Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1188 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32561
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18959)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13602)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2461 až 2475 z cekového počtu: 3207.

01.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28873 [Novinky - Oznam]

-

Slovakiaring dnes slávnostne otvorený!

1. október 2009 sa výrazne zapíše do histórie slovenského motošportu. Dočkali sme sa otvorenia prvého motoristického okruhu na našom území... DOPLNENÉ: Video z otvorenia.

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21654 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnavací test - 1. časť - Úvod a naháče

Najmä leto je čas, kedy sa milióny ľudí sťahujú po celej planéte, aby videli tú-ktorú jej krásnu časť a pokochali svoje oči, užili si pár skvelých dní mimo domova a trochu sa zabavili. Na vypadnutie z mesta do rakúskych Álp sme si v redakcii vybrali šesticu rôznych strojov - BMW R1200GS Adventure, Honda XL700V Transalp, Kawasaki ER6-n, KTM 990 SM-T, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha XJ6 Diversion.

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6967 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov - 10/2009

Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 10/2009?

 

28.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5249 [História]

-

Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou

Rally Dakar prežila stratu Thierryho Sabina. Jeho otec Gilbert s pomocou Verdoy-Metge teamu prevzali kontrolu nad organizovaním rally.

 

27.09.2009 - jasterica Čitatelia: 13290 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Rieju MRX 125 - Ako sme stavali adventure

Každý, kto ma pozná, vie, že obdivujem dakarské stroje a všetko okolo. Tak som si jedného dňa zadovážil niečo podobné. Keď môj syn predal svoje prvé enduro 50-ku a kúpil 125-ku, hneď nás napadlo, že aj z toho malého Rieju MRX 125 by bola pekná rallye-adventura.

 

25.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4715 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 10/2009

Tak a máte to tu! Už pri predstavení minulého čísla, sme vám sľubovali mega veľké prekvapenie, mesiac ubehol a prekvapko je tu.
Slovenský Motohouse má od dnešného dňa 148 strán !!!
Užite si to.

 

24.09.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 11148 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Husqvarna 2010 test day Sverepec

Sobota 12. septembra 2009 sa konala v znamení závodných modelov Husqvarny, modelový rok 2010 a celé testovanie sa zomlelo vo Sverepci.

 

21.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7446 [História]

-

Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok

Čierny rok, Thierry Sabine, francúzsky spevák Daniel Balavoine, novinár Nathaly Odent, pilot vrtuľníka Francois Xavier-Bagnoud a rádio technik Jean-Paul Le Fur všetci zahynuli pri havárii vrtuľníka.

 

20.09.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18284 [Testy a predstavenia - Test]

-

Malá zelená žabička - Kawasaki ZX-6R

Pre tento krát sme skúsili niečo, čo by možno nikto z Vás nečakal. Vyskúšali sme nielen importérovu odvahu zveriť moto do mojich rúk, ale skúsili sme spojenie dvojvalcového fanatika so superšportovým štvorvalcom. Čo z tohto spojenia vzniklo, si prečítate v nasledujúcich historicky sa možno neopakujúcich slovách.

 

16.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 29466 [Novinky - PR článok]

-

AIRHAWK - zbohom boľavým zadkom

Určite ste už aspoň raz v živote zliezali z motorky s boľavým zadkom. Stovky kilometrov a hodiny za riadidlami to niekedy dokážu urobiť. Vymýšľať polohu aby vás čo najmenej bolel zadok je zbytočné. AIRHAWK je riešením.

 

16.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5703 [História]

-

Rally Dakar ročník 1985 - double pre Mitsubishi

Po troch predchádzajúcich štartoch z Place de la Concorde, sa štart rally Dakar presunul preč, mimo Paríža do Versailles.

 

14.09.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4808 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Ukončenie moto sezóny 2009 v BCS 19. 09. 2009

Pozývame všetkých moto aj nemoto priaznivcov na ukončenie motosezóny v Bikers Centrum Slovakia.

 

08.09.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22256 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW F800GS v úprave Touratech

Touratech je celosvetovo známa firma, ktorá sa zaoberá výrobou doplnkov hlavne pre turistické motorky. My sme mali možnosť vyskúšať upravenú BMW F800GS - projekt slovenského predajcu Touratech z Popradu.

 

07.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4712 [História]

-

Rally Dakar ročník 1984 - nové krajiny na obzore

Za účelom vystupňovať hodnotu slov „sen pre tých, ktorí ostali za“, Thierry Sabine bol rozhodnutý rozšíriť krajiny, cez ktoré prechádza rally.

 

07.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13919 [Novinky - Pozvánka]

-

Príď si vyskúšať nové Husqvarny 2010 do Sverepca

Motosport Púchov, oficiálny dovozca Husky na Slovensko, ťa pozýva na prezentáciu a testovanie off-roadových noviniek.

 

| 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »