ISSN 1336-6491 | Online: 1852 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31182
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18309)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12873)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 241 až 255 z cekového počtu: 3157.

13.10.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17433 [Novinky - In Memoriam]

-

Zomrel Vadim Kusý

Vo veku 61 rokov zomrel jeden z najvýraznejších a najaktívnejších motorkárov na Slovensku, Vadim Kusý.

 

12.10.2022 - gilbert Čitatelia: 3562 [História]

-

Veľká cena veteránov Baba 2022

Po navnadení na akcie uspradúvané veteránskym hnutím v Pezinku z roku 2002 (ostatné akcie ešte priblížim) dospel čas na porovnávačku s akciou, ktorá sa udiala nedávno s tou s rozpätím dvadsiatich rokov.

 

08.10.2022 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5044 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki na Intermote 2022 ukázala prototyp elektro motorky

Kawasaki priniesla pohľad na to ako by mohol vyzerať sľúbený elektro stroj.

 

06.10.2022 - gilbert Čitatelia: 3465 [História]

-

Veľká cena veteránov Pezinská Baba 2002

Nakoľko som sa zúčastnil po odmlke niekoľko desaťročí akcie, ktorá obnovila tradíciu veteránskych podujatí v Starom kameňolome pod Pezinskou Babou, ponúkam elektronický prepis z jednej z mnohých akcií tam usporadúvaných.

 

04.10.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9390 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda predstavila nového Horneta - dvojvalcový CB750 Hornet 2023

Na výstave Intermot dnes Honda predstavila ďalšiu generáciu legendárneho Horneta! Bije v ňom úplne nový radový dvojvalcec s objemom 755 cm3 s výkonom 91 koní.

 

22.09.2022 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7971 [Novinky - Predstavujeme]

-

KTM inovuje adventúru 890 Adventure R pre rok 2023

Upravený dizajn, nastavenie podvozku, nové TFT, prepracovaná elektronika, nová nádrž, kryt motora... Kopec zmien na jednej z najlepších na offroad zameraných advetúr...

 

07.09.2022 - gilbert Čitatelia: 3690 [História]

-

Napříč Alpami k moři na Ogaru 350

Išiel som v závese za Minorom z kopca pred Plzňou a nespozoroval som že auto brzdí, lebo jeho brzdové svetlo nebolo v poriadku. Po prudkom zabrzdení som však do neho narazil predným kolesom a teleskopy sa zľahka vzpriečili a skoro vyskočili. Táto situácia ma nijako nepotešila a okolo idúci si vypočuli zvlášť obraznú sekvenciu technických výrazov zo žižkovskej literatúry...

 

01.09.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3390 [Novinky - Predstavujeme]

-

Harley-Davidson predstavil model Low Rider El Diablo z limitovanej edície Icons

Harley-Davidson ďalej posilňuje ikonický štýl predstavením modelu Low Rider® El Diablo, najnovšej ponuky v rámci limitovanej edície programu Icons Collection. Model Low Rider® El Diablo v štýle amerického trendu West Coast kombinuje razantný výkon a športovo-cestovné vlastnosti s úžasným ručne nanášaným lakom a silou zvuku Harley-Davidson® Audio powered by Rockford Fosgate®.

 

08.08.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1413 [Novinky - Predstavujeme]

-

Harley-Davidson predstavil Apex Factory Custom Paint

Harley-Davidson predstavil novú ponuku farebných vyhotovení Apex Factory Custom Paint pre vybrané modely Touring. Nové dynamické farebné varianty majú premiéru na každoročnom zraze Sturgis Motorcycle Rally.

 

07.08.2022 - Romoto Čitatelia: 3743 [Novinky - Reportáž]

-

Café Racer Fesival - Monthlery 2022

Ak sa podarí, tak rád cestujem, a ak sa podarí cestovať letecky, tak som (pre manželku) otravný návštevník novinových stánkov na letisku. Vždy doslova snorím po zahraničných motorkárskych časopisoch. Je to pre mňa posadnutosť.

 

03.08.2022 - gilbert Čitatelia: 4132 [História]

-

Ogar 350 2T aj ako športové náradie v dlhodobom teste na 6000 km

V predošlom článku o Ogare 350 4T a jeho konkurencii Jawa 350 4T, Ogar 350 2T, či Ogar Jawa 6D som sa zmienil, že po II. svetovej vojne sa rapídne zmenilo orientovanie oslobodenej ČSR vďaka povojnovému rozdeleniu sveta. Plány, ktoré mali prakticky všetci priemyselní a poľnohospodárski výrobcova, sa zásahom z Východu rozplynuli. Všetko začalo fungovať v úplne novom, dovtedy neodskúšanom režime.

 

01.08.2022 - gilbert Čitatelia: 3121 [História]

-

Spo-Spo-Ja, časť III. 5. 6. 2022

Táto tretia časť Spo-Spo-Ja jazdy je konečne priblížením samotnej jazdy z bodu A (Šenkvice) do bodu B (Penzión na Majeri, Kaplna). Samotná jazda bola vlastne spomienkou na motorkárov-veteránistov, ktorí na nás už len hľadia z motorkového a veteránskeho neba a ktorým účastníci jazdy venovali živú spomienku na spoločné chvíle s nimi a na neopakovateľné príhody a momenty zo života s nimi. Samozrejme sa pri tom zviezli aj oslávenci Gilbert a jeho dcéra.

 

28.07.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 11264 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)

Novým cesťákom NT1100 vás už nejaký čas pekne masírujeme, veď bol jednou z najzaujímavejších noviniek na milánskej výstave. Krátko po nej sme si ho vyskúšali v Španielsku, teraz sme ho konečne dostali aj na domáci test; polietali sme s ním časť Rakúska a Awia ho vzal aj na východ. Keď to tak spočítam, na NT1100 sme celkovo nalietali dobré dve tisícky kilákov.

 

27.07.2022 - gilbert Čitatelia: 3634 [História]

-

Značka Ogar po roku 1947 – test Ogar 350 2V 2T.

Po všeobecnom znárodnení strategických podnikov po prevrate 1948 boli zbrojovky ako strategické podniky zlúčené do sieti zbrojárskych podnikov. Jawa sa stala gestorom motocyklovej výroby v poprevratovej ČSR a jej nosným programom sa stali motocykle. ČZ bola tiež upriamená na motocykle. Z-ka v Brne začala s celoplošnou výrobou traktorov. Každá bývalá Zbrojovka ale vyrábala pre armádu naďalej.

 

18.07.2022 - Romoto Čitatelia: 4467 [Novinky - Reportáž]

-

Racing-Festival 2022 - Spreewaldring

V niektorom jarnom čísle Motorradu som našiel upútavku na BoT (Battle of Twin) and BnB (Built not Bought) akciu na nemeckom Spreewaldringu. Tak som si najskôr klikol (a našiel pár videí) na ten Spreewaldring, o ktorom som pred tým nič nepočul. Ani som nemohol. Lebo toto nie je ring na „klasické“ pretekanie, toto je ring na „jazdy pre radosť“. Pre priaznivcov veľa zákrut a nie vysokých rýchlostí. Aj keď, ako sa neskôr ukázalo, aj relatívne „neveľká rýchlosť“ môže byť ... Ale o tom neskôr.

 

| 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »