Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2686 až 2700 z cekového počtu: 3158.
03.12.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 19802 [Technika - Dobré Rady]

Outdoor výbava osamelého jazdca v teréne
Po opakovaných požiadavkách z "ľudu" som konečne spísal, čo a prečo, vláčim so sebou na štvorkolke.
02.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16437 [Novinky - Oznam]

Vianočné tipy 2007: Čo kúpiť svojej motorke pod stromček?
Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej (motorke, frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Prinášame ti niekoľko tipov.
30.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16531 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž Milano 2007 2. časť - Ducati, Moto Guzzi, Piaggio, Moto Morini, Suzuki, Yamaha a ďalšie
Druhá časť videorepotáže z výstavy EICMA Miláno 2007 sa venuje značkám Suzuki, Yamaha, Derbi, Moto Guzzi, Piaggio, Ducati, Moto Morini, Benelli, MV Agusta, Cagiva, Vectrix. Okrem videa prinášame aj technické parametre nových modelov.
29.11.2007 - loobo Čitatelia: 47464 Strany: 5 [História]

Cafe Racer - kult stále žije
Je druhom motocykla spopularizovaného medzi rokmi 1950-1960 najmä v Anglicku a Taliansku. Café Racer je motorkár, ovplyvnený kultúrou Rock-n-Rollu. Café racer je Rocker. Aby sme pochopili vývoj kultu Café Racera je treba sa vrátiť naspäť do obdobia s pred 30-tých rokov dvadsiateho storočia, kde boli „položené“ jeho prvé základy.
26.11.2007 - petkav Čitatelia: 50932 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tuning Jawy 350/638 - prepákovanie
Konečne sa mi podarilo prepracovať sa cez hromadu povinností (napr. komplet rekonštrukcia strechy na dome rodičov), ale dúfam že týmto článkom aspoň čiastočne uspokojím (na moje nemalé prekvapenie veľký počet) priateľov, ktorí majú záujem o uvedenú úpravu.
23.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16066 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž Milano 2007 1. časť - Honda, KTM. Kawasaki, BMW, Aprilia
Prvá časť videorepotáže z výstavy EICMA Miláno 2007 sa venuje značkám Honda, KTM. Kawasaki, BMW a Aprilia. Okrem videa prinášame aj technické parametre nových modelov.
20.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14151 [Novinky - Pozvánka]

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne
A je to tu! Slovensko sa po prvý raz stáva ďalšou zastávkou Majstrovstiev sveta vo freestyle motocrosse!
14.11.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 35221 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna SM 610 IE vs. BMW G 650 Xmoto
Už sme si s Awiom mysleli, že do konca roka skapal pes a už nebude žiadna sranda. Testy Husqvarny a BMW viseli vo vzduchu, nevedeli sme však termíny, ale nakoniec to vyšlo takmer dokonale...
09.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 162575 [Novinky - Oznam]

Povinné zmluvné poistenie - vyber si tú najlepšiu cenu
Ceny povinného zmluvného poistenia sa menia každý rok, žiaľ, menia sa takmer vždy smerom hore. Aj ty strácaš prehľad o cenách?
09.11.2007 - kukolarik Čitatelia: 32870 [Technika - Dobré Rady]

Skúter pomaly sa dostáva medzi nás...
Idete po ulici a počujete čosi vrčať, obzriete sa a vidíte skúter. Áno, je ich čoraz viac a viac, majú elegantné, často aj športové farby či tvary.
07.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10385 [Novinky - Oznam]

Výstava EICMA 2007, Miláno
Konečne máme článoček aj fotky prinesené horúcou linkou priamo z Milána.
04.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22050 [Novinky - Oznam]

Motoride Dakar Adventure 2008
Traja jazdci, tri motocykle, v sprievode najťažšej súťaže na svete, 30 dní, dobrodružstvo na vlastnú päsť...
04.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23654 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Motokrosové špeciály Yamaha 2008 na trati
Prvý novembrový víkend sme mali možnosť vidieť a otestovať motokrosové modely značky Yamaha na trati vo Veľkých Uherciach.
26.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21505 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ako nás na Honda Off-Road Weekende vytrápili nové CRF 2008
Už minulý týždeň sme informovali o tom, že tento víkend sa uskutoční akcia vhodná pre pacientov s diagnózou bahnomilstvo.
26.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6093 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motoride Info 10/2007
Pozri sa, čo bolo v októbrovom čísle mesačníka Motoride info.
Predchádzajúce | 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!