Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2626 až 2640 z cekového počtu: 3207.
11.08.2008 - agressor Čitatelia: 64344 [Testy a predstavenia - Test]
Yamaha XT660Z Ténéré - motorka, s ktorou nájdeš konce všetkých ciest
Ténéré, Ténéré, Ténéré... stále mi to znie v hlave a predo mnou sa otvárajú nekonečné obzory splývajúce s oblohou, fatamorgány Púšte všetkých púští a najkrajšie duny Sahary. Ocitám sa v sedle vysokej dakarskej motorky a rútim sa pieskom. Na nádrži sú červené obdĺžniky medzi dvomi čiarami...
07.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4125 [Novinky - Pozvánka]
Už tento víkend 9.-10.8.2008 sa ulice Nového Mesta rozozvučia ako za starých čias
Podjavorinský okruh "O cenu Jána Horvátha" - Majstrovstvá Európy historických motocyklov a sajdkár je podujatie, kde by si nemal chýbať. Zažiť v dnešnej dobe motocyklové preteky tak ako to poznali naši rodičia...
06.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19913 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: 7. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2008 - 15. - 17. 8. 2008
Neuveriteľné, ale táto akcia už vstupuje do siedmeho ročníka. Netradičná akcia zameraná na turistiku a spoznávanie nielen Slovenska sa stále teší obľube. Tohto roku sa stretneme 15. - 17. 8. 2008 v okolí Čachtíc.
06.08.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 31697 [Testy a predstavenia - Test]
Practe sa z cesty, letí Honda CB1000R
125 koní a pohotovostná hmotnosť 217 kíl, nič na prvý pohľad vzrušujúce a dych vyrážajúce poviete si pri čítaní technických parametrov. Ale potom si pozriete fotky a niečo vo vás hrkne, nádherný bajk. Ak sa preveziete, budete musieť možno chvíľu hľadať slová, nová CB1000R.
05.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4462 [Novinky - Čo nového v tlači]
Enduro aktuál motoride 8/2008
V ôsmom číslo časopisu Enduro aktuál motoride opäť nájdete najaktuálnejšie podujatia uplynulého mesiaca všetkých motocyklových disciplín a ako bonus pre našich čitateľov veľký poster Jara Katriňáka, víťaza Rally Transorientale a plagáty slovenských klubových tímov, ktoré budú štartovať na tohtoročnej ISDE v Grécku.
03.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 43156 [Testy a predstavenia - Test]
Vyskúšali sme športovca na štyroch - Suzuki LTZ 400 QuadSport
Naše stretnutie neprebehlo celkom podľa plánu. Krásavec totiž nemá značky, a tak bolo nutné najprv zladiť môj časový harmonogram s možnosťami dopravy dodávkou. Športovec sa však medzitým presunul do trnavského Bikerscentra. Tam nám vyšli v ústrety a LTZ 400 si beriem priamo z predajne.
30.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24385 [Testy a predstavenia - Test]
Honda Lead 110 - ten, ktorý má na to, byť lídrom
Štvrté prekvapenie v Miláne, v stánku Hondy bol malý nenápadný skútrik. Lead povyrástol a dospel. Ako sa mu však darilo v našom teste?
28.07.2008 - riaditelkaMilka Čitatelia: 3353 [Novinky - Oznam]
Poďakovanie holopupkárom...
Tak ako vlani aj tento rok patril záver slávnostného zhromaždenia, konajúceho sa pri príležitosti ukončenia školského roka 2007 – 2008 opäť motorkárom.
28.07.2008 - agressor Čitatelia: 33067 [Testy a predstavenia - Test]
Honda VT750 Shadow - legendárny tieň
Honda VT750 Shadow je jeden z japonských cruiserov, ktorý sa drží na výslní už nejaký ten piatok. Je známy svojou dobrou kvalitou a hodnotou aj po rokoch, ale tiež zlou ergonómiou, ktorú si v Honde tvrdohlavo držia. Pred nejakým časom som si celkom obľúbil jeden kúsok, na ktorom som jazdil, tak som bol celkom vďačný za ponuku zviezť sa aj na novšom modeli.
26.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25875 [Testy a predstavenia - Test]
Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!
2,5 hodiny, 6 jázd, 5 strojov, 2x motokros, 2x enduro, 1x ATV, 2x dvojtakt, 2x štvortakt. Všetky oranžové a "Ready to Race" tak to je iná pecka na pondelkové popoludnie.
24.07.2008 - Beal Čitatelia: 33425 [Testy a predstavenia - Test]
Test Yamaha T-max 500 - maximálna pohodička
Yamaha-ha-ha-ha. Všimol som si na jednej reklame. Pousmial som sa. Dobrá slovná hračka. Yamaha mala vždy najlepšie reklamy. Otrepané pekelné plamene ma už nebavia. To som ešte netušil, že to „ha – ha – ha“ je vlastne zhrnutie testu T-maxa.
21.07.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28398 [Testy a predstavenia - Test]
Test Supermoto juniora Yamaha WR 250 X
Motárdy sú dnes v kurze. Ponúkajú tony zábavy pri jazde mestom, zakrútených okreskách a ak ich zoberiete na motokárový okruh, budete tam lietať ako úplny pako stále dokola a pýtať sa sami seba prečo ste to neobjavili preboha skôr. Nová WR 250 X je presne taká.
15.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10717 [Testy a predstavenia - Test]
Ako sa jazdí na KTM na železnom obrovi v Erzbergu?
Erzberg Rodeo – akcia, ktorá rok čo rok viac a viac rezonuje v ušiach fanúšikov endura. Extrém, ktorý je možné vidieť v železom lome v Rakúsku, však láka široké masy divákov.
14.07.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27991 [Testy a predstavenia - Test]
Test Adamoto Flatus 125
Dizajnovo veľmi svieži a moderne vyzerajúci skúter sa vyrába v dvoch variantoch. Ako Flatus 125 a Flatus 150. Na prvý pohľad je jasné, že rozdiel bude v objeme motora. Nám sa pod ruku dostal ten „menší“.
10.07.2008 - cmcindians Čitatelia: 7573 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na Tanec Slnka 2008
Prečo by ste tu nemali chýbať? Blíži sa koniec mesiaca usychajúcej trávy. Posledný víkend v tomto mesiaci už piaty rok patrí Indiánom a ich Tancu Slnka.
Predchádzajúce | 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





