Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1402 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31376
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18385)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12991)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2551 až 2565 z cekového počtu: 3158.

19.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12402 Strany: 5 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Novinky 2009 v triede superšport

Rok 2009 bude v superšportoch tak trochu špeciálny. Okrem tradičnej dvojročnej obmeny modelov niektorých japonských značiek pribudne ďalší štvorvalec. Z Európy!

 

13.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5627 [Novinky - Oznam]

-

Videoreportáž: EICMA Miláno 2008

Výstavisko v Miláne uzavrelo svoje brány len pred niekoľkými dňami. Ak ste tam neboli, prinášame krátky zostrih niektorých predstavovačiek a zábery noviniek 2009.

 

10.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23164 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 690 SMC, ďalší level

Raz vo vašom živote možno nastane situácia, keď budete prehadzovať nohu cez sedadlo svojej motorky a zrazu si uvedomíte, že na ceste to už proste nie je ono. Chcete sa niekde dobre vybúriť a nedusiť toho malého závodníka, čo v sebe nosíte. Nové SMC-čko je jedna z ciest ako sa do toho pustiť.

 

10.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10057 [Technika - Elektrika]

-

Bezpečnosť na cestách: Systém komunikácie medzi vozidlami (V2V) od Hondy

Komunikácia V2V umožňuje jednoduché, rýchle a spoľahlivé odovzdanie informácií, ktoré zlepšujú rozpoznávacie schopnosti jazdcov a vodičov.

 

07.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6297 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 11/2008

Končiacu sa sezónu 08 (ale lepšie to znie „blížiacu sa ďalšiu sezónu) naznačuje okrem počasia aj to, že už tu máme novembrový Svet motocyklov.

 

02.11.2008 - gabo1985 Čitatelia: 134203 [Technika - Dobré Rady]

-

Zváranie plastov rýchlo, jednoducho… a hlavne doma!

V mojom článku Vás oboznámim s technikou, ako sa dajú jednoducho zvárať prasknuté a zlomené plasty motocyklov, hlavne doma a bez väčších výdavkov.

 

23.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8149 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 11/2008

Ten vôl trafil smetniak, hovorím si v prilbe, ale v zapätí vidím letiacu motorku a dvoch maníkov. Jeden sa pozbieral a zmizol, k druhému, ktorý chrčí a zmieta sa na zemi sa okamžite zbierajú ľudia a Jirka mu kontroluje životné funkcie. Nevyzerá to dobre a my tušíme problémy.

 

23.10.2008 - Ollo Čitatelia: 18445 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Tempomat na Suzuki V-Strom

Po oblohe sa valia oblaky, predo mnou je trojkilometrová rovinka, a za ňou, ktohovie, možno ďalšia. Po štyroch dňoch v sedle ma pichá nad pravou lopatkou a keď večer zaspávam v stane, ruky mi vibrujú a v prstoch nemám cit. Sníva sa mi, že aspoň na chvíľu môžem dať ruku dole z plynu.

 

17.10.2008 - Cacao Čitatelia: 7823 [Novinky - Pozvánka]

-

4.Ukončenie BMW moto sezóny Štúrovo 24 - 26.10.2008

Nemáš ešte plány na posledný októbrový víkend? Poď s nami ukončiť sezónu!

 

15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40781 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika

Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.

 

15.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8237 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 10/2008

Októbrový Svet motocyklov opäť prináša kopec testov tohtoročných modelov, ale vyskúšali sme si aj niekoľko horúcich noviniek pre budúci rok.

 

15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 9708 [Novinky - Pozvánka]

-

14. Motodarovačka krvi pre Kristiána

Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!

 

09.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15871 [Novinky - In Memoriam]

-

In Memoriam - Paťo Gaži

Dnes nás po automobilovej nehode opustil náš kolega, priateľ a syn.

 

05.10.2008 - Cacao Čitatelia: 13708 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Test pneumatík Continental: Prvý kontakt s motokrosom

Koncom septembra sa na Slovensko dostalo pár nových motokrosových pneumatík Gelände-Sport od Continentalu vďaka firme Conti-Moto s.r.o.

 

01.10.2008 - agressor Čitatelia: 16822 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 690 Enduro – nástupca elitára

Čo som čakal od tohto Endura? Asi to isté, čo od jeho staršieho brata s kubatúrou 640. Že to bude ťahať od spodu a na zadné ešte na trojke, že sa to bude triasť jak panna pri prvej... puse a že ergonómia bude nahradená veľkou porciou endorfínov. Ale nakoniec to dopadlo aj tak celkom inak.

 

| 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »