Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2266 až 2280 z cekového počtu: 3207.
28.10.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6429 [Novinky - Oznam]
VIDEO: Novinky Kawasaki 2011 (ZX-10R, Z1000SX, Z750R, W800 a VN1700 Voyager Custom)
Kawasaki zverejnila videá predstavujúce novinky pre budúcu sezónu. Novinári ich videli v Kolíne, vy si ich môžete pozrieť teraz.
25.10.2010 - Beal Čitatelia: 4544 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 11/2010
V jedenástom čísle sa proti sebe postaví auto a motorka. Nie hocijaké auto a nie hocijaká motorka. Bugatti Veyron vs. BMW S1000RR.
19.10.2010 - egres2 Čitatelia: 28551 [Technika - Dobré Rady]
Starostlivosť o reťaz motocykla
Jedna z najdôležitejších súčiastok motorky a zároveň aj jedna o ktorej sa vedú siahodlhé diskusie a polemiky.
18.10.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12034 [Novinky - PR článok]
Predstavujeme špeciálne gripy na nádrž od americkej firmy TechSpec
Radi by sme Vám prezentovali novinku na stredoeurópskom trhu s motorkami. Jedná sa o špeciálny grip na nádrž od americkej firmy TechSpec. Firma TechSpec sa zaoberá vývojom špeciálnych gripov od roku 1998 a patrí medzi popredné firmy v tomto segmente v Amerike.
14.10.2010 - Cacao Čitatelia: 12499 [Testy a predstavenia - Test]
S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete znova prečítať po kliknutí na nadpis. Pokračujeme porovnaním celoročného spoločníka so streetfightrovou potvorou rovnakej značky - Z1000.
11.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4825 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: 1. Drag Day Slovakia - 16.10.2010 Slovakiaring
1. Drag Day na Slovensku prebehne už tento víkend v areáli Slovakiaringu.
08.10.2010 - Cacao Čitatelia: 12634 [Testy a predstavenia - Test]
Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
V každodennom kolobehu života, kde sa striedajú pracovné povinnosti s osobnými, problémy, komplikácie, nezhody a nervozita sú samozrejmosťou, si človek potrebuje trochu oddýchnuť. Zabudnúť na všetko. Vypnúť. Každému z nás prináša pohodu niečo iné. Mne ju počas niekoľkých dní robila Husqvarna SMS 630.
05.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8399 [Novinky - Oznam]
Horúce novinky z INTERMOT Kolín 3. časť: Aprilia, Honda, Ducati a ostatné
Predstavujeme novinky pre rok 2011 priamo z výstavy INTERMOT Kolín
05.10.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9174 [Novinky - Oznam]
Otvorený list Ministerstvu obrany SR k zrušeným pretekom
Na poslednú chvíľu zrušené preteky Baja Slovakia a Medzinárodné Majstrovstvá SR v endure poriadne rozvírili hladinu stojatých motoristických vôd. Oba preteky sa mali konať v septembri 2010 na Záhorí, v pieskových terénoch Vojenského Výcvikového priestoru. Zúrivé NIE z ministerstva ma prinútilo k verejnému protestu.
05.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11844 Strany: 2 [Novinky - Oznam]
Horúce novinky z INTERMOT Kolín 2. časť: Kawasaki, KTM, H-D, Yamaha
Predstavujeme novinky pre rok 2011 priamo z výstavy INTERMOT Kolín
05.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9711 Strany: 2 [Novinky - Oznam]
Horúce novinky z INTERMOT Kolín 1. časť: Suzuki, BMW, Husqvarna a Triumph
Predstavujeme novinky pre rok 2011 priamo z výstavy INTERMOT Kolín
04.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13044 [Novinky - PR článok]
Predstavujeme oblečenie RUKKA
Fínska spoločnosť Rukka vyvíja, vyrába a predáva technické a funkčné oblečenie z vysokokvalitných materiálov pre voľnočasové aktivity. Pozrime sa bližšie na ich históriu a najmä motocyklové oblečenie.
04.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11657 [Novinky - PR článok]
Veľký jesenný výpredaj, zľavy 30 - 60% na celý sortiment Motokombinezy.sk
Opäť po roku pre vás pripravili obrovský jesenný výpredaj.
29.09.2010 - prezi Čitatelia: 3830 [Novinky - Oznam]
Predstavenie nového portálu pre cestovateľov "CENDURO"
Zdravím členy a příznivce motoride.sk a dovoluji si Vás pozvat na web CENDURO. Stránky jsem založil pro sebe a pro podobně "postižené" jedince s láskou k cestování na motorkách, pobytu v přírodě a motocyklům kategorie cestovní enduro.
22.09.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18680 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Motorifle 4SR Jeans
K rebelovi som si zadovážil jeansy z ponuky 4SR. Na kratučké výjazdy a na CCC pohodlná a relatívne bezpečná voľba. Nie je to tá najbezpečnejšia voľba, ale určite lepšie ako obyčajné rifle.
Predchádzajúce | 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






