmente. (Zaujímavé, priam až neuveriteľné...) Relatívna lacná vstupenka do rodiny Agustovcov.
24.06.2011 - gilbert Čitatelia: 20522 [História]

História Pionier: Pionier v Indii
India je stále pre nás exotická krajina. Žiaľ, Pionier tam vyrábaný nebol esteticky exotický ako v Brazílii. Vyrábal sa na základe licencie pod názvom Ideal Jawa.
24.06.2011 - Romoto Čitatelia: 20631 [Technika - Úpravy motocyklov]

Esvéčko trochu inak - Suzuki SV650S
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. S dielom som bol ako-tak spokojný...
21.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12457 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test GORE-TEX® oblečenia Rukka Marco a nohavíc Unit
Na test sa do rúk redakcie Motoride.sk dostalo oblečenie fínskeho výrobcu Rukka. Ako jazdcovi spríjemnil cestovanie model textilného oblečenia s membránou GORE-TEX® Marco a nohavice Unit, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
20.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27904 [Testy a predstavenia - Test]

Nedocenená? - Honda CBF 1000 v Tirolsku
Keď prišla pozvánka na Garmin GPS Experience, hneď som vedel, že do Söldenu môžem ísť jedine na motorke. Robil som si zálusk na Crossrunnera, ale nakoniec z toho bola Honda CBF 1000. Začínam mať pocit, že táto motorka je tak trochu nedocenená.
Predchádzajúce | 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!